ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έχουν ζήτηση τα κρητικά προϊόντα

Έχουν ζήτηση τα κρητικά προϊόντα

Θέλουν ντόπιο μέλι, βότανα και λάδι στα ράφια των σούπερ – μάρκετ - Συμπεράσματα έρευνας που διεξήχθη στο πλαίσιο της έκθεσης "Αγροτικός Αύγουστος"

Ντόπιο μέλι, βότανα και λάδι δηλώνουν Έλληνες και ξένοι καταναλωτές, που επισκέφθηκαν το περασμένο καλοκαίρι τον "Αγροτικό Αύγουστο", ότι θα επιθυμούσαν να δουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ της χώρας τους, ενώ οι περισσότεροι δηλώνουν ενθουσιασμένοι με τη γευστική αξία των τοπικών προϊόντων. Ωστόσο, όπως προκύπτει από τη δημογραφική ανάλυση των επισκεπτών της έκθεσης, η συντριπτική πλειονότητα είναι Έλληνες και κυρίως ντόπιοι, γεγονός που δείχνει ότι χρειάζεται μεγαλύτερη και καλύτερη διαφήμιση και προβολή, ώστε να μπορέσουν περισσότεροι ξένοι να έρθουν σε επαφή με τα τοπικά προϊόντα.

Τα παραπάνω αποτελούν ορισμένα από τα συμπεράσματα της έρευνας για τον "Αγροτικό Αύγουστο 2013", που πραγματοποίησε η εταιρεία "Sentiment Analysis" για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων.

Η έρευνα έγινε με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου τη χρονική διάρκεια Παρασκευή 26 Ιουλίου με Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013. Στα ερωτηματολόγια απάντησαν 500 άτομα και η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν εκείνη των προσωπικών συνεντεύξεων.

Σχετικά με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών της έκθεσης είναι αξιοσημείωτο ότι η συντριπτική τους πλειονότητα ήταν Έλληνες (70%), ενώ ακολουθούσαν οι Νορβηγοί (5,5%), οι Γερμανοί (3,5%), οι Ολλανδοί (2%), οι Φινλανδοί, οι Γάλλοι, οι Πολωνοί, οι Ιταλοί κ.ά. Σε ό,τι αφορά δε τους Έλληνες το 75,8% ήταν από τα Χανιά, το 11,3% από την Αθήνα και το 12,9% από την υπόλοιπη Ελλάδα.

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Το πρώτο μέρος της έρευνας εστίασε στον δείκτη ικανοποίησης από τη διοργάνωση, τον χώρο, τα προϊόντα, τις δράσεις και την προσβασιμότητα στον "Αγροτικό Αύγουστο". Πιο συγκεκριμένα:

• Για τη διοργάνωση: Το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε πολύ ικανοποιημένο και το 41,2% αρκετά ικανοποιημένο. Αντίθετα 2% έδωσε αρνητική απάντηση δηλώνοντας λίγο ικανοποιημένο, ενώ ένα 0,8% απάντησε καθόλου ικανοποιημένο. Από τους Έλληνες που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο το 48,7% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο, το 47,3% αρκετά ικανοποιημένο και μόλις το 1% απάντησε καθόλου ικανοποιημένο. Αντίστοιχα από τους τουρίστες το 68,5% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο και το 28,9% αρκετά, ενώ μόλις ποσοστό 1,4% δήλωσε καθόλου ικανοποιημένο από τη διοργάνωση.
• Για τον χώρο: Το 52,3% απάντησε ότι έμεινε πολύ ικανοποιημένο, το 37,1% αρκετά ικανοποιημένο, το 7,1% λίγο και το 1,3% καθόλου. Από τους Έλληνες το 43,3% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο και το 43% αρκετά ικανοποιημένο, ενώ το 8,2% απάντησε λίγο και το 1,8% καθόλου. Αντίστοιχα από τους τουρίστες το 71% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο και το 22,3% αρκετά. Ποσοστό 4,1% απάντησε λίγο ικανοποιημένο και 2,1% καθόλου.

