ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόσο εύκολο είναι τελικά για μια επιχείρηση να κοιτά τους καταναλωτές στα μάτια;

Πόσο εύκολο είναι τελικά για μια επιχείρηση να κοιτά τους καταναλωτές στα μάτια;

Το να μπορούμε να κοιτάμε τους άλλους στα μάτια, με ευθύτητα και ειλικρίνεια, δεν είναι εύκολη υπόθεση και ειδικά στις μέρες μας.

Η περίοδος της υγειονομικής κρίσης που βιώσαμε, μας έθεσε όλους ενώπιων των ευθυνών μας και την άνοιξη που πέρασε, ο καθένας μας χρειάστηκε να λάβει τα μέτρα του τόσο για τη δική του προστασία, όσο και των συνανθρώπων του. Το ίδιο ακριβώς, αλλά σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό, κλήθηκαν να κάνουν οι εταιρείες, τα καταστήματα και οι μεγάλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Πόσες όμως από τις επιχειρήσεις αυτές μπορούν σήμερα να κοιτούν με άνεση και για την ακρίβεια με περηφάνεια, τους καταναλωτές στα μάτια; Ποιες εταιρείες, αλυσίδες καταστημάτων και σούπερ μάρκετ κατάφεραν να προσφέρουν την απαραίτητη ασφάλεια στους καταναλωτές και αποδείχθηκαν άξιες εμπιστοσύνης;

Οι εταιρείες που μπόρεσαν να αφουγκραστούν τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών την περίοδο που πέρασε και έχουν αποδείξει ότι στέκονται εδώ και χρόνια στο πλευρό των πολιτών, ανταποκρινόμενες άμεσα στα αιτήματά τους, είναι εκείνες οι οποίες μπορούν σήμερα να κοιτούν τον καθένα μας με ευθύτητα, σεμνότητα και αίσθημα ευθύνης.

Για να μπορέσεις να σηκώσεις όμως, το κεφάλι και να κοιτάξεις κάποιον στα μάτια, πρέπει πρώτα να έχεις κοιτάξει χαμηλά, να έχεις σκύψει πάνω από όλα όσα έχουν αξία. Πρέπει να έχεις αναλάβει έναν σημαντικό ρόλο ευθύνης, να έχεις διασφαλίσει την κορυφαία ποιότητα για τους καταναλωτές σου, να πιστεύεις στην κοινωνική αλληλεγγύη και να το δείχνεις. Πρέπει επίσης να φροντίζεις για την προστασία των πελατών σου μέσω αυστηρών ελέγχων και να τους προσφέρεις την καλύτερη πρώτη ύλη, να διασφαλίζεις τις πιο χαμηλές τιμές της αγοράς, να στηρίζεις έμπρακτα την ελληνική οικογένεια και πάνω από όλα, σε δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες, να φροντίζεις ώστε να μην λείψει τίποτα από κανέναν.

Πηγαίνοντας τις έννοιες της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης ένα βήμα παραπέρα

Ένα από τα παραδείγματα επιχειρήσεων που ξεχώρισαν την περίοδο που πέρασε χάρη στις δράσεις και τα μέτρα που ανέλαβε για να σταθεί στο πλευρό των καταναλωτών και φυσικά, τις ποιοτικές υπηρεσίες που εδώ και πολλά χρόνια προσφέρει, αποτελεί εκείνο της Lidl Ελλάς.

Η γνωστή αλυσίδα καταστημάτων μας κοιτά στα μάτια -όπως κάθε σούπερ μάρκετ οφείλει να κάνει- και ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της εποχής, στέκεται στο πλευρό των Ελλήνων προμηθευτών, των συνεργατών της, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας, αποτελώντας ουσιαστικά πηγή έμπνευσης για άλλα κατάστημα λιανικής πώλησης τροφίμων και όχι μόνο.

Η λίστα σε ό,τι αφορά στις πρωτοβουλίες που κάνουν ένα σούπερ μάρκετ να ξεχωρίζει από ένα άλλο και εν έτει 2020, να είναι σε θέση να κοιτά τον κάθε πολίτη στα μάτια, είναι μεγάλη. Για τη Lidl Ελλάς, οι πρωτοβουλίες αυτές αφορούν στη διασφάλιση της ποιότητας σε κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας, την τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας από την παραγωγή και την αποθήκευση των προϊόντων μέχρι τη μεταφορά και την τοποθέτησή τους στα ράφια, τη διασφάλιση της φρεσκάδας και τους συστηματικούς ελέγχους. Σχετίζονται όμως και με τις μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας με τους Έλληνες προμηθευτές, με την αξιοποίηση της πλέον σύγχρονης τεχνολογίας επεξεργασίας πρώτων υλών και τροφίμων, με την ασφάλεια και την αυξημένη διάρκεια ζωής των προϊόντων, με τη διασφάλιση των πιο χαμηλών τιμών της αγοράς, με τις πιο value-for-money επιλογές για τη στήριξη της ελληνικής οικογένειας και φυσικά, με τη διασφάλιση της άριστης ποιότητας των προϊόντων της.

Την κρίσιμη και ομολογουμένως δύσκολη περίοδο που πέρασε, λοιπόν, η Lidl Ελλάς συνέχισε να κάνει όλα τα παραπάνω και μάλιστα, πήγε τις έννοιες της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης ένα βήμα παραπέρα, φροντίζοντας σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες να μην λείψει τίποτα από κανέναν και προχωρώντας σε δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης.

Ασφάλεια και εμπιστοσύνη, λοιπόν. Αυτές οι δύο τόσο απλές αλλά τόσο σημαντικές αξίες αρκούν για μπορεί ο καθένας μας και κάθε επιχείρηση από την πλευρά της, να κοιτά τον άλλον στα μάτια και να στέκεται με αίσθημα ευθύνης απέναντί στην κοινωνία. Αν υπάρχει ένα «μάθημα» που πήραμε από την περίοδο της υγειονομικής κρίσης που βιώσαμε, άλλωστε, είναι σίγουρα το ότι για να είσαι σε θέση να κοιτάζεις έναν συνάνθρωπό σου με σεμνότητα, χωρίς να έχεις κάτι να κρύψεις και νιώθοντας πως μπορείς να κατανοήσεις τις ανάγκες του και όλα όσα αισθάνεται, πρέπει πρώτα να έχεις διασφαλίσει την ασφάλεια του σε κάθε επίπεδο. Και για να συμβεί αυτό, πρέπει πρώτα να έχεις κοιτάξει χαμηλά και να έχεις σκύψει πάνω από όλα όσα έχουν αξία.