ΕΛΛΑΔΑ

Τα «τρικ» των σούπερ μάρκετ - Η μεγάλη αύξηση στις τιμές

Τα «τρικ» των σούπερ μάρκετ - Η μεγάλη αύξηση στις τιμές
unsplash.com

Συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι ανατιμήσεις σε βασικά είδη διατροφής ενώ οι ποσότητες των προϊόντων ολοένα και μικραίνουν 

Την ώρα που η ακρίβεια «θερίζει» και οι καταναλωτές πασχίζουν να κρατήσουν χαμηλά τον λογαριασμό στα είδη του σούπερ μάρκετ που αγοράζουν, ο πρόεδρος Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος, μιλά στο Newsbomb.gr για την εξαπάτηση των καταναλωτών με τη νέα τακτική των «κρυφών» ανατιμήσεων στα προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια.

«Η εξαπάτηση που υφίσταται ο καταναλωτής, ιδίως από τον Σεπτέμβριο και μετά, είναι τεράστια. Όχι μόνο έχουν αυξήσει τις τιμές, μέσα σε μόλις δύο μήνες, αλλά έχουν μειώσει και τις ποσότητες των προϊόντων», ανέφερε αρχικά ο κ. Ραυτόπουλος δίνοντας παράλληλα αναλυτικά παραδείγματα των λεγόμενών του.

Οι ανατιμήσεις συνεχίζονται...

  • MOΣXAPI (το κιλό) 8,9€ τώρα το βρίσκουμε 11,9€

Αύξηση +33,4%

  • MAPΓAPINH (250γρ.) 0,97€ τώρα τη βρίσκουμε (200γρ.) 1,44€

Αύξηση +48,4%

  • AΛΛANTIKA 12€ τώρα τα βρίσκουμε 16€

Αύξηση +33,3%

  • XAPTOΠETΣETEΣ 1,74€ τώρα τις βρίσκουμε 2,49€ -

Αύξηση +43,1%

  • AΛEYPI 1,40€ τώρα το βρίσκουμε 2,20€ -

Αύξηση +57,1%

  • MHΛA 18-25 λεπτά το κιλό τώρα τα βρίσκουμε 1,75€

Μικρότερες ποσότητες σε ίδιες συσκευασίες

  • ΓIAOYPTI 2% σε πακέτο 2+1 δώρο με την κάθε συσκευασία 180γρ., δηλαδή 3 γιαούρτια. Τώρα τα 3 ΓIAOYPTIA είναι 2+1 δώρο, αλλά η κάθε συσκευασία είναι 150γρ. Το ίδιο και με το ΓΙΑΟΥΡΤΙ 5%.
  • MAPΓAPINEΣ από 250γρ. έχουν γίνει 200γρ. ή 225γρ.
  • MAΛAKTIKO όλα τα αρώματα από 45 πλύσεις τώρα έχουν γίνει 38 πλύσεις. MAΛAKTIKO 56 πλύσεις τώρα έχει 52 πλύσεις.
  • ΣTIΓMIAIOΣ KAΦEΣ από 150γρ. τώρα έχει 140γρ.
  • ΣAMΠOYAN από 750ml στα 700 ml, τα 700 ml μειώθηκαν στα 600 ml, τα 500 ml έφτασαν τα 400ml και τα 400 ml έπεσαν στα 360 ml.
  • AΦPOΛOYTPA από 750ml μειώθηκαν στα 700 ml.

Οι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας πιστεύοντας ότι επειδή είναι χαμηλότερης τιμής θα κερδίσουν περισσότερο. Ναι μεν κερδίζουν στην τιμή, αλλά αυτά τα προϊόντα είναι που έχουν αυξηθεί στο 100%.

Στο παράδειγμα που μας παρουσιάζει ο κος Ραυτόπουλος μας δείχνει ότι «το αλεύρι από 1,40€ το κιλό πήγε στα 2,20€ το κιλό, δηλαδή πήρε μια αύξηση της τάξεως του 57%. Από την άλλη, το αλεύρι ιδιωτικής ετικέτας το οποίο βρίσκαμε στην αγορά από 0,56€ - 0,65€ το κιλό, το αγοράζουμε σήμερα 1,24€ το κιλό. Αυτό αυξήθηκε 100%».

Ο λόγος που γίνονται οι μειώσεις των προϊόντων είναι «για να μπορέσουν να συγκρατήσουν τις αυξήσεις που θα έπρεπε να κάνουν», ανέφερε ο κος Ραυτόπουλος, καθώς όπως φαίνεται οι ανατιμήσεις θα ήταν κατά πολύ υψηλότερες αν παρέμεναν τα προϊόντα στην ίδια ποσότητα.

«Καθημερινά γίνονται απανωτές ανατιμήσεις και απανωτές μειώσεις προϊόντων. Στις ποσότητες η μείωση είναι της τάξεως του 11,1% έως 25%, ενώ η αύξηση της τιμής ξεκινά από 20% και φτάνει ακόμα και το 60%».

Η κερδοφορία των σούπερ μάρκετ

Ο πρόεδρος Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας τόνισε πως αν και τα πάντα έχουν ακριβύνει «οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ δεν έχουν υποστεί ζημιά. Μάλιστα, το πρώτο εξάμηνο του 2022 έβγαλαν όσα έκαναν όλο το 2021. Τα κέρδη τους έφτασαν τα 5,5 δισ. ευρώ».

Μία πικρή διαπίστωση, σύμφωνα με τις πληροφορίες του κ. Ραυτόπουλου, είναι ότι οι καταναλωτές μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις αγορές λόγω των αυξήσεων, το 71% αυτών μείωσε τα είδη πρώτης ανάγκης που αγοράζει.

Σχετικές ειδήσεις