ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γιατί η Συγγρού «κλείνει το μάτι» στον Θύμιο;

Γιατί η Συγγρού «κλείνει το μάτι» στον Θύμιο;
Επί τις ουσίας διαφοροποιήσεις έχει η ΝΔ...

Επί τις ουσίας διαφοροποιήσεις έχει η ΝΔ, στις προωθούμενες ρυθμίσεις του Γιάννη Ραγκούση για το θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί.

«Υποστηρίζουμε τη θέσπιση πληθυσμιακών κριτηρίων. Υποστηρίζουμε, δηλαδή, μια λύση με την οποία –όπως πρόσφατα αποκάλυψε και ο πρώην αρμόδιος υπουργός κ. Ρέππας– η Τρόικα ήταν απολύτως σύμφωνη», ξεκαθάρισε μάλιστα σε επαφή του με τους βουλευτές και τους ευρωβουλευτές του κόμματος, ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς, δίνοντας το στίγμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το κρίσιμο νομοσχέδιο που στάθηκε αφορμή να παραλύσει η χώρα για το μεγαλύτερο μέρος του Αυγούστου.

Οι «γαλάζιες αντιρρήσεις»

Η Νέα Δημοκρατία, διατυπώνει 9 επιχειρήματα, με τα οποία επιχειρεί να φωτίσει τις εγγενείς αδυναμίες του προσχεδίου Ραγκούση, που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο των αυτοκινητιστών.

Συγκεκριμένα, η αξιωματική αντιπολίτευση:

• Θεωρεί αντισυνταγματική τη διάταξη που προβλέπει άσκηση επαγγέλματος ταξί μόνο με τη μορφή ΑΕ ή ΕΠΕ, καθώς περιορίζει -όπως λέει- την ελευθερία άσκησης επαγγέλματος με οποιαδήποτε μορφή το επιθυμεί κάποιος και επιπλέον, προσκρούει στις διατάξεις του ν.3919/2011, με τις οποίες καταργήθηκαν οι περιορισμοί άσκησης οποιουδήποτε επαγγέλματος από εταιρείες συγκεκριμένης μορφής, εκτός από την άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων που έχει ρυθμιστεί με τις διατάξεις του ν. 3887/2010, πράγμα που ρητά αναφέρεται στον νόμο.

• Εκφράζει τη διαφοροποίησή της, στη διάταξη περί αμεταβίβαστων αδειών που θα μπορούσε, όπως διευκρινίζουν, να εφαρμοστεί μόνο για τις νέες άδειες, που θα χορηγήσει το Κράτος και όχι για τις παλαιές που είναι όλες αγορασμένες και επομένως η ρύθμιση αυτή απαξιώνει ατομική περιουσία.

«Τέτοια ρύθμιση είχε γίνει ΜΟΝΟ επί χούντας», σημειώνουν επιτελικά στελέχη, υπογραμμίζοντας τη βιαιότητα της απόφασης.

• Διακρίνει σοβαρές, αρνητικές επιπτώσεις στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον από την κυκλοφορία μεγάλου αριθμού ταξί. Ήδη σήμερα, στην Αθήνα –σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το κόμμα- κυκλοφορούν 13.500 ταξί από τα οποία περίπου τα 7000 είναι συνιδιοκτησίες και συνεπώς με την πρώτη εφαρμογή του νόμου θα κυκλοφορήσουν περίπου άλλα 7500 ταξί.

Δηλαδή, στην Αθήνα, μόνο εξ αυτού του λόγου, θα κυκλοφορούν 21.000 ταξί, μετατρέποντας την ελληνική πρωτεύουσα σε ένα απέραντο parking.

• Βλέπει τη δημιουργία ΚΑΡΤΕΛ εξαιτίας του τρόπου χορήγησης αδειών ΕΔΧ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα καταβάλλεται παράβολο από 15.000 έως 40.000 ευρώ για την χορήγηση Άδειας Παροχής Υπηρεσιών ενώ για κάθε επιπλέον άδεια θα καταβάλλεται παράβολο 5000 ευρώ, γεγονός που θα δώσει το δικαίωμα σε όσους έχουν οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν όσες άδειες επιθυμούν με 5000 ευρώ. Ακόμη, θα δίνεται η δυνατότητα, έπειτα από ένα χρόνο λειτουργίας σε συγκεκριμένη περιοχή για την οποία χορηγήθηκε η άδεια, η αλλαγή της έδρας. Έτσι, όπως περιγράφουν συνεργάτες του Αντώνη Σαμαρά, στην πράξη κάποιος μπορεί -για παράδειγμα- να πάρει άδειες για το Δήμο Γρεβενών με μειωμένη τιμή για να τις μεταφέρει, μετά από ένα χρόνο, στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, που προφανώς οι άδειες θα έχουν πληρωθεί με μεγαλύτερη τιμή, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι μεγαλουπόλεις. Τέλος, με την ένταξη των αυτοκινητιστών σε εταιρείες -εκτιμάται- πως οι οικονομικά αδύνατοι μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους θα αναγκαστούν να πωλήσουν τις μετοχές τους, έναντι εξευτελιστικού τιμήματος, με αποτέλεσμα οι μετοχές ή τα εταιρικά μερίδια να συγκεντρωθούν στα χέρια λίγων.

