ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήσεις τιμών λόγω ουκρανικής κρίσης προανήγγειλε η Coca-Cola HBC

Αυξήσεις τιμών λόγω ουκρανικής κρίσης προανήγγειλε η Coca-Cola HBC

«Η ασφάλεια των εργαζομένων μας είναι η ύψιστη προτεραιότητά μας. Παραμένουμε σε συνεχή επαφή με τους ανθρώπους μας στην Ουκρανία και τη Ρωσία και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους υποστηρίξουμε. Σταματήσαμε προσωρινά την παραγωγή στο εργοστάσιό μας στο Κίεβο στις 24 Φεβρουαρίου και εκκενώσαμε τις εγκαταστάσεις», αυτό αναφέρει σε ανακοίνωση προς το Χρηματιστήριο Αθηνών η Coca-Cola HBC.

Δεδομένου ότι το 20% του κύκλου εργασιών της Coca-Cola HBC προέρχεται από τις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας και δεδομένου ότι το 25% της παραγωγής προέρχεται από αυτές τις δύο χώρες, η ρωσο -ουκρανική κρίση έχει οδηγήσει σε μαζικές πιέσεις στη μετοχή της εισηγμένης, η οποία σε εβδομαδιαία βάση σημειώνει απώλειες 22%.

Τοποθετούμενη επί των εξελίξεων η Coca-Cola HBC ανέφερε σήμερα πως αν και στις 22 Φεβρουαρίου είχε δημοσιοποιήσει τις εκτιμήσεις της για την πορεία των αποτελεσμάτων της το 2022 λαμβάνοντάς υπόψη ένα ευρύ φάσμα παραγόντων που περιλάμβανε τους γεωπολιτικούς κινδύνους, καθώς και τους αντίθετους ανέμους σε εμπορεύματα και νομίσματα, ωστόσο «την τελευταία εβδομάδα η κατάσταση στην οποία εμπλέκονται η Ουκρανία και η Ρωσία αναπτύχθηκε σαφώς περισσότερο και ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν».

«Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να ποσοτικοποιηθεί ο αντίκτυπος που θα έχει η εξελισσόμενη γεωπολιτική κρίση και οι αναπτυσσόμενες αντιδράσεις πολλών κυβερνήσεων σε αυτήν στις δραστηριότητές μας ή στα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους 2022. Δεδομένου ότι το 20% των όγκων του 2021 και των EBIT παράγεται από τις δύο περιοχές, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για τη διάρκεια και τον οικονομικό αντίκτυπο, δεν πιστεύουμε πλέον ότι είναι συνετό να παρέχουμε καθοδήγηση για το τρέχον οικονομικό έτος του ομίλου μας», αναφέρει η Coca-Cola HBC.

Η εισηγμένη δηλώνει έτοιμη να προχωρήσει σε ενέργειες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων της, συμπεριλαμβανομένης της τιμολόγησης, για να αντισταθμίσει την υποτίμηση του νομίσματος και το υψηλότερο κόστος εισροών. «Είμαστε επίσης έτοιμοι να ανακατανείμουμε τις δαπάνες μάρκετινγκ και τις επενδύσεις κεφαλαίου σε άλλες αγορές. Η διαχείριση των λειτουργικών εξόδων είναι ενσωματωμένη στην επιχείρησή μας και θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό στοιχείο των σχεδίων μας για το έτος. Θα ενημερώσουμε αναλόγως όταν έχουμε μεγαλύτερη ορατότητα για τον αντίκτυπο των γεγονότων στην Ουκρανία και τη Ρωσία στην επιχείρησή μας», καταλήγει η ανακοίνωση.