ΕΛΛΑΔΑ

«Καθηλώνονται» και στην Ελλάδα τα Boeing 737 Max 8 και 9 μετά την τραγωδία στην Αιθιοπία

«Καθηλώνονται» και στην Ελλάδα τα Boeing 737 Max 8 και 9 μετά την τραγωδία στην Αιθιοπία
Η μία μετά την άλλη, πολλές χώρες ανακοινώνουν το ίδιο μέτρο.
Associated Press

Αεροπορική τραγωδία - Αιθιοπία - Ειδήσεις: Η Ελλάδα ακολουθεί την απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας - Η αντίδραση των Η.Π.Α - Στο εξωτερικό τα «μαύρα κουτιά» του μοιραίου αεροσκάφους

Αναστέλλονται όλες οι πτήσεις των Boeing 737 Μax 8 και 9 και στα ελληνικά αεροδρόμια μετά τη χθεσινή (12/03) απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να αναστείλει όλες τις πτήσεις των δυο παραπάνω μοντέλων στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, με αφορμή τη συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines.

Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, από χθες το απόγευμα δόθηκε εντολή σε όλα τα αεροδρόμια για απαγόρευση πτήσεων των συγκεκριμένων αεροσκαφών στον ελληνικό εναέριο χώρο.

Επίσημη ανακοίνωση εξέδωσε το απόγευμα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

«Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια των πτήσεων και εναρμονισμένη πλήρως με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και Κανονισμούς, μετά και τη σχετική οδηγία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA), απαγόρευσε από της 12ης Μαρτίου 2019 και ώρα 21:00 τις πτήσεις των αεροσκαφών τύπου Boeing 737-8 MAX και 737-9 MAX στον Ελληνικό Εναέριο Χώρο», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΥΠΑ. Επίσης, σημειώνεται πως δεν υφίσταται ελληνική αεροπορική εταιρεία, αδειοδοτημένη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που να διαθέτει στον στόλο της αεροσκάφη των εν λόγω τύπων.

Αναστολή παντού... εκτός από τις ΗΠΑ

Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Ταϊλάνδης ανακοίνωσε σήμερα ότι αναστέλλει τη χρήση των Boeing 737 MAX 9 εξαιτίας ανησυχιών για την ασφάλειά τους.

Εξάλλου και η υπηρεσία πολιτικής προστασίας του Λιβάνου ανακοίνωσε ότι απαγόρευσε σε όλα τα αεροσκάφη Boeing 737 MAX να προσγειώνονται στο διεθνές αεροδρόμιο της Βηρυτού και να πετούν στον λιβανέζικο εναέριο χώρο, όπως μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο NNA.

Από την πλευρά της η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Αιγύπτου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την προσγείωση και την απογείωση των Boeing 737 MAX στα αεροδρόμια της χώρας.

Εν τω μεταξύ, απομονωμένες μπροστά στην τεράστια διεθνή πίεση οι ΗΠΑ επέμειναν χθες Τρίτη στην άρνησή τους να απαγορεύσουν τις πτήσεις του Boeing 737 MAX-8.

«Μέχρι στιγμής η εξέταση της υπόθεσης δεν δείχνει κανένα πρόβλημα στην απόδοση και δεν μας δίνει κανένα λόγο να ζητήσουμε την ακινητοποίηση αυτού του αεροσκάφους», διαβεβαίωσε η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) σε ανακοίνωσή της.

Ωστόσο διαβεβαίωσε ότι δεν θα διστάσει να λάβει «άμεσα και προσήκοντα» μέτρα, αν εντοπιστεί κάποιο πρόβλημα μετά την εξέταση των δεδομένων της πτήσης 302 των Ethiopian Airlines μετά την ανάλυση των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους.

Επιλέγοντας να μην καθηλώσει στο έδαφος τον στόλο των Boeing 737 MAX 8 η FAA στηρίζει την αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών, αγνοώντας τις πολιτικές πιέσεις από τις ΗΠΑ, αλλά κυρίως το σταδιακό κλείσιμο του εναέριου χώρου παγκοσμίως στα αεροσκάφη αυτά.

Οι τρεις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το Boeing 737 MAX 8 –η Southwest Airlines Co, η American Airlines Group Inc και η United Airlines—υποστήριξαν το αεροσκάφος, αν και πολλοί επιβάτες εξέφρασαν στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης την ανησυχία τους, ρωτώντας αν μπορούν να ακυρώσουν ή να αλλάξουν τις πτήσεις τους.

Εξάλλου και τα πληρώματα των αεροσκαφών εκφράζουν επιφυλάξεις, με το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στην Αmerican Airlines να καλεί τα μέλη του να μην επιβιβάζονται στα 737 ΜΑX 8 αν δεν αισθάνονται ασφαλείς.

Παράπονα από πιλότους

Πιλότοι στις ΗΠΑ παραπονέθηκαν τουλάχιστον πέντε φορές τους τελευταίους μήνες, σχετικά με προβλήματα ελέγχου που αντιμετώπισαν στα αεροσκάφη Boeing 737 MAX 8 σε καθοριστικά στάδια της πτήσης των αεροσκαφών τους, σύμφωνα με το "Politico" που επικαλείται αρχεία των ομοσπονδιακών αρχών.

Σε μερικά από τα περιστατικά των παραπόνων εμφανίζεται να εμπλέκεται το ίδιο σύστημα αποτροπής της απώλειας στήριξης του αεροσκάφους (Maneuvering Characteristics Augmentation System -MCAS). Σε προβληματική λειτουργία του MCAS, αλλά και ελλιπή εκπαίδευση του πληρώματος φαίνεται να αποδίδεται η συντριβή του Boeing 737 MAX 8 που έγινε στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με την αναφορά που υπάρχει στην βάση δεδομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Η βάση αυτή πληροφοριών επιτρέπει την λήψη αναφορών προβλημάτων από τα πληρώματα των αεροσκαφών.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Στο εξωτερικό τα μαύρα κουτιά

Τα μαύρα κουτιά από το αεροσκάφος της Ethiopian Airlines, θα σταλούν στο εξωτερικό για να εξεταστούν γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα για κάτι τέτοιο στην Αιθιοπία, ανακοίνωσε σήμερα ένας εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας και διευκρίνισε ότι «η ομάδα των ερευνητών θα αποφασίσει το πού».

Τα μαύρα κουτιά -ο καταγραφέας συνομιλιών του πιλοτηρίου και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης- ανασύρθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος την Δευτέρα σε απόσταση 60 χλμ από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας Αντίς Αμπέμπα.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines στο CNN σήμερα, τα μαύρα κουτιά πιθανόν να μεταφερθούν «σε μια πιο κοντινή χώρα στην Ευρώπη» αντί στις ΗΠΑ.

Πηγή πληροφοριών: Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Διαβάστε επίσης:

Αθώο ομόφωνα το 21χρονο μοντέλο με την κοκαΐνη στο Χονγκ Κονγκ

Επίδομα ενοικίου 2019 - epidomastegasis.gr: Κάντε ΕΔΩ την αίτηση - Τι πρέπει να γνωρίζετε

Σχετικές ειδήσεις