ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Coca Cola HBC: Στα 259 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

Coca Cola HBC: Στα 259 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

Οριακή πτώση 2% κατέγραψαν τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της Coca Cola HBC στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου και διαμορφώθηκαν στα 259 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Πέμπτη η εταιρεία.

Στο γ' τρίμηνο η εταιρεία εμφάνισε συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ύψους 148 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Σημειώνεται ότι σε επίπεδο τριμήνου τα κέρδη ήταν καλύτερα από τις προβλέψεις, καθώς αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν πτώση 8% στα 143 εκατ. ευρώ.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις στο εννεάμηνο ήταν μειωμένα κατά 3% στα 5,299 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδετερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,2%.

Στο γ' τρίμηνο υποχώρησαν κατά 5% στα 1,918 δισ. ευρώ, ενώ για ένατο συνεχόμενο τρίμηνο, τα καθαρά έσοδα από τις
πωλήσεις ανά κιβώτιο, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξήθηκαν κατά 1,4%.

Οι καθαρές ταμειακές ροές παρέμειναν ισχυρές και κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους ανήλθαν σε 345 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, δήλωσε, μεταξύ άλλων:

«Τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξήθηκαν για ένατο συνεχόμενο τρίμηνο. Η πτώση του όγκου πωλήσεων που παρατηρήθηκε στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές μας αντανακλά τη συνέχιση του δυσμενούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος στην Ευρώπη. Οι αναδυόμενες αγορές μας χαρακτηρίστηκαν από διαφορετικά επίπεδα επιδόσεων καθώς και από υψηλότερη συγκριτική βαση, με αποτέλεσμα να μην γινεται εμφανής η υποκείμενη ανάπτυξη σε κάποιες από τις αγορές μας. Οι πωλήσεις προϊόντων με το σήμα Coca-Cola αυξήθηκαν κατά 3% και παρέμειναν ο βασικός μοχλός του όγκου πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου.»

Οι προοπτικές

Για το υπόλοιπο του έτους, η Coca Cola HBC αναμένει τη συνέχιση των δύσκολων μακροοικονομικών και εμπορικών συνθηκών στις περισσότερες από τις αγορές της. Η οικονομική αβεβαιότητα, τα μέτρα λιτότητας και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας συνεχίζουν να πλήττουν το διαθέσιμο εισόδημα. Η συγκρίσιμη βάση -σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα-είναι υψηλή στις αναδυόμενες αγορές μας ενώ αναμένει διαφορετικά επίπεδα απόδοσης στο τέταρτο τρίμηνο.

Παρόλο που η εταιρεία εκφράζει ικανοποίηση με το μειούμενο ρυθμό πτώσης στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές της στο τρίτο τρίμηνο, παραμένει επιφυλακτική καθώς η καταναλωτική εμπιστοσύνη βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Δεν αναμένει ουσιαστική αλλαγή των υφιστάμενων συνθηκών στην αγορά στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Οι στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας παραμένουν αναλλοίωτες. Όπως αναφέρει στην σχετική της ανακοίνωση, παραμένει προσηλωμένη στην ισχυροποίηση της θέσης της στην αγορά και παράλληλα στην αύξηση των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μέσω της στρατηγικής προκειμένου να διαθέτει το κατάλληλο σήμα, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, για το κατάλληλο κανάλι διανομής σε κάθε ευκαιρία κατανάλωσης, καθώς και σε προσεκτικά επιλεγμένες πρωτοβουλίες τιμών.

«Η προσφορά των προϊόντων σε προσιτές τιμές αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής μας ώστε να εξακολουθήσουν να είναι προσιτά τα προϊόντα μας στους καταναλωτές», σημειώνει η εταιρεία.

«Προκειμένου να εφαρμόσουμε με επιτυχία τη στρατηγική μας, έχουμε θέσει ξεκάθαρες προτεραιότητες για κάθε κατηγορία προϊόντων. Εστιάζουμε στην αύξηση των μεριδίων τόσο σε όγκο όσο και σε αξία στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού και στην κατηγορία των ποτών ενέργειας, με τα έσοδα να αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι ο όγκος πωλήσεων. Στην κατηγορία των χυμών, συνεχίζουμε την επιλεκτική προσέγγιση ανά χώρα, εστιάζοντας στο δίκτυο άμεσης κατανάλωσης και στις πλέον κερδοφόρες συσκευασίες μελλοντικής κατανάλωσης. Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, η στρατηγική μας είναι η προσδιορισμός των προϊόντων μας με στόχο την αύξηση της αξίας με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Coca Cola HBC.