ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πανταζάρας στο Newsbomb: Το Ταξίδι στα Αστέρια είναι τεράστιο εγχείρημα, έγινε με τον καλύτερο τρόπο

Πανταζάρας στο Newsbomb: Το Ταξίδι στα Αστέρια είναι τεράστιο εγχείρημα, έγινε με τον καλύτερο τρόπο

«Φτιάξαμε τη δική μας ομάδα και κατεβαίνουμε στο δικό μας final-4», λέει ο πρωταγωνιστής για τη νέα ταινία με θέμα τον μπασκετικό Παναθηναϊκό και την ένδοξη ιστορία του

Το Ταξίδι στα Αστέρια είναι ένα τεράστιο εγχείρημα, που έγινε με τον καλύτερο τρόπο, δηλώνει στο Newsbomb.gr ο ηθοποιός Αργύρης Πανταζάρας, ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του, για τη νέα ταινία του Χρήστου Δήμα. Πρόκειται για την ταινία που αφηγείται την ιστορία του τμήματος μπάσκετ του Παναθηναϊκού, από την εποχή της ίδρυσής του, στις αρχές του 20ού αιώνα, έως τις μέρες μας, όπου υπό τη διοίκηση της οικογένειας Γιαννακόπουλου, έφτασε στην κορυφή της Ευρώπης.

«Είναι ένα τεράστιο εγχείρημα, το οποίο, για ‘μένα, έγινε με τον καλύτερο τρόπο. Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς. Απέναντι σε μία τέτοια ομάδα, έτσι κι εμείς οι ηθοποιοί, οι καλλιτέχνες, όλοι οι ηθοποιοί και οι καλλιτέχνες, οι συντελεστές της ταινίας, φτιάξαμε τη δική μας ομάδα, με τους καλύτερους δικούς μας παίκτες και κατεβαίνουμε στο δικό μας final four, ας το πούμε, για να προσθέσουμε άλλο ένα αστέρι, όχι μόνο σε αυτή την ομάδα, που τυχαίνει να είναι και η δική μου, αλλά στην ιστορία του ελληνικού μπάσκετ και σε αυτή την τεράστια θέση που έχει στην Ευρώπη» δηλώνει ο Αργύρης Πανταζάρας, που στην ταινία υποδύεται τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο.

Ο ίδιος στέκεται στον τρόπο με τον οποίο προσέγγισε τον συγκεκριμένο ρόλο, υπογραμμίζοντας πως η ευαισθησία, εκ μέρους του ηθοποιού, έχει εξέχουσα σημασία: «Όλοι οι καλλιτέχνες και κυρίως οι ηθοποιοί, που ενσαρκώνουν συμπεριφορές, στιγμές και χαρακτήρες, ο μόνος τρόπος προσέγγισης με βάση τη δική μου δουλειά και τη δική μου προσέγγιση, είναι με διακριτικότητα, με σεβασμό και με ευαισθησία. Αυτά είναι τα δικά μου εργαλεία. Γενικότερα, όσο πιο ευαίσθητος – ευερέθιστος, είναι ο ηθοποιός, τόσο πιο πλούσιος είναι, τόσο περισσότερο πλούτο μπορεί να προσφέρει. Τώρα, σε τι εξυπηρετεί όλο αυτό απέναντι στον συγκεκριμένο ρόλο; Ναι, εξυπηρετεί, γιατί θέλαμε να δούμε αυτά που δεν μπορεί να δει ο θεατής, αυτά που δεν λέγονται, τα οποία είναι η προσωπική σχέση που είχε και η τρομερή αγάπη που είχε στον πατέρα του. Άρα, στην πραγματικότητα, βλέπετε, πάλι, μία σχέση πατέρα – γιου (σσ. Όπως και στο Digger, την ταινία που επίσης πρωταγωνιστεί ο Αργύρης Πανταζάρας). Και την Αντιγόνη στο θέατρο να δεις και τον Αγαμέμνονα και τον Κρέοντα, πάλι σχέσεις βλέπεις, όχι ιδιότητες μόνο».

