ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Audi κατασκεύασε κινητήρα που «καίει» τηγανισμένο λάδι

Η Audi κατασκεύασε κινητήρα που «καίει» τηγανισμένο λάδι

Ο όμιλος Volkswagen εξετάζει διάφορες λύσεις προκειμένου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να εκπέμπουν όσο το δυνατόν λιγότερους ρύπους.

Του Γιάννη Σκουφή

Στα πλαίσια αυτών των προσπαθειών η Audi ανακοίνωσε πως όλοι οι V6 κινητήρες πετρελαίου της με ισχύ έως 281 ίππους και με έτος κατασκευής από το Φεβρουάριο του 2022 θα μπορούν να καταναλώνουν εναλλακτικά φυτικό λάδι. Με απλούστερα λόγια βιοντίζελ.

Κάτι που σημαίνει πως οι V6 εκδόσεις των A4, A5, A6, A7, A8, Q7 και Q8 με το νέο κινητήρα θα μπορούν να καταναλώνουν «πράσινο» diesel που θα περιέχει σε μεγάλη ποσόστωση φυτικά έλαια.

Σύμφωνα με την Audi, σε σχέση με το κανονικό πετρέλαιο το βιοντίζελ μπορεί να προσφέρει από 70% έως 95% χαμηλότερες εκπομπές CO2. Το «πράσινο» καύσιμο μπορεί να παραχθεί από χρησιμοποιημένα και μαγειρικά λάδια, από υπολείμματα γεωργικών προϊόντων, τροφίμων κ.α.

Μέσα από μια χημική διεργασία τα λάδια μετατρέπονται σε υδρογονάνθρακες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμο στους κινητήρες πετρελαίου και μάλιστα με υψηλότερο αριθμό κετανίου.

«Ο αριθμός κετανίου του βιοντίζελ είναι περίπου 30% υψηλότερος με αποτέλεσμα να υπάρχει ακόμη υψηλότερος βαθμός καύσης στους κινητήρες. Αυτή η θετική επίδραση είναι ιδιαίτερα αισθητή κατά την κρύα εκκίνηση», δήλωσε ο Matthias Schober, επικεφαλής στο τμήμα εξέλιξης κινητήρων V-TFSI, TDI και PHEV της Audi.

Το πράσινο diesel είναι ήδη διαθέσιμο σε περισσότερα από 600 πρατήρια υγρών καυσίμων σε όλη την Ευρώπη και κυρίως στις σκανδιναβικές χώρες. Αξιοσημείωτο είναι πως ο όμιλος Volkswagen και ειδικά η Porsche εξελίσσει συνθετικά καύσιμα (e-Fuels) τα οποία θα μπορούσαν να δώσουν νέα προοπτική και παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης για αρκετές δεκαετίες.