ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αύξηση 7% της παγκόσμιας μεταφορικής χωρητικότητας το 2011

Αύξηση 7% της παγκόσμιας μεταφορικής χωρητικότητας το 2011

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Alphaliner, η χωρητικότητα στα Containers το 2011 σημείωσε αύξηση ύψους 7%, με δυναμικότερη μεγέθυνση αυτή των κινεζικών εταιρειών.

Αναλυτικά, στην έκθεση αναφέρεται πως Cosco και China Container Lines, ενίσχυσαν την μεταφορική τους δυναμικότητα κατά 20%, ενώ οι δύο νεοεισελθούσες στον κλάδο ναυτιλιακές εταιρείες η Hainan και η Grand China Shipping κατά 61% και 42% αντίστοιχα, με την χωρητικότητα τους ωστόσο των δύο τελευταίων να είναι πολύ μικρή ακόμη.

Ωστόσο, συνολικά η χωρητικότητα όλων των κινεζικών εταιρειών δεν ξεπερνά το 1,3 εκ. teu που είναι σαφώς χαμηλότερο από αυτήν της ηγέτιδας του κλάδου Maersk που βρίσκεται μετά από αύξηση 18% στα 2,5 εκ. teu.

Από τις υπόλοιπες εταιρείες, η MSC αύξησε την μεταφορική της ικανότητα κατά 4% στα 2,1 εκ. teu, και η CMA CGM κατά 11 % στα 1,3 εκ. teu , ενώ το 2011 έκλεισε με αυξημένη χωρητικότητα για τις Hapag Lloyd, APL, MOL, Hamburg Sud, NYK, Evergreen και Yang Ming.

Πάντως, υπήρξαν και αυτές που λόγω της κακής αγοράς, προτίμησαν να περιορίσουν την μεταφορική τους ικανότητα,. Μεταξύ αυτών η χιλιάνικη CSAV που μείωσε την δύναμη της κατά 35%, ενώ σε μείωση προέβησαν η ισραηλινή ZIM και η νοτιοκορετική Hanjin.

Τέλος, αξιοσημείωτη είναι και η έξοδος της μαλαισιανής MISC από τα containers.