Το Ταξίδι στα Αστέρια, σε σκηνοθεσία και σενάριο Χρήστου Δήμα, κατορθώνει να αγγίξει ανθρώπους πέρα από τα οπαδικά ή φίλαθλα πλαίσια, γύρω από τον Παναθηναϊκό και το μπάσκετ. Ο Αργύρης Πανταζάρας επισημαίνει πως η πορεία του μπασκετικού Παναθηναϊκού έχει αγγίξει κάθε Έλληνα: «Ένας αιώνας δεν χωράει σε μία ταινία, αλλά χωράει στις ψυχές των ανθρώπων, χωράει στις στιγμές συγκινήσεων μιας ολόκληρης χώρας, θα έλεγα. Γιατί όταν μια τέτοια ομάδα έχει καταφέρει αυτά που έχει καταφέρει, στο τέλος, πάντα, έχουμε καταλάβει ότι το δέος και η συγκίνηση των φιλάθλων αγγίζει τον καθένα, από όποια πλευρά κι αν βρίσκεται».

Παράλληλα, σε σχετική ερώτηση για τα συναισθήματά του από αυτή την ταινία, απαντά πως «αυτή η συνεργασία, εκτός από συγκίνηση και δέος που με συνδέει με αυτό το εγχείρημα, αισθάνομαι, θα έλεγα και περηφάνεια» και την ίδια στιγμή, παροτρύνει τους θεατές να δουν την ταινία «γιατί είναι μία καλή ταινία, είναι ένα καλό σινεμά και αυτό για εμάς είναι προτεραιότητά μας. Όπως και για την άλλη ταινία που θέλω να δείτε, το Digger, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα θερινά, ο λόγος για να τη δείτε δεν είναι μόνο τα δέκα βραβεία που πήρε στα Βραβεία Ακαδημίας, ούτε στη Θεσσαλονίκη, ούτε στο Βερολίνο. Είναι επειδή είναι μια καλή ταινία».

Ο Αργύρης Πανταζάρας, με τον Βαγγέλη Μουρίκη (που επίσης συμμετέχει στο Ταξίδι στα Αστέρια), πρωταγωνιστούν στην ταινία Digger, που αυτή τη στιγμή προβάλλεται στους θερινούς κινηματογράφους της χώρας. Πρόκειται για μία ιστορία στην οποία κεντρική θέση έχει και η σχέση πατέρα και γιου, σε σκηνοθεσία Τζώρτζη Γρηγοράκη και σενάριο Μαρίας Βόττη και Βαγγέλη Μουρίκη. Στο ελληνικό σενάριο θέλει να επενδύσει ο Αργύρης Πανταζάρας και στο μέλλον: «Τα μελλοντικά μας σχέδια συμπεριλαμβάνουν πολύ έρευνα, επένδυση στο ελληνικό σενάριο, δηλαδή ενθάρρυνση και ενίσχυση απέναντι σε ανθρώπους, οι οποίοι γράφουν αυτή τη στιγμή τα επόμενα βήματα, τις επόμενες ιστορίες που θέλουμε να ειπωθούν και θέλουμε να δούμε, είτε στη σκηνή, είτε στη μικρή οθόνη, είτε στο σινεμά. Το Digger θα συνεχίσει να παίζεται όσο μας επιτρέψει ο καιρός και η Υγεία, ανυπομονούμε για το Ταξίδι στα Αστέρια και το θέατρο, εκεί είναι και δίνουμε καινούριο ραντεβού για του χρόνου. Τα υπόλοιπα… δεν είναι ανακοινώσιμα. Εστιάζουμε στο ότι ‘το καλό πράγμα αργεί να γίνει’»!

Κλείνοντας τη συνέντευξη, ο Αργύρης Πανταζάρας δίνει, ίσως, ένα στοιχείο για τυχόν projects που έπονται: «Έχω να προσθέσω, πάντα με χιούμορ, ότι το κεφάλαιο ‘Παναθηναϊκός’ ίσως το ολοκληρώσαμε και ίσως είναι η ώρα να κάνουμε mini series τις ιστορίες έξω από τον Παναθηναϊκό»!

