ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όργιο κερδοσκοπίας με την βενζίνη – Γιατί δεν πέφτει η τιμή;

Όργιο κερδοσκοπίας με την βενζίνη – Γιατί δεν πέφτει η τιμή;

Στα ύψη παραμένει η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα παρά την πτώση της τιμής των καυσίμων παγκοσμίως

Το πετρέλαιο κατρακυλά αλλά η βενζίνη παραμένει στα ύψη – Ανίκανη η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την αισχροκέρδεια – Επιστολή αγωνίας από τους βενζινοπώλες

Την ώρα που η τιμή του αργού πετρελαίου πέφτει, ενδεικτικά από τον Ιούνιο του 2014 έως τον Ιανουάριο του 2016 σημείωσε πτώση 70%, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε μόλις 19% στο αντίστοιχο διάστημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή του πετρελαίου, διεθνώς, «κατρακυλά» σε χαμηλά 12ετίας, πέφτοντας ακόμα και κάτω από τα 30 δολάρια το βαρέλι.

Οι μειώσεις ωστόσο του «μαύρου χρυσού» δεν φτάνουν στις αντλίες των πρατηρίων κι αυτό οφείλεται στη βαριά φορολόγηση, τις υψηλές τιμές διύλισης και την αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηρίων.

Είναι προφανές ότι ακόμα μία υπόσχεση της κυβέρνησης έχει μείνει στα προεκλογικά χαρτιά του Αλέξη Τσίπρα. Η μάχη της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και της κερδοσκοπίας έχει χαθεί και οι καταναλωτές βλέπουν τις τσέπες τους να αδειάζουν κάθε φορά που πηγαίνουν στο πρατήριο.

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ ΤΙ ΕΛΕΓΕ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΔΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ. Υποτίθεσται ότι τα είχαν όλα έτοιμα...

Επιστολή αγωνίας από τους βενζινοπώλες

Την παρέμβαση της κυβέρνησης για να σταματήσει η κερδοσκοπία στην αγορά καυσίμων ζητούν οι βενζινοπώλες με επιστολή τους προς την κυβέρνηση και την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Η ΠΟΠΕΚ, με την επιστολή που απευθύνει προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιώργο Σταθάκη, καθώς και στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δημήτρη Κυριτσάκη, τους καλεί ουσιαστικά να δράσουν, λαμβάνοντας συγκεκριμένα μέτρα, ώστε να προστατέψουν τους καταναλωτές από τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, αλλά και να «περάσει» στις τιμές των υγρών καυσίμων η ραγδαία πτώση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου.

Χαρακτηριστικά, η ΠΟΠΕΚ μεταφέρει «το μόνιμο ερώτημα χιλιάδων καταναλωτών, που είναι: Γιατί, ενώ η τιμή του αργού βρίσκεται σε πτώση, η τελική τιμή των καυσίμων δεν ακολουθεί αντίστοιχη πορεία;».

Οι βενζινοπώλες ζητούν την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών, καλώντας τους να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα.

Όπως υπογραμμίζουν, αν και η τιμή του μπρεντ από το καλοκαίρι του 2014 έχει πέσει κατά 70%, εντούτοις η μείωση αυτή δεν έχει μεταφερθεί στην τιμή λιανικής πώλησης της βενζίνης.

Ουσιαστικά, οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων αναγνωρίζουν τα φαινόμενα κερδοσκοπίας στη χώρα μας με την τιμή της αμόλυβδης, που παραμένει υψηλή, και καλούν την κυβέρνηση να δράσει, προκειμένου να αντιμετωπίσει το υπαρκτό πρόβλημα.

Χαρακτηριστικά, η Ένωση των Πρατηριούχων διατυπώνει πέντε ερωτήματα, τονίζοντας: «Είναι καιρός το εποπτεύον Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, καθώς και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, που έχουν την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία της Αγοράς Πετρελαιοειδών στα πλαίσια των αρχών του Ελεύθερου Ανταγωνισμού, να εξηγήσουν και να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα:

1.Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα οι τιμές του αργού πετρελαίου (BRENT), μειώθηκαν περισσότερο από 70%, αλλά δεν είχαμε ανάλογη μείωση στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές. Γιατί;;

2. Ποιος είναι ο βαθμός ανταγωνισμού στην διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα στάδια διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων;

3.Με ποια αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας), χορηγούνται
 -αν χορηγούνται- σχετικές εκπτώσεις προς τους Πρατηριούχους;

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, πού έχει προτείνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;

5. Πώς ασκείται η εποπτεία της Αγοράς Πετρελαιοειδών για περιπτώσεις αντιανταγωνιστικών πρακτικών και αθέμιτου ανταγωνισμού, από επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. με τον καθορισμό των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά), σε βάρος των καταναλωτών, ζημιώνοντας παράλληλα και όλες τις επιχειρήσεις που σέβονται τους σχετικούς κανόνες;».

Σχετικές ειδήσεις