ΚΟΣΜΟΣ

Το νυχτερινό τρένο Παρίσι-Βερολίνο «επέστρεψε» στις ράγες μετά από 10 χρόνια

Το νυχτερινό τρένο Παρίσι-Βερολίνο «επέστρεψε» στις ράγες μετά από 10 χρόνια

Το νυχτερινό τρένο Nightjet, που συνδέει το Βερολίνο με το Παρίσι «πιάνει δουλειά» δέκα χρόνια μετά την ακύρωση της υπηρεσίας

Το πρώτο νυχτερινό τρένο από το Βερολίνο προς το Παρίσι εδώ και σχεδόν μια δεκαετία έφτασε στον Gare de l'Est του Παρισιού στις 10.24 το πρωί της Τρίτης, σε μία στιγμή που χαιρετίστηκε ως ορόσημο στην αναζήτηση καθαρότερων εναλλακτικών λύσεων έναντι των αεροπορικών ταξιδιών στην Ευρώπη.

Το παρθενικό ταξίδι της νέας «σύνδεσης του Βερολίνου» αναχώρησε από τη γερμανική πρωτεύουσα στις 20.18 το βράδυ της Δευτέρας πλήρες, μεταφέροντας τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών, Κλεμάν Μπον, ο οποίος είχε αγκαλιάσει τον Γερμανό ομόλογό του, Φόλκερ Βίσινγκ πριν αναχωρήσει.

Ο Μπον εμφανίστηκε στο Παρίσι περιγράφοντας το ταξίδι του ως «υπέροχο». Είπε: «Είναι μια καλή αρχή. Είναι ένα σύμβολο που χρειαζόμαστε αυτή τη στιγμή, γιατί χρειαζόμαστε θετικά έργα, περιβαλλοντικά και ευρωπαϊκά έργα».

Το κλίμα ήταν πανηγυρικό καθ'όλη τη διαδρομή. Πριν από τις 6 το πρωί στο Στρασβούργο, τοπικοί πολιτικοί κυματίζοντας γαλλικές, γερμανικές και ευρωπαϊκές σημαίες είχαν συγκεντρωθεί στην πλατφόρμα καθώς περνούσε το τρένο.

Η νυχτερινή αμαξοστοιχία μεταξύ Βερολίνου και Παρισιού ήταν πάγιο αίτημα από ταξιδιώτες, ντόπιους πολιτικούς και πράσινους ακτιβιστές εδώ και χρόνια. Σηματοδοτεί μια επιστροφή στην εύνοια του «αργού ταξιδιού» και των καθαρότερων επιλογών μετά την απώλεια των νυχτερινών τρένων από τον ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και τα τρένα υψηλής ταχύτητας στις αρχές του αιώνα, με πολλές υπηρεσίες τρένων να κλείνουν.

Η σύνδεση θα εκτελείται από τις γαλλικές και γερμανικές εθνικές εταιρείες τρένων, SNCF και Deutsche Bahn, ενώ το τροχαίο υλικό θα παρέχεται από την αυστριακή εταιρεία τρένων ÖBB, της οποίας τα τρένα «Nightjet» διασχίζουν ήδη την κεντρική Ευρώπη. Το 2020, ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, είπε ότι στοχεύει να εγκαινιάσει 10 νέες νυχτερινές υπηρεσίες μέχρι το 2030.

Στη Γαλλία, το πρώτο νέο τρένο από το Παρίσι προς το Aurillac στην περιοχή Cantal αναχώρησε το βράδυ της Κυριακής, 20 χρόνια μετά το κλείσιμο της υπηρεσίας. Η γαλλική κυβέρνηση επένδυσε 100 εκατ. ευρώ για να αναζωογονήσει το εθνικό δίκτυο και να προετοιμάσει νέα βαγόνια για υπηρεσία. Εν τω μεταξύ, η Deutsche Bahn στοχεύει να επεκτείνει τις νυχτερινές σιδηροδρομικές συνδέσεις της σε 13 άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις σε συνεργασία με άλλους φορείς.