ΥΓΕΙΑ

Δέκα τροφές που ενισχύουν την εγκεφαλική ανάπτυξη του παιδιού

Δέκα τροφές που ενισχύουν την εγκεφαλική ανάπτυξη του παιδιού
pexels.com

Τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή του παιδιού σας. 

Η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και την υγεία των παιδιών, όχι μόνο τη σωματική, αλλά και την πνευματική.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής ενός παιδιού είναι ιδιαίτερα κρίσιμα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του και οι τροφές που καταναλώνει καθημερινά είναι εκείνες που θα του προσφέρουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

Ποιες είναι λοιπόν οι τροφές που ενισχύουν την εγκεφαλική ανάπτυξη των παιδιών;

Λαχανικά

Τα λαχανικά είναι εξαιρετικές πηγές αντιοξειδωτικών. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στο να διατηρηθούν τα κύτταρα του εγκεφάλου υγιή. Μερικά από τα καλύτερα λαχανικά για τον εγκέφαλο είναι η γλυκοπατάτα, οι κολοκύθες και τα καρότα.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι μια άλλη σούπερ τροφή για τον εγκέφαλο του μωρού σας. Περιέχει DHA, το οποίο βοηθά τους νευρώνες να συνδεθούν. Έχει επίσης ιδιότητες καταπολέμησης του καρκίνου.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι διατηρεί τις μεμβράνες των κυττάρων του εγκεφάλου ευέλικτες, βοηθώντας τον εγκέφαλο να στείλει και να λάβει πληροφορίες. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β στο γιαούρτι είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη των εγκεφαλικών ιστών και των νευροδιαβιβαστών.

Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι μια πλούσια πηγή ακόρεστων λιπών, που προάγουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο. Περιέχει επίσης ελαϊκό οξύ, το οποίο προστατεύει τη μυελίνη. Η μυελίνη βοηθά τις πληροφορίες να ταξιδεύουν με ταχύτητα 200 μίλια την ώρα. Τα υψηλά επίπεδα βιταμινών του συμπλέγματος Β στο αβοκάντο μειώνουν τον κίνδυνο υπέρτασης σε μωρά.

Ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος και το σκουμπρί περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τα οποία παρέχουν τα δομικά στοιχεία του εγκεφαλικού ιστού. Η τακτική κατανάλωση ψαριών θα βελτιώσει τις διανοητικές ικανότητες του παιδιού σας.

Αυγά

Το αυγό περιέχει θρεπτικά συστατικά όπως ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ψευδάργυρο, λουτεΐνη και χολίνη, τα οποία ενισχύουν τη συγκέντρωση. Η χολίνη βοηθά στη βελτίωση της μνήμης στα μωρά.

Κόκκοι ολικής αλέσεως

Οι κόκκοι ολικής αλέσεως βελτιώνουν τη συγκέντρωση στα μωρά παρέχοντας στον εγκέφαλό τους μια σταθερή παροχή ενέργειας. Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και σιγά-σιγά απελευθερώνουν γλυκόζη στο αίμα, ενώ νοηθούν στη συγκέντρωση. Περιέχουν επίσης φυλλικό οξύ.

Πλιγούρι βρώμης

Μια μελέτη αποκαλύπτει ότι τα παιδιά που τρώνε βρώμη για πρωινό αποδίδουν σημαντικά καλύτερα σε εργασίες που απαιτούν μνήμη. Η βρώμη είναι πλούσια σε βιταμίνες Ε και ψευδάργυρο. Η υψηλή περιεκτικότητα της σε ίνες παρέχει στα παιδιά μια σταθερή ροή ενέργειας.

Μούρα

Σύμφωνα με έρευνα στο Πανεπιστήμιο Tufts τα μούρα ενισχύουν τη γνωστική λειτουργία. Η υψηλή περιεκτικότητα βιταμίνης C στα μούρα βελτιώνει τη μνήμη στα παιδιά. Αποτρέπει επίσης το οξειδωτικό στρες στον εγκέφαλο.

Ξηροί καρποί

Ξηροί καρποί όπως τα καρύδια, τα αμύγδαλα και τα φιστίκια είναι τρόφιμα φιλικά προς τον εγκέφαλο. Τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης Ε σε αυτά τα τρόφιμα εμποδίζουν τον γνωστικό εκφυλισμό. Τα καρύδια περιέχουν επίσης ψευδάργυρο, που ενισχύει τη μνήμη και την ανάπτυξη του εγκεφάλου.