«Δεν αποδεχόμαστε να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους φοιτητές με αναπηρία»: Συγκλονιστική επιστολή

Η ΕΣΑμεΑ απέστειλε επιστολή προς τον Πρύτανη του ΑΠΘ και το Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας την άμεση άρση των εμποδίων που αντιμετωπίζει ο κ. Τριανταφύλλου και την πλήρη υποστήριξή του, όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία

«Δεν αποδεχόμαστε να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους φοιτητές με αναπηρία»: Συγκλονιστική επιστολή

Μια συγκλονιστική επιστολή ατόμου με αναπηρία που φέρνει στο φως η ΕΣΑμεΑ παρουσιάζει την «ωμή» πραγματικότητα που βιώνουν οι φοιτητές με αναπηρία στην Ελλάδα.

Ο φοιτητής του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, Γιώργος Τριανταφύλλου, ο οποίος έχει διαγνωστεί με σύνδρομο Asperger (αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας), περιγράφει τον γολγοθά που διανύει στην προσπάθειά του να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Η μαρτυρία του που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναδεικνύει ένα βαθύ και χρόνιο πρόβλημα, την απουσία ουσιαστικής υποστήριξης για φοιτητές με αναπηρία, καθώς και την έλλειψη εφαρμογής των διατάξεων που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία για την ισότιμη πρόσβασή τους στα πανεπιστήμια.

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) εξέφρασε την πλήρη στήριξή της προς τον κ. Τριανταφύλλου, επισημαίνοντας ότι το πρόβλημα που θίγει αγγίζει τον πυρήνα των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δηλαδή την ισότιμη και χωρίς εμπόδια συμμετοχή στην εκπαίδευση.

«Αν δεν εφαρμόζονται οι νόμοι, οι σπουδές μετατρέπονται σε άθλο»

Η μαρτυρία του κυρίου Τριανταφύλλου φωτίζει τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές με αναπηρία:

  • απουσία προσαρμοσμένης διδασκαλίας και εναλλακτικού τρόπου εξέτασης βάσει των εξατομικευμένων αναγκών,
  • υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων σε συνθήκες που δεν είναι φιλικές προς τα άτομα με αισθητηριακή υπερευαισθησία,
  • ανάγκη για επαναλαμβανόμενη γνωστοποίηση, σε κάθε εξάμηνο και προς κάθε διδάσκοντα, της φύσης της αναπηρίας του και των εύλογων προσαρμογών που χρειάζεται προκειμένου να συμμετέχει απρόσκοπτα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Όπως υπογραμμίζει η ΕΣΑμεΑ, αυτά τα προβλήματα θίγουν την αξιοπρέπεια των φοιτητών και παραβιάζουν το δικαίωμα στην ισότιμη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ένα κράτος δικαίου που ξεχνά να εφαρμόσει τους δικούς του νόμους

Τα αιτήματα του φοιτητή ανάμεσά τους η θεσμοθέτηση τμήματος υποστήριξης για φοιτητές με αναπηρία, η ευελιξία στην παρακολούθηση, οι εναλλακτικές εξεταστικές διαδικασίες και οι μηχανισμοί εξατομικευμένης υποστήριξης συνδέονται άμεσα με τις διατάξεις του νόμου 4957/2022 για τα ΑΕΙ.

Κι όμως, όπως καταγγέλλει η ΕΣΑμεΑ, ο νόμος αυτός παραμένει ανενεργός, καθώς δεν έχουν εφαρμοστεί οι προβλεπόμενοι μηχανισμοί. «Οι καλές προθέσεις μεμονωμένων διδασκόντων, όσο αξιέπαινες κι αν είναι, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις υποχρεώσεις των Ιδρυμάτων», σημειώνει χαρακτηριστικά η Συνομοσπονδία.

«Είναι τραγική ειρωνεία η εκπαίδευση να γίνεται εμπόδιο»

Η ΕΣΑμεΑ απέστειλε επιστολή προς τον Πρύτανη του ΑΠΘ και το Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας την άμεση άρση των εμποδίων που αντιμετωπίζει ο κ. Τριανταφύλλου και την πλήρη υποστήριξή του, όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία. Παράλληλα, επανέφερε την πάγια πρότασή της για τη σύσταση Κεντρικής Επιτροπής Συντονισμού και Παρακολούθησης της εφαρμογής του ν. 4957/2022 – πρόταση που, μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει αποδεκτή από την Πολιτεία.

«Δεν αποδεχόμαστε το 2025, ένας φοιτητής με αναπηρία να σκέφτεται να εγκαταλείψει τις σπουδές του λόγω ελλιπούς υποστήριξης», δηλώνει η ΕΣΑμεΑ.

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή