Νέος ΚΟΚ: Αυτά είναι τα πρόσθετα «όπλα» για ασφάλεια στους δρόμους – Πού μπαίνουν κάμερες

Κάμερες σε οκτώ σημεία της Αττικής αλλά και σε αστικά λεωφορεία για τις παραβάσεις του ΚΟΚ που εντοπίζονται στους ελληνικούς δρόμους – Πώς θα ενημερώνονται οι οδηγοί για τις κυρώσεις

Νέος ΚΟΚ: Αυτά είναι τα πρόσθετα «όπλα» για ασφάλεια στους δρόμους – Πού μπαίνουν κάμερες
EUROKINISSI.

Η Ελλάδα «αλλάζει σελίδα» όσον αφορά την οδική ασφάλεια. Η δέσμευση της κυβέρνησης για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, με την εμπέδωση μίας νέας κουλτούρας υπευθυνότητας και τη δημιουργία συνθηκών που θα μειώνουν σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα / δυστυχήματα, παίρνει «σάρκα και οστά», με την έναρξη πιλοτικού προγράμματος που προβλέπει τοποθέτηση καμερών σε οκτώ επιλεγμένα σημεία της Αττικής και 10 γραμμές λεωφορείων.

Ο γενικότερος σχεδιασμός προβλέπει ότι περισσότερες από 2.000 κάμερες θα τοποθετηθούν σε αστικά οδικά δίκτυα καθ` υπόδειξη της ΕΛΑΣ, ενώ 500 εξειδικευμένες κάμερες θα προστεθούν σε λεωφορεία. Οι υπόλοιπες 388 αναπτύσσονται ήδη από την Περιφέρεια Αττικής.

Η Real News αποκαλύπτει τα ψηφιακά «όπλα» της κυβέρνησης, που θα εγγυηθούν την αποτελεσματικότητα του νέου ΚΟΚ. Πρόκειται, όπως τονίζουν αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, για δύο παράλληλα και συμπληρωματικά έργα, δηλαδή την τοποθέτηση περισσότερων από 2.800 καμερών και τη διασύνδεση αυτών με ένα ενιαίο πληροφοριακό σύστημα.

Η κάλυψη των εθνικών οδικών αξόνων, αλλά και περιοχών με μεγάλη τουριστική κίνηση. Ακολούθως, το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο επίσης θα τεθεί σε λειτουργία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, περιλαμβάνει την αυτόματη καταγραφή όλων των τροχαίων παραβάσεων και τη διασύνδεση με τις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου, όπως ΚΤΕΟ, ΣΕΣΟ, Υπουργείο Μεταφορών, ΑΑΔΕ, την ψηφιακή επίδοση κλήσεων στους πολίτες μέσω θυρίδας, e–mail ή SMS, την ηλεκτρονική εκκαθάριση μέσω τραπεζικών εφαρμογών ή ψηφιακής, τη βεβαίωση των προστίμων μέσα σε δύο ημέρες και τη διακίνηση πληρωμών τους μέσω τραπεζικών κωδικών RF, τη στατιστική ανάλυση και διαλειτουργικότητα με άλλους φορείς, καθώς και την αυτόματη αποστολή ληξιπρόθεσμων κλήσεων στην ΑΑΔΕ μετά από δύο μήνες.

Οι κάμερες θα «διαβάζουν» τις πινακίδες

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι κάμερες θα μπορούν να «διαβάζουν» τον αριθμό πινακίδων του οχήματος, να αναγνωρίζουν τον τύπο του, να ανιχνεύουν τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, τη μη χρήση κράνους, αλλά και την ταχύτητα σε όλες τις κατευθύνσεις.

Θα καταγράφουν την παράβαση ερυθρού σηματοδότη και να εντοπίζουν την παράβαση των λεωφορειολωρίδων.

Στο μικροσκόπιο του συστήματος βρίσκονται οι εξής παραβάσεις: Παράβαση του ερυθρού σηματοδότη, μη χρήση ζώνης και κράνους, χρήση κινητού κατά την οδήγηση, υπέρβαση ορίων ταχύτητας, επικίνδυνη οδήγηση και παραβίαση λεωφορειολωρίδων.

Με το νέο σύστημα, ο οδηγός θα ελέγχεται και θα ειδοποιείται σε πραγματικό χρόνο μέσω του gov.gr ή του Wallet. Σύμφωνα με τη ροή του πληροφοριακού συστήματος και των καμερών, θα ακολουθούνται τα εξής στάδια: Συλλογή συμβάντων μέσω βίντεο και δεδομένων, ασφαλής μεταφορά δεδομένων, αξιολόγηση από το γραφείο συμβάντος / κίνησης, έκδοση αστυνομικής απόφασης, αποστολή κλήσης, διαδικασία ένστασης και πληρωμή κλήσης.

Μέσω του συνδυασμού του πληροφοριακού και διασυνδεδεμένου συστήματος τεχνολογιών και προστίμων, καθώς και των καμερών, το σύστημα έχει ως στόχο τη μείωση των παραβάσεων, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και την αύξηση της εισπραξιμότητας.

Κυβερνητικό στέλεχος εξηγεί ότι δεν θα σταματήσουν οι φυσικοί έλεγχοι, ωστόσο, το νέο σύστημα έρχεται να προσφέρει λύσεις και στο δεδομένο πρόβλημα του περιορισμένου ανθρώπινου δυναμικού, μιλώντας στη Real News.

Παράλληλα, η εμπλοκή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και η αφαίρεση των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων από τους Δήμους μπορεί να ενισχύσει με ουσιαστικό τρόπο τα έσοδα του κράτους, καθώς μέχρι πρότινος το χρονικό περιθώριο καταβολής του προστίμου μπορούσε να φτάσει έως τα δέκα χρόνια.

Διαβάστε επίσης

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή