Όλη η αλήθεια για την Teleperformance Greece και την τηλεργασία

Όλη η αλήθεια για την Teleperformance Greece και την τηλεργασία

«Ο κορονοϊός ήταν κάτι τρομακτικό για όλους μας… Όλοι οι εργαζόμενοι φοβόμασταν ότι δουλεύοντας σε μια εταιρεία με τόσο πολύ προσωπικό, αργά ή γρήγορα θα κολλάγαμε τον ιό».

Με αυτά τα λόγια η Μάγδα Γουργουρήνη, εργαζόμενη στην Teleperformance Greece, περιέγραψε στο Newsbomb.gr τις πρώτες σκέψεις που πέρασαν από το μυαλό της όταν συνειδητοποίησε πως ο Covid-19 λάμβανε ανησυχητικές διαστάσεις.

Η ίδια γνωρίζει από πρώτο χέρι τι συμβαίνει στην πρώτη και μεγαλύτερη εταιρεία τηλεφωνικής και διαδικτυακής υποστήριξης, εξυπηρέτησης και διαχείρισης πελατών στην Ελλάδα, τη χρονική περίοδο που διανύουμε. Ένιωσε, λοιπόν, την ανάγκη να μιλήσει για την κατάσταση που επικρατεί και να εξηγήσει το πώς η ίδια και οι συνάδελφοί της βίωσαν το ξέσπασμα του κορονοϊού. Και αυτό διότι, όπως χαρακτηριστικά μας είπε, «ακούγονται πολλές ανακρίβειες το τελευταίο διάστημα, σχετικά με τις συνθήκες εργασίας και τα μέτρα προφύλαξης που έχει λάβει η Teleperformance».

Ποια είναι, λοιπόν, η αλήθεια σε ό,τι αφορά στην τηλεργασία στην Teleperformance Greece την εποχή του Covid-19; Πώς αντιμετώπισε το πρόβλημα της πανδημίας μια εταιρεία που απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους από διάφορες χώρες του κόσμου και η οποία έχει βραβευτεί ως το καλύτερο Multilingual Hub στην Ευρώπη και ως Best Place To Work στην Ελλάδα;

Χιλιάδες εργαζόμενοι από Ελλάδα και εξωτερικό, κανένα κρούσμα κορονοϊού

Με 30 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, η Teleperformance Greece απασχολεί σήμερα στην Ελλάδα περίπου 8.500 εργαζόμενους, μεταξύ των οποίων και άτομα από συνολικά 101 εθνικότητες από ολόκληρο τον κόσμο. Συγκεκριμένα, αποτελεί την πρώτη και μεγαλύτερη εταιρεία τηλεφωνικής και διαδικτυακής υποστήριξης, εξυπηρέτησης και διαχείρισης πελατών στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων σημαντικούς πολυεθνικούς πελάτες σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς.

Το γεγονός, λοιπόν, πως μέχρι σήμερα δεν έχει αναφερθεί κανένα κρούσμα κορονοϊού στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, είναι συνεπώς αξιοσημείωτο και σίγουρα εξηγεί πολλά αναφορικά με το πώς αντιμετωπίστηκε το θέμα της εξάπλωσης του ιού.

Ποια ήταν, λοιπόν, τα πρώτα προληπτικά μέτρα που ανακοινώθηκαν από την εταιρεία; Όπως αποκάλυψε στο Newsbomb.gr η εργαζόμενη της Teleperformance Greece, «η εταιρεία πήρε άμεσα τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα, φροντίζοντας καθημερινά για τον έλεγχο της θερμοκρασίας στην είσοδο, μεριμνώντας να τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις και διασφαλίζοντας ότι όποιος ερχόταν από το εξωτερικό, θα έμενε σε καραντίνα 14 ημερών στον χώρο του. Επίσης, έφεραν σε κάθε χώρο αντισηπτικά, μάσκες, μαντηλάκια για τα γραφεία μας και αύξησαν την απολύμανση και την καθαριότητα».

Όπως εξήγησε, «ο κορονοϊός ήταν κάτι τρομακτικό για όλους μας. Ευτυχώς όμως, το ξέσπασμα της πανδημίας με βρήκε να εργάζομαι σε μια από τις μεγαλύτερες και πιο οργανωμένες εταιρείες της Ελλάδας». Η ίδια παραδέχτηκε πως οι εργαζόμενοι ανησυχούσαν αρχικά για το ότι καθώς εργάζονται σε μια εταιρεία με τόσο πολύ προσωπικό, αργά ή γρήγορα θα κολλούσαν τον ιό, ειδικότερα επειδή ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων προέρχονταν από άλλες χώρες. Ωστόσο, η λήψη των κατάλληλων μέτρων προστασίας ήταν άμεση.

Πράγματι, ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου η Teleperformance Greece έθεσε σε εφαρμογή ένα πλάνο σταδιακής μετάβασης των εργαζομένων της σε τηλεργασία, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του υπουργείου Εργασίας, ενώ έως αυτή τη στιγμή το 95% του προσωπικού της εταιρείας εργάζεται από το σπίτι και στις εγκαταστάσεις βρίσκεται ένας μίνιμουμ αριθμός εργαζομένων, ως προσωπικό ασφαλείας.

