SOCIAL MEDIA

Angelo Moriondo: Η Google τιμά τα 171 χρόνια από τη γέννηση του εφευρέτη της μηχανής espresso

Angelo Moriondo
Angelo Moriondo
wiki

Angelo Moriondo: Η Google, μέσα από το σημερινό της doodle τιμάει τα 171 χρόνια από τη γέννηση του εφευρέτη της μηχανής espresso

Ο Moriondo (6 Ιουνίου 1851 - 31 Μαΐου 1914) ήταν Ιταλός εφευρέτης, ο οποίος κατοχύρωσε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της παλαιότερης μηχανής espresso, το 1884.

Ο Angelo Moriondo καταγόταν από μια επιχειρηματική οικογένεια. Ο παππούς του ίδρυσε μια εταιρεία παραγωγής λικέρ που συνέχισε ο πατέρας του, Τζιάκομο, ο οποίος αργότερα ίδρυσε τη γνωστή εταιρεία σοκολάτας «Moriondo and Gariglio» μαζί με τον αδελφό του, Agostino και τον ξάδερφό του, Gariglio.

Ο Angelo αγόρασε το Grand-Hotel Ligure στο κέντρο της πόλης Piazza Carlo Felice και το American Bar στη Galleria Nazionale της Via Roma.

Ο Moriondo παρουσίασε την εφεύρεσή του για την παραγωγή καφέ espresso στη Γενική Έκθεση του Τορίνο το 1884, όπου του απονεμήθηκε το χάλκινο μετάλλιο.

Η μηχανή κατασκευάστηκε στην πραγματικότητα από έναν μηχανικό ονόματι Martina, που εργαζόταν υπό την άμεση επίβλεψη του εφευρέτη.

Η εφεύρεση στη συνέχεια επικυρώθηκε με διεθνές δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, αφού κατοχυρώθηκε στο Παρίσι στις 23 Οκτωβρίου 1885. Τα επόμενα χρόνια, ο Moriondo συνέχισε να βελτιώνει την εφεύρεση.

Ο Moriondo δεν οδήγησε ποτέ την εφεύρεσή του σε μαζική βιομηχανική παραγωγή. Περιορίστηκε στην κατασκευή λίγων χειροποίητων μηχανών που συντηρούσε στις εγκαταστάσεις του.

Δείτε το σημερινό doodle της Google για τον Angelo Moriondo

Τι είναι τα doodles

Τα doodles δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων. Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.

Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου. Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.