ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σουβλατζίδικα στο έλεος του ενεργειακού

Τα σουβλατζίδικα στο έλεος του ενεργειακού
Eurokinissi

Υπό τον φόβο λουκέτων και τα σουβλατζίδικα λόγω ενεργειακής κρίσης

Το ενεργειακό κόστος επηρεάζει ήδη τις πρώτες ύλες όμως μια επόμενη έκρηξη τιμών τρομάζει τους ιδιοκτήτες σουβλατζίδικων, οι οποίοι φοβούνται ακόμα και για λουκέτα στα εστιατόριά τους.

Ο πρόεδρος των ψητοπωλών Αττικής, Νίκος Αγγελουσούλης, μίλησε στο cnn.gr και εξήγησε ότι οι επιχειρήσεις πιέζονται ασφυκτικά από την αύξηση του λειτουργικού τους κόστους και οδηγούνται αναπόφευκτα σε αυξήσεις στην τιμή στο σουβλάκι. Στη Αττική το... παραδοσιακά αγαπημένο φαγητό των Ελλήνων, το τυλιχτό σουβλάκι, πωλείται πλέον από 3 έως 3,60 ευρώ.

Όπως μάλιστα ο ίδιος εκτιμά, περιθώρια για νέες αυξήσεις δεν υπάρχουν καθώς σε αυτή την περίπτωση δεν θα μιλάμε για ένα προσιτό προϊόν όπως είναι στη συνείδηση των καταναλωτών το σουβλάκι.

Από την άλλη πλευρά ωστόσο, οι επιχειρήσεις έχουν μετακυλήσει μόνο μέρος του αυξημένου κόστους στην τελική τιμή και συνεχίζουν να λειτουργούν υπό ασφυκτικές συνθήκες προσπαθώντας παράλληλα να είναι συνεπείς σε όλες τις υποχρεώσεις τους. Κάτι που όπως σημειώνει ο πρόεδρος των ψητοπωλών Αττικής μοιάζει αυτή τη στιγμή αδύνατο να επιτευχθεί.

Παράλληλα οι ανατιμήσεις σε κρέας, έλαια, άλευρα ακόμη και στα υλικά συσκευασίας δεν έχουν τέλος, σε συνδυασμό βεβαίως και με το αυξημένο ενεργειακό κόστος που αποτελεί το μείζον πρόβλημα για τις επιχειρήσεις, που είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρες.

Παραμένουν οι πελάτες, μειώνουν τις παραγγελίες

Μετά το καλοκαίρι η κίνηση στα σουβλατζίδικα χαρακτηρίζεται από τον πρόεδρο των ψητοπωλών Αττικής ως «μουδιασμένη» και ενώ την άνοιξη η πτώση στην κατανάλωση είχε φτάσει περί το 15%. Τα σουβλατζίδικα πάντως δεν έχουν «χάσει» τους πελάτες τους, ωστόσο εκείνοι έχουν «προσαρμοστεί» πλέον στα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί. Κάνουν δηλαδή μικρότερες παραγγελίες ή επισκέπτονται λιγότερα συχνά τα καταστήματα.

Ο κ. Αγγελουσούλης τέλος εξηγεί ότι δεν αποτελεί λύση για τους επαγγελματίες να προχωρήσουν ούτε σε περιορισμό της ποσότητας της μερίδας που προσφέρουν, ούτε να μειώσουν την ποιότητα του προϊόντος τους. «Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα το βρουν μπροστά τους» επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Πηγή: Cnn.gr