• Για τα προϊόντα: Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα σχόλια των επισκεπτών της έκθεσης για τα τοπικά προϊόντα που συνάντησαν και δοκίμασαν στον "Αγροτικό Αύγουστο". Συγκεκριμένα, το 63,1% του συνόλου των ερωτηθέντων δήλωσε πολύ ικανοποιημένο και το 31,3% αρκετά ικανοποιημένο. Αντίθετα το 3% απάντησε ότι έμεινε λίγο ικανοποιημένο και το 0,3% καθόλου ικανοποιημένο. Από τους Έλληνες που ρωτήθηκαν το 58,4% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο και το 34,7% αρκετά ικανοποιημένο. Λίγο απάντησε το 3,2% και καθόλου το 2,7%. Αντίστοιχα από τους τουρίστες το 71,9% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο από τα προϊόντα που συνάντησε και το 22,3% αρκετά ικανοποιημένο. Αντίθετα, ένα ποσοστό 2,4% απάντησε ότι έμεινε λίγο ικανοποιημένο και ένα 0,8% ήταν εντελώς αρνητικό.

• Για τις δράσεις: Σε ό,τι αφορά τις δράσεις που συνοδεύουν τον "Αγροτικό Αύγουστο" το 41,5% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο και ένα ποσοστό 37,2% αρκετά ικανοποιημένο. Αρνητική ήταν η άποψη για ένα ποσοστό 13,1% που δήλωσε λίγο ικανοποιημένο, ενώ ένα 1,5% δήλωσε καθόλου ικανοποιημένο. Από τους Έλληνες το 36,5% απάντησε πολύ ικανοποιημένο και το 40,1% αρκετά ικανοποιημένο. Λίγο ικανοποιημένο δήλωσε το 12,1%, καθόλου το 1,7% και ένα υψηλό ποσοστό 9,6% δεν απάντησε. Αντίστοιχα από τους τουρίστες το 49,5% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο και το 27,2% αρκετά. Ένα 14% απάντησε λίγο και 0,8% καθόλου, ενώ 8,5% δεν θέλησε να απαντήσει.

• Για την προσβασιμότητα: Σε ό,τι αφορά την προσβασιμότητα στον χώρο της έκθεσης το 46,9% των ερωτηθέντων απάντησε ότι είναι πολύ ικανοποιημένο και ένα 32,5% αρκετά ικανοποιημένο. Αντίθετα το 12,8% δήλωσε λίγο ικανοποιημένο και το 4% καθόλου. Από τους Έλληνες το 40,5% απάντησε πολύ ικανοποιημένο και το 34% αρκετά ικανοποιημένο. Λίγο ικανοποιημένοι απάντησε ότι έμεινε το 17,2% και καθόλου το 3,9%. Αντίστοιχα από τους τουρίστες το 60,3% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο και το 28% αρκετά. Ένα 2,4% απάντησε λίγο και 4,1% καθόλου.

Γενικότερα, σε ό,τι αφορά τη συσχέτιση τόπου προέλευσης και βαθμού ικανοποίησης σχετικά με τη διοργάνωση εκείνοι που εκφράστηκαν περισσότερο θετικά (πολύ/αρκετά ικανοποιημένοι) ήταν οι τουρίστες (98,2%) και ακολουθούν οι Χανιώτες (95,9%) και οι Έλληνες από την υπόλοιπη Ελλάδα (79,4%). Αντίστοιχα για τον χώρο τα θετικότερα σχόλια (πολύ/αρκετά ικανοποιημένοι) ήταν από τους ξένους επισκέπτες (93,3%) και έπονται οι ντόπιοι και οι Έλληνες επισκέπτες με ποσοστό (85,9%). Για τα προϊόντα όλες οι κατηγορίες επισκεπτών εκφράστηκαν με ιδιαίτερα θετικά σχόλια συγκεντρώνοντας ποσοστό θετικών απόψεων πάνω από 90%. Ειδικότερα, οι τουρίστες που έμειναν πολύ/αρκετά ικανοποιημένοι ήταν 94,2%, οι επισκέπτες από την υπόλοιπη Ελλάδα 94,1% και οι ντόπιοι 92,2%. Σχετικά με τις δράσεις θετικότερες ήταν οι απόψεις των Χανιωτών (96,7%) και ακολουθούν οι τουρίστες με 76,7% και οι επισκέπτες από την υπόλοιπη Ελλάδα με 71,8%. Τέλος, για την προσβασιμότητα οι περισσότεροι όσων έμειναν πολύ/αρκετά ικανοποιημένοι ήταν τουρίστες 88,3% και ακολουθούν οι ντόπιοι με 75,5% και οι επισκέπτες από την υπόλοιπη Ελλάδα με 73,1%.

Διαβάστε επίσης:

Εκδήλωση στο Τελλόγλειο Ίδρυμα για την ελληνική οινοποιία