• Αν και συμφωνεί με την ύπαρξη ταξί ειδικής μίσθωσης, θεωρεί πως οι ρυθμίσεις που υπάρχουν στο νομοσχέδιο Ραγκούση είναι ευνοϊκές και σκανδαλώδεις για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής, για τα οποία θα χορηγηθούν άδειες σε συγκεκριμένα νομικά πρόσωπα.

Δηλαδή:

1. Για την χορήγηση των αδειών αυτών δεν προβλέπεται η καταβολή οποιουδήποτε τιμήματος αν και οι άδειες αυτές θα αφορούν ταξί ακόμα και 5 έως 9 θέσεων. Δηλαδή, σαν τα συμβατικά ταξί που κυκλοφορούν και σήμερα.

2. Τα αυτοκίνητα αυτά αποσύρονται μετά από 12 χρόνια σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ταξί, που αποσύρονται μετά από δέκα χρόνια.
3. Ενώ η προμίσθωση των κοινών ΕΔΧ αυτοκινήτων επιτρέπεται μόνο εντός των διοικητικών ορίων της έδρας τους και μόνον εφόσον ο προορισμός του επιβάτη είναι πάλι μέσα στα διοικητικά όρια, τα αυτοκίνητα ειδικής μίσθωσης επιτρέπεται να κυκλοφορούν με προμίσθωση σε όλη την Επικράτεια.

Με άλλα λόγια, στη ΝΔ εκτιμούν πως όλα τα ενοικιαζόμενα επιβατικά αυτοκίνητα θα μετατραπούν σε ταξί.

• Είναι αντίθετη στη σύσταση Παρατηρητηρίου ΕΔΧ αυτοκινήτων, «βλέποντας» ακόμη ένα όργανο, που θα συνεπάγεται πρόσθετο οικονομικό κόστος, για να… “παρατηρεί” τις συνέπειες από την εφαρμογή του νόμου κάθε εξάμηνο. «Τώρα, θα αφήσει να περάσει ένα εξάμηνο, τουλάχιστον, και αφού έχουν εκδοθεί χιλιάδες επιπλέον άδειες ταξί για να διαπιστώσει το πρόβλημα», σημειώνουν στη ΝΔ, αναφερόμενοι στον Γιάννη Ραγκούση, στον οποίο καταλογίζουν προχειρότητα.

• Σχετικά με τη χρηματοδότηση για αγορά νέου οχήματος, το επιτελείο Σαμαρά υπενθυμίζει πως η αντικατάσταση οχήματος δεν μπορεί να εφαρμοστεί γιατί είναι αντίθετη στην κοινοτική νομοθεσία –κάτι που η κυβέρνηση είχε ισχυριστεί και στους ιδιοκτήτες φορτηγών-. «Η αγορά ενός αυτοκινήτου, μεγάλου κυβισμού και γνωστής μάρκας, κοστίζει σήμερα το πολύ 30.000 ευρώ. Επομένως, αν δεν τους κοροϊδεύουν, δεν πρόκειται να το εφαρμόσουν», σημειώνει στέλεχος της ΝΔ.

• Τα Φορολογικά κίνητρα, δεν είναι καθορισμένα και θα συζητηθούν.

• Διακρίνει προχειρότητα νομοσχεδίου, καθώς, όπως σημειώνουν στη Συγγρού:

1. Δημιουργούνται Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου, ειδικά για τα ταξί. Δηλαδή, θα έχουμε άλλα κλιμάκια για ταξιτζήδες, άλλα για φορτηγατζήδες, άλλα για λεωφορειούχους. Πρόσθετοι φορείς και επιπλέον κόστος.

2. Πειθαρχικά Συμβούλια (πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) ήδη λειτουργούν. Επομένως, ποια είναι η καινοτομία; Σήμα νομιμότητας έχουν ήδη όλα τα ταξί (ηλεκτρονικά σήματα), από το 2004, αλλά ουσιαστικός έλεγχος δεν μπορεί να γίνει, καθώς δεν υπάρχουν τα ειδικά όργανα ελέγχου.

3. Στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες η ΝΔ κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για ένα ενιαίο φορέα συγκοινωνιών. Η κυβέρνηση επιμένει να λειτουργεί περισσότερους φορείς (εταιρείες) αδιαφορώντας για το πρόσθετο κόστος και την αλληλοεπικάλυψη ρόλων.

4. Τελικά, το νομοσχέδιο εξαιρείται κοινής λογικής.