«Ευχάριστη έκπληξη η ταχύτητα και η οργάνωση του εγχειρήματος»

Πώς είναι όμως πλέον η εργασιακή καθημερινότητα στο σπίτι για έναν εργαζόμενο της Teleperformance; Πώς έγινε η μετάβαση των εργαζόμενων από το γραφείο σε ένα περιβάλλον τηλεργασίας;

Όπως ενημερωθήκαμε, η μετάβαση από το γραφείο σε ένα περιβάλλον τηλεργασίας έγινε από την εταιρεία με εκπληκτικά γρήγορους ρυθμούς, ειδικότερα αν αναλογιστεί κάποιος ότι απασχολεί 8.500 εργαζόμενους στην Ελλάδα. Η εργαζόμενη της Teleperformance Greece η οποία μίλησε στο Newsbomb.gr αποκάλυψε, μάλιστα, πως «ήταν μια ευχάριστη έκπληξη η ταχύτητα και η οργάνωση του εγχειρήματος».

«Κάθε ομάδα προσωπικού ενημερώθηκε αναλυτικά για το πρόγραμμα και ορίστηκε από τους υπεύθυνους των τμημάτων ημερομηνία αναχώρησης. Μας παραχωρήθηκε νέος εξοπλισμός για την εργασία από το σπίτι. Άλλοι τον παρέλαβαν κατά την έξοδο από την εταιρεία και σε άλλους παραδόθηκε με εταιρεία ταχυμεταφορών στο σπίτι τους», ανέφερε η Μάγδα Γουργουρήνη, σημειώνοντας πως οι «ήρωες» -όπως η ίδια τους αποκαλεί- του τμήματος ΙΤ αλλά και των υπολοίπων τμημάτων της εταιρείας, «με γοργούς ρυθμούς και αμέτρητες ώρες καθημερινής εργασίας ετοίμαζαν κάθε μέρα εξοπλισμό για να μεταβούμε γρήγορα όλοι εμείς ασφαλείς στα σπίτια μας».

«Αισθάνομαι πραγματικά τυχερή που μπορώ να εργαστώ από το σπίτι»

Ποιες είναι, λοιπόν, οι προκλήσεις με τις οποίες έρχονται πλέον αντιμέτωποι καθημερινά οι εργαζόμενοι της εταιρείας κατά τη διάρκεια της τηλεργασίας;

Φαίνεται, πως λίγα έχουν αλλάξει, όσον αφορά στις διαδικασίες και τον τρόπο που εκτελούν οι εργαζόμενοι την εργασία τους. Για την ίδια την Μάγδα Γουργουρήνη, το γεγονός ότι μένει και εργάζεται στο γνώριμο περιβάλλον του σπιτιού της, την κάνει να αποδίδει καλύτερα. Αν και όπως παραδέχθηκε, στην αρχή θεωρούσε πρόκληση το να μπορέσει να εργαστεί με ηρεμία από το σπίτι με τα δυο της παιδιά, ηλικίας 15 και 16 ετών, τελικά αποδείχθηκε πως η τηλεργασία δεν είναι τόσο δύσκολη.

«Χρειάζεται ηρεμία και προσοχή για να διεκπεραιώνεται η εργασία τις ώρες αυτές», ανέφερε και συνέχισε: «Εκείνο που πραγματικά μου λείπει είναι οι φίλοι μου στη δουλειά, το κλίμα στο γραφείο, το χαμόγελο και η καλημέρα στους συναδέλφους. Δεν έχω χάσει όμως, την καθημερινή μου επικοινωνία με τους πελάτες και τους συναδέλφους. Αυτό με βοηθάει να αισθάνομαι ενεργό μέλος μιας ευρύτερης ομάδας, ενώ σίγουρα είναι σημαντικό το γεγονός ότι οι εργασιακές παροχές και απολαβές δεν έχουν αλλάξει από πριν».

Μάλιστα, όπως μας είπε, ακόμη και αν καθημερινότητά της έχει επηρεαστεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα, αισθάνεται «πραγματικά πολύ τυχερή» που της δόθηκε η δυνατότητα να εργαστεί από το σπίτι, ενώ όπως υπογράμμισε, το γεγονός ότι η εταιρεία της θεωρείται ως Best Place To Work, σίγουρα δεν είναι τυχαίο.

Όπως φαίνεται, λοιπόν, τα άμεσα προληπτικά μέτρα που ελήφθησαν από την αρχική φάση της «έκρηξης» της πανδημίας από την Teleperformance Greece, κατάφεραν να κάνουν τη διαφορά σε ό,τι αφορά στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ουσιαστικά, σε συνεργασία με το προσωπικό της, η εταιρεία κατάφερε σε χρόνο «μηδέν» να προστατεύσει την υγεία των εργαζομένων της και να τους διευκολύνει, να μην χαθούν θέσεις εργασίας και ταυτόχρονα, να διατηρηθεί η ομαλή λειτουργία της επιχείρησης, εν μέσω της πανδημίας.

Η τηλεργασία για το ανθρώπινο δυναμικό, οι εργασίες καθαρισμού και απολύμανσης σε όλες τις εγκαταστάσεις σε εβδομαδιαία βάση, η καθημερινή χορήγηση τον απαραίτητων προϊόντων υγείας (μάσκες, αντισηπτικά χεριών), ο καθημερινός έλεγχος θερμοκρασίας και μεταξύ άλλων, η τήρηση αποστάσεων ασφαλείας (δύο μέτρα) για τους ελάχιστους εργαζομένους που τελικά έχουν παραμείνει στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, αποτελούν μερικά μόνο από τα μέτρα που εγγυώνται την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων σήμερα.

Και αυτό ακριβώς πρέπει να είναι το πρωταρχικό μέλημα κάθε επιχείρησης την περίοδο που διανύουμε και δη, απέναντι σε κάθε πρωτοφανή κρίση. Καθήκον κάθε εταιρείας είναι να λαμβάνει τα καλύτερα δυνατά μέτρα με στόχο την προστασία των ανθρώπων της, πάντα σε συνεργασία με τις αρχές. Αυτές είναι οι επιλογές που κάνουν τη διαφορά την εποχή της τηλεργασίας.

Σχόλια

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή