ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλήνιες 2014: Μυστικά για τις εξετάσεις και τα θέματα

Πανελλήνιες 2014: Μυστικά για τις εξετάσεις και τα θέματα

Μικρές συμβουλές και μυστικά για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Αν και ο βαθμός επιτυχίας εξαρτάται απόλυτα από τον κόπο και την προσπάθεια που καταβάλει ο κάθε υποψήφιος, ωστόσο υπάρχουν μερικά μυστικά - συμβουλές τις οποίες καλό είναι να ακολουθούν όλοι οι υποψήφιοι προκειμένου να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

  • Αποφύγετε να διαβάσετε όλα τα θέματα από την αρχή.Κοιτάμε το πρώτο θέμα-ερώτημα και μόνο. Αν είμαστε σίγουροι ότι το ξέρουμε, το γράφουμε και πηγαίνουμε στο επόμενο. Αν δεν είμαστε σίγουροι το αφήνουμε και πηγαίνουμε στο επόμενο. Αυτή η διαδικασία συνεχίζεται σε όλα τα ερωτήματα μέχρι και το τελευταίο.
  • Διαβάζουμε κάθε θέμα προσεκτικά και αργά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της απάντησης, επιστρέφουμε και ξαναδιαβάζουμε το θέμα ώστε να σιγουρέψουμε ότι δεν μας ξέφυγε κάτι και βρεθούμε να απαντάμε σε κάτι άλλο διαφορετικό από αυτό που ζητείται. Αφού απαντήσετε κάποιο ερώτημα, διαβάστε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
  • Προσοχή στα "διπλά" ερωτήματα του τύπου, "να αναφέρετε ..... και να εξηγήσετε...".
  • Συχνά σε ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές - εύκολες δεν δίνουμε την απαραίτητη προσοχή και απαντάμε σχεδόν απερίσκεπτα και γρήγορα. Έτσι όμως ξεφεύγουν ορισμένες λεπτομέρειες της ερώτησης. Μία λέξη που λείπει ή άλλαξε ίσως να διαφοροποιεί όλο το πνεύμα της ερώτησης!

  • Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για το αν πρέπει πρώτα λύνουμε τα θέματα στο πρόχειρο ή όχι. Κάθε μαθητής διαμορφώνει το δικό του τρόπο. Εάν είναι σίγουρος για την απάντηση μπορεί να απαντήσει κατ' ευθείαν στο καθαρό. Αν όχι, τότε μάλλον θα δοκιμάσει στο πρόχειρο. Το βέβαιο είναι ότι κάποια στιγμή, όλοι χρειάζονται και καταφεύγουν στο πρόχειρο. Δεν χρειάζεται να τα γράφουμε όλα πρώτα εκεί. Γράφουμε στο πρόχειρο ότι και όσα χρειαζόμαστε μέχρι να πάρουμε μπρός και να είμαστε σίγουροι για την ορθότητα αυτών που θα γράψουμε στη συνέχεια. Αν δεν νοιώθουμε άνετα αλλιώς, τότε ναι, θα χρειαστεί να γραφτούν πρώτα όλα στο πρόχειρο.
  • Προσέξτε την εμφάνιση του γραπτού σας. Συνήθως παραδίδονται γραπτά, πολλές φορές ανορθόγραφα, με ελλείψεις και λάθη στη γραμματική, σαφώς μή εμφανίσιμα και αρκετές φορές με ασυναρτησίες και ασύνδετες σκέψεις. Βέβαια δεν υπάρχουν μονάδες για την εμφάνιση του γραπτού, επηρεάζουν όμως σημαντικά τους βαθμολογητές, όπου μέσα στο 'χάος' ξεχωρίζει ένα προσεγμένο γραπτό.
  • Κατανοήστε την 'φιλοσοφία' του τρόπου απάντησης. Στην αρχή κάθε απάντησης, πάντα αναφέρουμε πιο ερώτημα αναπτύσσουμε. Σαφώς και δεν χρειάζεται να γράφουμε τις απαντήσεις με τη σειρά. Μπορούμε να ξεκινήσουμε από το "Θέμα 1γ" να συνεχίσουμε στο "Θέμα 4β" και μετά να επιστρέψουμε στο "Θέμα 1α". Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να αναφέρουμε που θέμα αναπτύσσουμε. Μην θεωρείτε πως είναι υποχρέωση του βαθμολογητή να βρεί τί κάνετε και τί εννοείτε.
  • Μην αφήνετε κάποιο θέμα κενό από απάντηση. Αν αφήσετε κάποιο θέμα χωρίς απάντηση, το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να πάρετε καμία μονάδα σε αυτό. Αν γράψετε κάτι, που ίσως να θεωρείτε ότι είναι και λάθος, δεν έχετε να χάσετε απολύτως τίποτε! Αν όμως αυτό που γράφετε είναι μέρος της απάντησης, τότε σίγουρα θα πάρετε και τις μονάδες που του αναλογούν.

Πηγή: με πληροφορίες από edu.klimaka.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2014

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΩΘΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014