Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά μύγες που αναπαράγονται με... παρθενογένεση

Photo: pixabay.com

Ορισμένα είδη ζώων αναπαράγονται με παρθενογένεση, όχι όμως τα θηλαστικά

Για πρώτη φορά επετεύχθη παρθενογένηση σε ζώο μέσα σε εργαστήριο μέσω γενετικής προποποίησης, όπως ανακοίνωσαν επιστήμονες του Καίμπριζ.

Όπως αναφέρει η ertnews.gr η μελέτη παρήγαγε τελικά δύο γενιές από μύγες που γεννήθηκαν χωρίς πατέρα, κάτι που δεν κατέστη εφικτό σε ανάλογο πείραμα με ποντίκια.

Ο Δρ Herman Wijnen, αναπληρωτής καθηγητής βιολογικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, είπε: «Τα γονίδια που τροποποιήθηκαν στη μύγα είναι κοινά με τους ανθρώπους, αλλά υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές μεταξύ της πρώιμης ανάπτυξης στις μύγες και στους ανθρώπους».

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Current Biology, εξέτασε 44 γονίδια που θα μπορούσαν να παίξουν ρόλο παρθενογένεσης στις μύγες της Χαβάης και της Βραζιλίας. Κατάφεραν να απομονώσουν τρία σημαντικά γονίδια και να τα τροποποιήσουν εξαναγκάζοντας τις μύγες σε γεννήσεις.

Ορισμένα είδη ζώων αναπαράγονται με παρθενογένεση, όχι όμως τα θηλαστικά. Τέτοιου είδους αναπαραγωγή έχει παρατηρηθεί σε πουλιά ή σε ερπετά – ένα παράδειγμα είναι ο δράκος του Κόμοντο, η μεγαλύτερη σαύρα στον κόσμο.