ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Ο «Αη Γιώργης» δένει τις επόμενες μέρες

Θεσσαλονίκη: Ο «Αη Γιώργης» δένει τις επόμενες μέρες

Δεύτερο καραβάκι προστίθεται στην πιλοτική λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη από τη μεθεπόμενη Παρασκευή.

Ο «Αη Γιώργης» έρχεται να προστεθεί στα δρομολόγια του "Κωνσταντή", τα οποία ειδικά τα Σαββατοκύριακα γνωρίζουν μεγάλες πιένες...

Είναι τόσος ο κόσμος που χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του τον "Κωνσταντή", που σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Γιώργο Τσαμασλή, πολλοί μένουν εκτός.

Δεν είναι προς το παρόν ανάλογη η κίνηση και τις καθημερινές, αλλά με τη βελτίωση του καιρού (φέτος είχαμε αρκετά απαγορευτικά) και με τη διαφήμιση των δρομολογίων, οι αρμόδιοι περιμένουν να αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου διαστήματος πιλοτικής λειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας, τα Σαββατοκύριακα οι 180 θέσεις καλύπτονται πλήρως, όμως τις καθημερινές, το πρωινό δρομολόγιο, που εξυπηρετεί και τις ανάγκες μετακίνησης για εργασία, δεν έχει μεγαλύτερη πληρότητα από 30 - 35 άτομα.

Αυτό είναι απόρροια του γεγονότος ότι δεν έχουν γίνει γνωστά τα δρομολόγια και οι ωφέλειες από τη χρήση της παράκτιας συγκοινωνίας. «Ο κόσμος δεν το συνήθισε ακόμη, οπότε υπάρχουν πολλά περιθώρια αύξησης της χρήσης», τόνισε ο κ. Τσαμασλής.

Την ερχόμενη Τρίτη έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ώστε να δοθεί αφενός η παράταση άδειας εκτέλεσης δρομολογίων του «Κωνσταντή» μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, αφετέρου να πάρει αντίστοιχη άδεια και ο «Αη Γιώργης», ώστε να προστεθεί στα δρομολόγια από τη μεθεπόμενη Παρασκευή.

Μόλις μπει και το δεύτερο πλοίο, δυναμικότητας 150 θέσεων (αλλά με μεγαλύτερη ταχύτητα), τα δρομολόγια θα γίνονται ανά ώρα. Τώρα κάθε δρομολόγιο διαρκεί περίπου 40 λεπτά.

Η επόμενη αλλαγή αφορά στη μετακίνηση της κεντρικής αφετηρίας/τέρματος των πλοίων. Από την ερχόμενη εβδομάδα οι δυσκολίες στην πρόσβαση των πολιτών και ακόμη περισσότερο των τουριστών τελειώνουν, καθώς τα σκάφη θα δένουν στα σκαλάκια μπροστά από την πλατεία Ελευθερίας κι όχι μέσα από το λιμάνι (εκεί που δένουν τα κρουαζιερόπλοια). Θα μπουν δέστρες και ενημερωτικές πινακίδες, όπως έχει συμφωνηθεί και με το δήμο Θεσσαλονίκης, προκειμένου όλοι να μάθουν ότι εκτελούνται δρομολόγια παράκτιας συγκοινωνίας από το κέντρο της πόλης μέχρι την Περαία και τους Νέους Επιβάτες.

Μέχρι να διαπιστωθεί η ανταπόκριση του κοινού στο -έστω και πιλοτικό- νέο μέσο δε θα μπει τρίτο καράβι, που προγραμματιζόταν να εκτελέσει το δρομολόγιο Καλαμαριά - Πλατεία Ελευθερίας.

«Ο κ. Μπουτάρης και ο κ. Τζιτζικώστας το στηρίζουν και φαίνεται πως το στηρίζει κι ο κόσμος. Χρειάζεται η στήριξη για να έχουμε τα καραβάκια και του χρόνου. Χρειάζεται και διαφήμιση για να τα μάθει ο κόσμος. Αυτό πρέπει να το φροντίσει και η τοπική αυτοδιοίκηση του Θερμαϊκού, αν και η Ένωση Καταστηματαρχών στην περιοχή και οι τουριστικοί φορείς σχεδιάζουν μια καμπάνια», είπε ο κ. Τσαμασλής.

Παράλληλα, ο ιδιοκτήτης των πλοίων που εκτελούν τα πιλοτικά δρομολόγια, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει παραγγείλει και νέα σκάφη ειδικών προδιαγραφών, ένα εκ των οποίων κατασκευάζεται στη Δανία και είναι μεγαλύτερο και πιο γρήγορο από τον «Κωνσταντή» και τον «Αη Γιώργη». Έτσι, θα έχει και πρόκριμα στο διαγωνισμό που θα γίνει μελλοντικά μετά την ολοκλήρωση της μελέτης της Εγνατία Οδός ΑΕ για την οριστική θαλάσσια συγκοινωνία Θεσσαλονίκης.

Voria.gr

Διαβάστε επίσης: Σπείρα εξαπάτησε εμπόρους γεωργικών μηχανημάτων στη Β. Ελλάδα