ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Βαρβιτσιώτης προσπαθεί να καταργήσει την απεργία στην ακτοπλοΐα

Ο Βαρβιτσιώτης προσπαθεί να καταργήσει την απεργία στην ακτοπλοΐα

-Νομοσχέδιο μόνιμης επιστράτευσης των ναυτεργατών προωθεί ο υπουργός Ναυτιλίας

-Έντονες αντιδράσεις από τα σωματεία

Οργή, θυμός και αγανάκτηση προκαλεί για μια ακόμη φορά η διαπλοκή ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εφοπλιστές.

O υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επιχειρεί με «κόλπα» και αφήνοντας έκθετους τους απλήρωτους εδώ και μήνες ναυτεργάτες να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των «ιερών αγελάδων» στην Ελλάδα.

Ενώ από μπροστά εισηγείται παύση της επιστράτευσης, πίσω από την πλάτη των ναυτεργατών σχεδιάζει μέσα από νομοσχέδιο μόνιμη επιστράτευση για τους ναυτεργάτες.

Συγκεκριμένα, προωθεί σε νομοσχέδιο αντεργατική διάταξη κατά του συνταγματικού δικαιώματος της απεργίας, θέτοντας τους ναυτεργάτες σε μόνιμη επιστράτευση στην ακτοπλοΐα.

pno

Το νομοσχέδιο, που όπως αντιλαμβανόμαστε εξυπηρετεί τους εφοπλιστές, στο άρθρο 26 προβλέπει ότι:

«Θεσπίζεται υποχρέωση εξασφάλισης ελάχιστης επικοινωνίας των νήσων μέσω ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν για οποιονδήποτε λόγο υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων. Το πρόγραμμα δρομολογίων ελάχιστης επικοινωνίας ασφαλείας τίθεται σε εφαρμογή, εν όλω ή εν μέρει, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, με την οποία διαπιστώνεται η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και αιτιολογείται η προσφυγή στο μέτρο αυτό.

Ο ΥΝΑ δύναται να αποφασίζει την εκτέλεση έκτακτου μεμονωμένου δρομολογίου πλοίου ασφαλείας, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας ή κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις και ο τρόπος υλοποίησης της ελάχιστης επικοινωνίας της χώρας με άλλες χώρες, με τις οποίες αυτή συνδέεται με τακτικά δρομολόγια»!

Να θυμίσουμε ότι οι περισσότεροι ναυτεργάτες μας είναι απλήρωτοι για μήνες, ενώ το θέμα έχει πάρει διεθνή διάσταση, καθώς το Associated Press δημοσίευσε ανταπόκριση του από την Δραπετσώνα, με τίτλο: «Εκατοντάδες ναυτεργάτες μένουν απλήρωτοι για μήνες».

Τα Δελτία Τύπου των Ναυτεργατών

Θέμα: Το ΥΝΑ προωθεί την κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας στα Ε/Γ-Α/Κ πλοία

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μας στο σχέδιο νόμου για τον Τουρισμό που προωθεί για την Βουλή ο ΥΝΑ Μ. Βαρβιτσιώτης στο άρθρο 26 επανέρχεται η απεργοκτόνος διάταξη για την κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας στον χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Σημειώνουμε ότι παρόμοια μεθόδευση επιχειρήθηκε στον νόμο 4150/2013 επί Υπουργίας κ. Κ. Μουσουρούλη με τροπολογία που κατέθεσαν βουλευτές της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ και το οποίο αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή προκειμένου να υπάρξει διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη και το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα…….

Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει ότι πρόκειται για μια άθλια και αντιδημοκρατική μεθόδευση που υπονομεύει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας το οποίο κερδήθηκε και κατοχυρώθηκε με τους αγώνες και το αίμα των ελλήνων Ναυτεργατών.

Θεωρούμε γελοίο τον ισχυρισμό ότι με τον δραστικό περιορισμό του απεργιακού δικαιώματος εξασφαλίζεται η ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Το ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο έχει υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά και έχει δραματικά επιδεινωθεί όχι από τις απεργίες των Ναυτεργατών αλλά από την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική, τον νόμο 4150/2013 που καταργεί την δεκάμηνη λειτουργία των πλοίων, περιορίζει δραστικά τα δρομολόγια, μειώνει στους 2-3 μήνες την δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών, δίνει νέα προνόμια στους εφοπλιστές και στην ουσία βάζει την ταφόπλακα στην απασχόληση των ελλήνων Ναυτεργατών στον ευαίσθητο και νευραλγικής σημασίας τομέα των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Αποτέλεσμα αυτού του τερατουργήματος είναι ο παννησιωτικός ξεσηκωμός στις Κυκλάδες , σε ολόκληρο το Αιγαίο, μέχρι και το Ιόνιο.

Ορισμένοι, λαλίστατοι πρωταγωνιστές της αντιλαϊκής μνημονιακής κυβερνητικής πολιτικής, περιφεριάρχες που τους έπιασε ο πόνος για πλοίο ασφαλείας στην διάρκεια των απεργιακών μας κινητοποιήσεων, αμφισβητώντας έτσι τα κατοχυρωμένα δημοκρατικά, συνδικαλιστικά και συνταγματικά δικαιώματα και ελευθερίες των Ναυτεργατών, περιέργως σιωπούν μπροστά στο αίσχος με τις περικοπές δρομολογίων, την αποδρομολόγηση νέων πλοίων και την απομόνωση δεκάδων νησιών που αντιμετωπίζουν τεράστια οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα από την κατάρρευση των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

3A855787FE360337570BA1463DD4DF60

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ θα πρωτοστατήσει ενάντια σε οποιαδήποτε κυβερνητική απόπειρα και μεθόδευση να καταργηθεί – με όποιο τρόπο αυτό επιχειρηθεί –το δικαίωμα της απεργίας.

