ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη - Πρόεδρος εργαζομένων Hellenic Train: «Στο ταξίδι έγινε ένα σημαντικό λάθος»

Τέμπη -  Πρόεδρος εργαζομένων Hellenic Train: «Στο ταξίδι έγινε ένα σημαντικό λάθος»

Τέμπη: Ο κ. Λάζος δήλωσε πως οι εργαζόμενοι της Hellenic Train επέμεναν μέσω απεργιών να ολοκληρωθεί στο σύστημα ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο

«Στο ταξίδι αυτό έγινε ένα σημαντικό λάθος» είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Νικόλαος Λάζου, Πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στην Hellenic Train, για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Ωστόσο ο κ. Λάζος δεν διευκρίνiσε τι εννοούσε προσθέτωντας απλώς «ας το διερευνήσουν οι δικαστικές και αστυνομικές αρχές μαζί με την Hellenic train και τον ΟΣΕ και να βγάλουν τα πορίσματα»

Μιλώντας για την Hellenic train ανέφερε πως πρόκειται για μια εταιρεία η οποία «στην κυριότητά της έχει μόνο τα καινούρια τρένα, ''τα βέλη''. Όλο το υπόλοιπο τροχαίο υλικό, όπως οι συρμοί, ανήκουν στο ελληνικό κράτος, στη ΓΑΙΑΟΣΕ και από εκεί τα νοικιάζει η Hellenic Train», εξήγησε. Και τόνισε «αυτή τη στιγμή λειτουργούν 4-5 εταιρείες διαφορετικές μεταξύ τους. Εμείς φωνάζαμε ενιαίος δημόσιος σιδηρόδρομος».

Ταυτόχρονα σημείωσε «δεν μπορώ να ξεχάσω ότι λοιδορηθήκαμε ακόμα και από τα Μέσα Ενημέρωσης όταν βγαίναμε σε απεργίες – μας έλεγαν τεμπέληδες – ενώ εμείς βγαίναμε για την ασφάλεια κυκλοφορίας. Για να έχουμε έναν αξιόπιστο σιδηρόδρομο σε μία ευρωπαϊκή χώρα».

«Το αίτημα των απεργιών μας ήταν ασφάλεια στους σιδηρόδρομους» σημείωσε και υποστήριξε ότι «το 2010 ο νόμος Ρέππα 3899, κατέστρεψε στην ουσία τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τον διαμέλισε με το πρόσχημα ότι ο ΟΣΕ τότε χρωστούσε 10 δισεκατομμύρια. Το αφήγημα αυτό κατέπεσε. Δεν τα χρωστούσε ο ΟΣΕ, αλλά το ελληνικό κράτος. Έδιωξαν τότε 2.500 έμπειρους συναδέλφους μου».

Συγκεκριμένα ανέφερε πως στις απεργίες τους ζητούσαν «Να ολοκληρωθεί το σύστημα ασφάλειας βάσει των προδιαγραφών που ξεκίνησε το 2000. Έγινε διπλή γραμμή αλλά δεν μπήκαν τα ανάλογα συστήματα ασφάλειας όπως το ETCS» γι΄αυτό όπως υποστήριξε φταίνε «και οι διαγωνισμοί και τελείωναν οι συμβάσεις τους και έπρεπε να ξαναγίνουν κι άλλες» Το αίτημα των σιδηροδρομικών είναι «να ολοκληρωθεί το σύστημα ασφαλείας βάσει των προδιαγραφών»

«Αυτό όμως όλα τα ερωτήματα πρέπει να τα απαντήσουν οι υπουργοί Μεταφορών διαχρονικά της ελληνικής Βουλής που πέρασαν από την Ελλάδα» τόνισε.