ΕΛΛΑΔΑ

Ελληνικά Πανεπιστήμια: Κλίμα ανησυχίας για το ChatGPT που χρησιμοποιούν οι φοιτητές για εργασίες

Ελληνικά Πανεπιστήμια: Κλίμα ανησυχίας για το ChatGPT που χρησιμοποιούν οι φοιτητές για εργασίες

«Είναι αλήθεια ότι χρησιμοποιούν το ChatGPT για τις εργασίες», δήλωσε αρχικά ο Διομίδης Σπινέλλης,

Ανησυχίες και στον ακαδημαϊκό χώρο εκφράζονται για τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης και βασικά την ChatGPT. Για το εν λόγω ζήτημα μίλησαν στην ΕΡΤ δύο καθηγητές πανεπιστημίου: ο καθητητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης, Διομίδης Σπινέλλης και ο καθηγητής του τμήματος Πληροφορικής, Ιωάννης Πήτας,

Συγκεκριμένα η συζήτηση έγινε για την τεχνητή νοημοσύνη και πως αυτή χρησιμοποιείται από φοιτητές προκειμένου να κάνουν εργασίες.

Να λάβουμε μέτρα, αλλά να μην φοβόμαστε

«Είναι αλήθεια ότι χρησιμοποιούν το ChatGPT για τις εργασίες. Είναι κάτι στο οποίο είναι πολύ καλό και το έχουμε δει και στις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η εκπαίδευση και η εξέταση των φοιτητών», δήλωσε αρχικά ο Διομίδης Σπινέλλης, με αφορμή μάλιστα και τη δημοσίευσή του στο Facebook.

Για την αντιμετώπιση αυτού, βέβαια, ο Διομίδης Σπινέλλης ανέφερε ότι «Μπορούμε να δίνουμε εργασίες στις οποίες να μην τα πηγαίνει καλά το ChatGPT το οποίο έχει εκπαιδευτεί μέχρι το 2021, έτσι, μπορούμε να δίνουμε εργασίες που θα βασίζονται αργότερα ή θα βασίζονται σε στοιχεία που δεν έχει γνώσεις. Το να αναλύσουν, για παράδειγμα, μία επιχείρηση τοπική».

«Πρέπει εγκαίρως να λάβουμε ανάλογα μέτρα ώστε να αποφεύγονται παράτυπες πράξεις. Πρέπει, όμως, να το εντάξουμε στην εκπαίδευση και να το μάθουμε, δεν πρέπει να το φοβόμστε. Να διδάξουμε τους φοιτητές πως να το χρησιμοποιούν σωστά», κατέληξε ο καθηγητής.

Το ChatGPT έχει την τάση να φαντασιώνεται

«Το θέμα είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου», δήλωσε κατηγορηματικά ο Ιωάννης Πήτας, «Σίγουρα είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα και άμεσο».

«Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που γίνονται οι εργασίες. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχουμε και τακτικότερη επαφή με τους φοιτητές. Επίσης πρέπει να κάνουμε ένα πολύ προσεκτικό διάβασμα της εργασίας. Αυτό, βέβαια, σημαίνει πολύ περισσότερες εργατοώρες και για το διδακτικό προσωπικό και για τους βοηθούς, π.χ. υποψήφιους διδάκτορες».

«Τέτοια προβλήματα θα έχουμε και στην επιστημονική έρευνα διότι εργασίες δεν κάνουν μόνο οι φοιτητές αλλά και οι επιστήμονες οι οποίοι θα υποβάλουν την επιστημονική τους έρευνα σε περιοδικά. Είναι δύσκολο να ελέγξεις τι είναι αλήθεια και τι όχι», εξήγησε ο Ιωάννη Πήτας.

«Το ChatGPT έχει την τάση να φαντασιώνεται, να παράγει γεγονότα, δηλαδή, εκεί που δεν υπάρχουν. Για παράδειγμα να παράγει επιστημονικές αναφορές οι οποίες δεν υπάρχουν», πρόσθεσε ο καθηγητής καταλήγοντας στο ότι «Το αποτέλεσμα είναι ότι ολόκληρες εργασίες να έχουν ένα σωρό ανακρίβειες».

Σχετικές ειδήσεις