Καλούμε την Διοίκηση της ΠΝΟ να βγει από την χειμέρια νάρκη που βρίσκεται όλα τα τελευταία χρόνια (στα πλαίσια της αγαστής ταξικής συνεργασίας με τους εφοπλιστές και το ΥΝΑ) και να αντιληφθεί ότι η καταστρατήγηση του δικαιώματος της απεργίας καταργεί ντε φάκτο και τον δικό της ρόλο , αλλά κυρίως θα αποδυναμώσει κάθε συλλογική και συνδικαλιστική προσπάθεια για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.

Τα πολιτικά κόμματα καλούνται να τοποθετηθούν και να μην νομιμοποιήσουν με την ψήφο τους την αντισυνταγματική και αντιναυτεργατική αυτή εκτροπή.

Με εντολή Διοίκησης

Ο Πρόεδρος Νταλακογεώργος Αντώνης

Ο Γεν. Γραμματέας Κροκίδης Νικόλαος

Στα «κάγκελα» οι Ναυτικοί – Δελτίο Τύπου

Πλήρη επιβεβαίωση είχε η καταγγελία της ΠΕΝΕΝ στις 12/11/2013 που αφορούσε το σχέδιο νόμου του ΥΝΑ για τα Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις και με το οποίο εισάγεται το απεργοκτόνο άρθρο 26 το οποίο μεταξύ των άλλων προβλέπει το πλοίο ασφαλείας για την «εξασφάλιση ελάχιστης επικοινωνίας των νήσων μέσω ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν για οποιοδήποτε λόγο υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων».

Συνεχίζοντας στο άρθρο 26 παράγραφος 2 «Το πρόγραμμα δρομολογίων ελάχιστης επικοινωνίας ασφαλείας τίθεται σε εφαρμογή, εν όλω ή εν μέρει, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, με την οποία διαπιστώνεται η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και αιτιολογείται η προσφυγή στο μέτρο αυτό.», «Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και τα πληρώματα των υποδειχθέντων πλοίων υποχρεούνται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντίστοιχων δρομολογίων».

Τέλος στην παράγραφο 3 του σχεδίου νόμου «Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου δύναται να αποφασίζει την εκτέλεση έκτακτου μεμονωμένου δρομολογίου πλοίου ασφαλείας, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας ή κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών.»

Πρόκειται για φασιστικής έμπνευσης διατάξεις που κατακρεουργούν το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας των Ναυτεργατών και θέτουν σε μόνιμη και διαρκεί πολιτική επιστράτευση τα πληρώματα των Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκών πλοίων καθώς και τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που εκτελούν δρομολόγια στο εξωτερικό.

Στο ίδιο σχέδιο νόμου καταργούνται όπως ισχύει έως τώρα ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα και συγχωνεύονται σε ένα Ν.Π.Δ.Δ ο Οίκος Ναύτη και το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας ενώ αλλάζει και η σύνθεση του Δ.Σ του νέου φορέα υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο την συμμετοχή των εκπροσώπων των Ναυτεργατών. Υπογραμμίζουμε ότι ο νέος φορέας με τον διακριτικό τίτλο «Ο.Ν.Ν.Ε.» για πρώτη φορά στρατιωτικοποιείται και εντάσσονται στην ιεραρχία και Λιμενικοί!!!

Επίσης στο σχέδιο νόμου υπάρχουν μια σειρά διατάξεις που ωφελούν για μια ακόμη φορά τα συμφέροντα των πλοιοκτητών διευρύνοντας με τον τρόπο αυτό τα προνόμιά τους επιβεβαιώνοντας για πολλοστή φορά την εκτίμησή μας ότι το ΥΝΑ είναι το εργαλείο στα χέρια του εφοπλιστικού κεφαλαίου για να υλοποιεί τους δικούς τους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς.

Οι Ναυτεργάτες θα παλέψουν για να μην ευοδωθούν οι άθλιοι κυβερνητικοί σχεδιασμοί και σε καμιά περίπτωση δεν θα αποδεχθούν την κατάργηση και τον περιορισμό των συνδικαλιστικών τους δικαιωμάτων και ελευθεριών.

Διαβάστε επίσης:

Οι εφοπλιστές έβαλαν «πόδι» στο Μέγαρο Μαξίμου

CIA: Πού είναι νηολογημένα τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών

Οι «ιερές» μπίζνες με εφοπλιστές στη Βουλιαγμένη

ΣΥΡΙΖΑ: «Δώρα» στους εφοπλιστές, φοροεπιδρομή στα χαμηλά εισοδήματα

Γ. Χαλάς: Κυβέρνηση και πλοιοκτησία υποβαθμίζουν τον Έλληνα ναυτικό

Οι Έλληνες στην «κατάψυξη» και το πετρέλαιο ναυτιλίας αφορολόγητο