Το φθινόπωρο όλος ο κόσμος θα μπορέσει να απολαύσει στις κινηματογραφικές αίθουσες, σε διανομή Feelgood Entertainment, το γεμάτο αγώνες και συγκινήσεις ταξίδι του Παναθηναϊκού προς την κορυφή της Ευρώπης. Μετά από χρόνια προετοιμασίας και πραγματοποίησης των γυρισμάτων εν μέσω πανδημίας, η νέα ταινία του Χρήστου Δήμα θα ξεκινήσει το «Ταξίδι Στα Αστέρια» με ένα διαδικτυακό τρίποντο στις 27 Ιουνίου, οπότε και το φίλαθλο κοινό παγκοσμίως θα μπορεί μέσω της πλατφόρμας viva.gr να αγοράσει εισιτήρια για την μια και μοναδική προβολή της ταινίας, πριν την πανελλαδική της έξοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες αυτό το φθινόπωρο.

Ταξίδι στα Αστέρια, λίγα λόγια για την υπόθεση:

Το 1987 μια οικογένεια που λάτρευε τον Παναθηναϊκό, η οικογένεια Γιαννακόπουλου, πήρε την απόφαση να αναλάβει τα ηνία του μπασκετικού τμήματος ανδρών του Συλλόγου. Μια απόφαση που έμελλε να το οδηγήσει σε ένα «Ταξίδι στα Αστέρια».

Το υπέροχο αυτό ταξίδι με πολλές στιγμές γεμάτες κυρίως νίκες, ήττες, χαρές, λύπες, αλλά και έξι ευρωπαϊκά τρόπαια αποτυπώνεται μέσα από την κινηματογραφική αυτή ταινία.

Από την ίδρυση του ανδρικού τμήματος το 1919, την πρώτη παρουσίαση της γυναικείας ομάδας το 1937, την αντιστασιακή δράση των αθλητών του στα χρόνια της Κατοχής, το πώς σώθηκαν από τους κατακτητές τα τρόπαια της ομάδας, το χτίσιμο του Κλειστού κάτω από τις εξέδρες του «Απόστολος Νικολαΐδης» και την ονοματοδοσία του ως «Τάφος του Ινδού». Την πρόκριση στους «4» του Κυπέλλου Κυπελλούχων, την… καρτούν εκδοχή από το ιστορικό βανάκι του Κώστα Μουρούζη μέχρι τη στιγμή-«σταθμό» στην ιστορία της ομάδας: την ανάληψη της διοίκησής της από την οικογένεια Γιαννακόπουλου, η οποία την έφερε στην κορυφή της Ευρώπης. Μικρές και μεγάλες ιστορίες, ορατοί και αόρατοι πρωταγωνιστές από την εκατόχρονη διαδρομή της ομάδας μπάσκετ του Παναθηναϊκού, αποτυπώνονται κινηματογραφικά, φέρνοντας άλλοτε κάτι από γέλιο και άλλοτε συγκίνηση και ανατριχίλα...

Πρωταγωνιστούν: Δάνης Κατρανίδης, Θέμης Πάνου, Αργύρης Πανταζάρας, Γιώργος Γάλλος, Βαγγέλης Μουρίκης, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Gilles Touchais, Μάρκος Λεζές, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Νίκος Αρβανίτης, Τάσος Ιορδανίδης, Ιωάννα Πηλιχού, Χρήστος Πλαΐνης, Βαγγέλης Αλεξανδρής, Γιώργος Γεροντιδάκης, και ο Κώστας Αποστολάκης.

Φιλική Συμμετοχή: Ζέτα Μακρυπούλια.

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Χρήστος Δήμας

Executive Producer: Βίκυ Λάσκαρη

Εκτέλεση Παραγωγής: Πάνος Παπαχατζής

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κώστας Τριανταφύλλου

Μοντάζ: Στέλλα Φιλιπποπούλου

Μουσική: Νίκος Κυπουργός

Σκηνικά: Κική Πίττα

Κοστούμια: Κατερίνα Ζούρα

Ηχοληψία: Ντίνος Κίττου

Σχεδιασμός Ήχου: Νίκος Κωνσταντίνου

Μίξη Ήχου: Κώστας Φυλακτίδης

Οργάνωση Παραγωγής: Δημήτρης Γκάνος

Διεύθυνση Παραγωγής: Γιάννης Καραντάνης

Μακιγιάζ: Δήμητρα Γιατράκου