Ανωμερίτης: Το λιμάνι του Πειραιά μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας

Ανωμερίτης: Το λιμάνι του Πειραιά μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας

Στο Συνέδριο του Economist παραβρέθηκε και μίλησε για τα θέματα της ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής και το λιμάνι του Πειραιά ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

Όπως τόνισε ο κ. Ανωμερίτης το ελληνικό λιμενικό σύστημα αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος. «Μετασχηματίσθηκε το 2001 και αποτελείται από 13 Ανώνυμες Εταιρείες Λιμένων και πολλά περιφερειακά και Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Το ελληνικό λιμενικό σύστημα οφείλει σήμερα να μεταρρυθμισθεί σε ένα νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας, το οποίο περιγράφεται στο Ν. 4150/2013. Το ευρωπαϊκό μοντέλο της λιμενικής βιομηχανίας αποτελεί το μόνο πρότυπο, στο οποίο μπορεί να προσαρμοσθεί».

Παράλληλα περιέγραψε το ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα που, όπως είπε, στηρίζεται στις αρχές του ανταγωνισμού, της διαφάνειας, και της προστασίας του περιβάλλοντος:
«Τα λιμάνια στην Ενωμένη Ευρώπη, έχουν ποικίλες νομικές μορφές, κυρίως όμως αυτή της Ανώνυμης Εταιρείας. Από άποψη μετοχικής σύνθεσης είναι:
• κατά 90% δημόσιου χαρακτήρα με μετόχους το δημόσιο, την αυτοδιοίκηση, τις περιφέρειες, τα επιμελητήρια, τους χρήστες
• κατά 7% πλήρως κρατικά και
• κατά 3% πλήρως ιδιωτικά».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του τόνισε ότι «είναι το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης και ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου. Με έκταση κρηπιδοτοίχων 44 χλμ, εξυπηρετεί ετησίως 40.000 αφιξοαναχωρήσεις πλοίων, 15.000.000 επιβάτες, 3.000.000 οχήματα, 500.000 οχήματα – εμπορεύματα (car-terminal) 3.160.000 εμπορευματοκιβώτια (ΣΕΠ Α.Ε. και ΟΛΠ Α.Ε.) και πλέον των 2.300.000 επιβατών κρουαζιέρας.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι πολυσύνθετων δραστηριοτήτων: Ασκεί έργο σε 7 κλάδους λιμενικής δραστηριότητας: (α) Ακτοπλοΐα, (β) Κρουαζιέρα, (γ) Car-terminal, (δ) Ro-Ro, (ε) εμπορευματοκιβώτια, (στ) ναυπηγοεπισκευή και (ζ) περιβαλλοντικές και εφοδιαστικές εργασίες».