ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω αλλά οι ίδιες δυνατότητες σε ίδιους ανθρώπους

Μητσοτάκης: Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω αλλά οι ίδιες δυνατότητες σε ίδιους ανθρώπους

Παρέμβαση από τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη συζήτηση για τη Βουλή στο νομοσχέδιο για την Παιδεία

Το νομοσχέδιο για την παιδεία υπερασπίστηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μεσημέρι της Τετάρτης αναφερόμενος στις αλλαγές που φέρνει αυτό ενώ άσκησε κριτική και στην απουσία του Αλέξη Τσίπρα.

Δείτε την ομιλία του πρωθυπουργού

«Η ανάδειξη της εκπαίδευσης σε μοχλό ανάπτυξης ήταν ένας από τους 6 στόχους που έθετα τέτοια εποχή το 2019 στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης. Σήμερα το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για την παιδία προωθείται και ολοκληρώνεται σήμερα με το 8ο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας» ξεκίνησε την ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η επιλογή μας να δώσουμε προτεραιότητα στη δημόσια παιδεία δεν ήταν τυχαία. Σε ό,τι μας αφορά οι προτεραιότητες παραμένουν αδιαπραγμάτευτες: Πρόσβαση σε ποιοτική γνώση για όλα τα ελληνόπουλα με κατάρτιση που θα τα βοηθήσει στο επαγγελματικό τους μέλλον. Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω αλλά οι ίδιες δυνατότητες στους ίδιους ανθρώπους με τις ίδιες φιλοδοξίες»

«Νοιάζομαι για τους νέους δεν σημαίνει χαϊδεύω τα αυτιά για να τους στρέψω σε σχολές με αβέβαιο αύριο. Διαφορετικά οι ψεύτικες σχέσεις κατασκευάζουν ψεύτικες ζωές» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο επιστρέφει για να ανταποκριθεί στο διπλό καθήκον του να μορφώσει τους νέους Έλληνες αλλά και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα» διεμήνυσε ο πρωθυπουργός

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για την εκπαίδευση και εκμαυλισμού της κοινωνίας από την μαζική ίδρυση τμημάτων που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση πριν φύγει. Τμήματα από το τίποτα για το τίποτα, χωρίς μελέτες, χωρίς σκοπιμότητα. Εμείς είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε τη λειτουργία 37 τμημάτων» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

«Ο στόχος όλων όσοι θα ωφεληθούν από τις διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης» τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Το νέο τοπίο ολοκληρώνεται από τα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που τυγχάνουν μεγαλύτερης ανταπόκρισης από την ελληνική κοινωνία. Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται το νέο νομοσχέδιο που διευρύνει την ισχύ του δημόσιου πανεπιστημίου, οδηγώντας την ανώτατη παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας απηχούν τα άρθρα του νομοσχεδίου, εξ ου και η απήχηση τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια» ενώ επισήμανε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι της πανεπιστημιακής κοινότητας έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ακόμη και ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, 3 στους 4 συμφωνούν με το ελληνικό «Εράσμους», 4 στους 5 με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι η κατάλληλη πρωτοβουλία στην κατάλληλη στιγμή, είναι η ώρα και η αξιωματική αντιπολίτευση να ακούσει τις απόψεις των φίλων της».

«Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά, δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες» είπε συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο πρωθυπουργός. «Πρακτικά οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τη σχολή τους ως μία τετραετή παράταση των σχολικών τους χρόνων, όχι σαν μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας» συμπλήρωσε.

«Τα νέα προγράμματα θα ιδρύονται από τα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Ύστερα από δεκαετίες αυτή η κυβέρνηση έρχεται να απελευθερώσει την δράση των πανεπιστημίων από την εκτελεστική εξουσία, παύει δηλαδή ο κρατικός πατερναλισμός», υπογράμμισε επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στην απουσία του Αλέξη Τσίπρα λέγοντας: «Δεν είναι εδώ γιατί θα έπρεπε να τοποθετηθεί ο ίδιος για τις απίστευτες αθλιότητες του κυρίου Βερναρδάκη. Θα έρθει, όμως, δεν μπορεί να μην έρθει, ε; Και είμαι περίεργος αν θα έχει το πολιτικό θάρρος να ζητήσει ο ίδιος για τον χώρο που εκπροσωπεί προσωπική συγγνώμη από την υπουργό Παιδείας. Αλλά φοβάμαι ότι δεν θα το έχει γιατί αυτός ο βερναρδακισμός είναι ένας πολακισμός, είναι συριζαϊκός φαρισαϊσμός είναι αυτό που έχει χαρακτηριστεί ο εκτσογλανισμός της κοινωνικής ζωής».

Απορρίφθηκε η αίτηση αντισυνταγματικότητας

Νωρίτερα απορρίφθηκε, κατά πλειοψηφία, η ένσταση συνταγματικότητας επί διατάξεων του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας καθώς την πρόταση καταψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία, ενώ την υπερψήφισαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, πλην της Ελληνικής Λύσης, που απείχε από την ψηφοφορία.

Απορρίπτοντας την ένσταση συνταγματικότητας, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, υπεραμύνθηκε των αλλαγών, τονίζοντας ότι «το Σύνταγμα καθορίζει την αρχή του αυτοδιοίκητου και της αυτοδιάθεσης των πανεπιστημίων, ενώ τη θέσπιση κανόνων για την οργάνωση και λειτουργία των ΑΕΙ και ο τρόπος συγκρότησης και λειτουργίας τους ανήκει στη Βουλή».

«Το σύνταγμα δεν απαιτεί συγκεκριμένες ιδιότητες των οργάνων, αλλά αποκλείει μόνο την κρατική παρέμβαση. Αυτό που συζητάμε σήμερα, ως προς την ανάδειξη πρυτάνεων και κοσμητόρων έχει κριθεί με την απόφαση 519 της Ολομέλειας του ΣτΕ, η οποία αναφέρει ότι η έμμεση αυτοδιοίκηση είναι συνταγματικά θεμιτή», επεσήμανε.

Παράλληλα, η κυρία Κεραμέως απέρριψε και την ένσταση συνταγματικότητας για την χρηματοδότηση των ΑΕΙ, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει μισή διάταξη που να επηρεάζει την υποχρέωση του κράτους για κρατική χρηματοδότηση, και αυτό που κάνει το νομοσχέδιο είναι να τους δίνει επιπλέον χρηματοδοτικά εργαλεία.