ΕΛΛΑΔΑ

Συμφωνία για κατασκευή υποβρυχίων στην Ελλάδα - Τι προβλέπει

Συμφωνία για κατασκευή υποβρυχίων στην Ελλάδα - Τι προβλέπει

Ο σχεδιασμός και η κατασκευή νέων υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό συμπεριλαμβάνεται στο σύμφωνο συνεργασίας που φέρονται να υπέγραψαν ο γερμανικός κολοσσός ThyssenΚrupp Marine Systems με τη διαχειρίστρια εταιρία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, NAFS.

Οι δύο πλευρές - σύμφωνα με την εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος" δεσμεύονται για στενότατη συνεργασία, γεγονός που παρέχει «ψήφο εμπιστοσύνης» στην ελληνική αμυντική βιομηχανία. Ταυτόχρονα, αποτελεί δικαίωση για την κυβέρνηση, η οποία όχι μόνο «ανέστησε» τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά φρόντισε να τους διασφαλίσει ένα λαμπρό μέλλον, διαμορφώνοντας συνθήκες ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού.

Συμφωνία για κατασκευή υποβρυχίων στην Ελλάδα: Τι προβλέπει

Η εξαιρετικά σημαντική συμφωνία συνεργασίας θα έχει πολλαπλά οφέλη για το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει την υποστήριξη και αναβάθμιση των ικανοτήτων των τεσσάρων ελληνικών φρεγατών ΜΕΚΟ 200 («Υδρα», «Σπέτσαι», «Ψαρά» και «Σαλαμίς»), τη συντήρηση, υποστήριξη και επισκευή των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού, συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης των τεσσάρων υποβρυχίων κλάσης 214 («Παπανικολής», «Πιπίνος», «Ματρώζος» και «Κατσώνης»), τα οποία να σημειωθεί ότι κατασκεύασε η θυγατρική του ομίλου ThyssenKrupp Marine Systems, Howaldtswerke-Deutsche Werft. Ομως, οι δύο πλευρές δεν στέκονται μόνο στο παραπάνω πλαίσιο συνεργασίας και, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχουν ήδη συμφωνήσει να προχωρήσουν «χέρι χέρι» και σε άλλα επίπεδα και προγράμματα, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τις ναυπηγικές δυνατότητες και δραστηριότητες του Σκαραμαγκά και την τεχνογνωσία και τεχνολογία του γερμανικού κολοσσού.

Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό φέρεται να βγαίνει πολλαπλά ωφελημένο από τη σύναψη της συγκεκριμένης συμφωνίας συνεργασίας, με τα χαμόγελα να είναι πολλά και διάπλατα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ, αλλά και το Μέγαρο Μαξίμου.

Τα πλεονέκτημα

Η αναβάθμιση, συντήρηση και επισκευή σε ελληνικά ναυπηγεία σημαντικού μέρους του στόλου, και ιδιαίτερα των πολύτιμων φρεγατών ΜΕΚΟ 200 και των υποβρυχίων κλάσης 214, αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα. Ταυτόχρονα, η στρατηγική συνεργασία του ομίλου ThyssenKrupp Marine Systems με τη διαχειρίστρια εταιρία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, NAFS στέλνει ένα μήνυμα στον παγκόσμιο κλάδο, ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν μπει δυναμικά στη νέα σελίδα τους και ότι η ελληνική οικονομία συνεχίζει να βαδίζει σε αναπτυξιακά μονοπάτια.

Υπενθυμίζεται ότι την άνοιξη τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ανακοίνωσαν τη σύμπραξή τους με τη Naval Group σε ό,τι αφορά τη ναυπήγηση των κορβετών Gowind στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται η κατασκευή δύο κορβετών και το δικαίωμα option για άλλη μία.

Βιομηχανικός κολοσσός

Η ThyssenKrupp είναι γερμανικός πολυεθνικός όμιλος εφοδιασμού με έμφαση στη βιομηχανική μηχανική και την παραγωγή χάλυβα. Εδρεύει στο Ντούισμπουργκ και την Εσση και διαθέτει 670 (!) θυγατρικές παγκοσμίως. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς χάλυβα στον κόσμο και η 10η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής χάλυβα ως προς τα κέρδη. Η εταιρία προέκυψε από συγχώνευση της Thyssen AG και της Krupp. Μεγαλύτεροι μέτοχοι είναι το Ιδρυμα Αλφριντ Κρουπ φον Μπόλεν ουντ Χάλμπαχ και η Cevian Capital. Εκτός από τη παραγωγή χάλυβα, η ThyssenΚrupp παράγει μηχανές, βιομηχανικά προϊόντα, ανελκυστήρες, τρένα υψηλής ταχύτητας και ναυπηγεί πλοία. Η θυγατρική ThyssenΚrupp Marine Systems παράγει φρεγάτες, κορβέτες και υποβρύχια για το Ναυτικό της Γερμανίας και άλλων χωρών.

Στα χέρια του εφοπλιστή Προκοπίου

Πριν από τέσσερις μήνες, τα ιστορικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά άλλαξαν χέρια και με αντίτιμο 37 εκατομμύρια ευρώ πέρασαν στην ιδιοκτησία του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου. Εκτείνονται σε χώρο 832.000 τετραγωνικών μέτρων, με 65.000 από αυτά να είναι στεγασμένα. Διαθέτουν δύο μόνιμες δεξαμενές 500.000 και 250.000 τόνων, καθώς και τρεις μικρότερες πλωτές δεξαμενές (72.000, 60.000 και 36.000 τόνων). Επίσης, κεκλιμένη ναυπηγική κλίνη για την καθέλκυση πλοίων ή τμημάτων αυτών. Από την αρχή της λειτουργίας τους, τα ναυπηγεία έχουν εκτελέσει εργασίες σε πάνω από 9.000 πλοία, μεταξύ των οποίων: του 6ου Αμερικανικού Στόλου, του Πολεμικού Ναυτικού, Φρεγάτες ΜΕΚΟ 200 ΗΝ, υποβρύχια 209, υποβρύχια 214 και Superfast Ferries.

Πηγή: Εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος»