ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια: Νέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ – Έρχονται τα καρτελάκια με «μόνιμη τιμή μείωσης»

Ακρίβεια: Νέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ – Έρχονται τα καρτελάκια με «μόνιμη τιμή μείωσης»

Νέα μέτρα μπαίνουν σε εφαρμογή για την καταπολέμηση της ακρίβειας

Τρία νέα μέτρα μπαίνουν σε εφαρμογή κατά της ακρίβειας που μαστίζει τα νοικοκυριά με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να υπογράφει τις υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες τα σούπερ μάρκετ καλούνται από τη μία να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» με ειδικά καρτελάκια στα ράφια και από την άλλη υποχρεώνονται να παρουσιάζουν λίστες σε περίπτωση που υπάρχουν ανατιμήσεις σε 59 είδη πρώτης ανάγκης

Σημειώνεται ότι στην υπουργική απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των οπωροκηπευτικών προϊόντων για τις οποίες προβλέπεται ανακοίνωση λιανικών τιμών πώλησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι ανακοινώσεις των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη, στις 09:00 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.gr.

Δείτε πώς θα είναι η ειδική σήμανση στα σούπερ μάρκετ

Πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» με ειδική σήμανση

Στη σχετική Υπουργική Απόφαση περιγράφεται η διαδικασία αποστολής των εγγράφων δεσμεύσεων από τις επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων στο Υπουργείο Ανάπτυξης καθώς και η ειδική σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Οι επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων που θα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» θα πρέπει να αποστείλουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2023 την έγγραφη δέσμευση στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού στις 19/9/23.

Ορίζεται ότι τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να τοποθετήσουν στο ράφι με τα προϊόντα μειωμένης τιμής ειδικό σήμα που φέρει συγκεκριμένες επισημάνσεις και προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στη νέα Υπουργική Απόφαση.

Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.) είναι η αρμόδια υπηρεσία για την επιβολή κυρώσεων, σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση τιμής.

Υποχρέωση ανακοίνωσης από τα σούπερ μάρκετ στο Υπουργείο Ανάπτυξης των ανατιμήσεων σε προϊόντα απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης

Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των προϊόντων για τα οποία προβλέπεται ανακοίνωση ανατιμήσεων από τα σούπερ μάρκετ που ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90.000.000 ευρώ και περιγράφεται η διαδικασία αποστολής τους στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Οι ανακοινώσεις για οποιαδήποτε αύξηση τιμής σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης θα αποστέλλονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης κάθε Τρίτη, έως τις 15:00.

Σε περίπτωση που ο υπόχρεος αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τα στοιχεία επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.).

Υποχρέωση ανακοίνωσης λιανικών τιμών πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων

Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των οπωροκηπευτικών προϊόντων για τις οποίες προβλέπεται ανακοίνωση λιανικών τιμών πώλησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης

Οι ανακοινώσεις των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη, στις 09:00 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.gr.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να ανακοινώνει το εύρος των τιμών που επικρατούν στα καταστήματα είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis, είτε στη σελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.

Κώστας Σκρέκας: «Θέλουμε να πετύχουμε τη μόνιμη μείωση της τιμής των προϊόντων στο ράφι»

Για τις νέες εκπτώσεις σε προϊόντα απαραίτητα για το νοικοκυριό μίλησε στο MEGA ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε στις υπουργικές αποφάσεις για τα προϊόντα που θα βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ με νέες εκπτώσεις, τονίζοντας πως πρόκειται για ένα νέο όπλο για την καταπολέμηση της ακρίβειας.

«Σημαίνει ότι όλα τα προϊόντα για τα οποία οι προμηθευτές αποφασίσουν να μειώσουν για τουλάχιστον 6 μήνες και για τουλάχιστον 5% στην τιμή στο ράφι θα έχουν ειδική σήμανση. Θέλουμε ο καταναλωτής όταν εισέρχεται στο διάδρομο του σούπερ μάρκετ να βλέπει ποια είναι τα προϊόντα με μείωση τιμής», δήλωσε.

Όπως είπε ο κ. Σκρέκας, στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να συμπεριληφθούν τουλάχιστον 500 κωδικοί προϊόντων, τα οποία είναι αναγκαία για τα νοικοκυριά.

Ακόμη, τόνισε πως οι έλεγχοι δεν σταματάνε και τα πρόστιμα στις εταιρείες για αισχροκέρδεια είναι τσουχτερά.

Όσον αφορά την ακρίβεια σε λαχανικά και φρούτα ανέφερε πως οι τιμές στη χώρα μας αρχίζουν και μειώνονται σε σχέση με άλλες χώρες, όπως η Ισπανία.

«Ενώ ξεκινήσαμε να έχουμε τα περισσότερα προϊόντα ίδια ή λίγο ακριβότερα στην τιμή από τη Βαρκελώνη, βλέπουμε ότι την προηγούμενη Δευτέρα είχαμε 17 προϊόντα σε λαχανικά και φρούτα φθηνότερα και 11 που ήταν λίγο ακριβότερα. Βλέπουμε μέρα με τη μέρα πως έχουν αρχίσει και μειώνονται οι τιμές της Ελλάδας σε σχέση με την Ισπανία», δήλωσε.

«Θέλουμε να πετύχουμε τη μόνιμη μείωση της τιμής στο ράφι. Δεν θέλουμε να έχουμε μεταβολές ή να περιμένει ο καταναλωτής το 1+1 για να αγοράσει ένα προϊόν».

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, ακολουθούν ακόμα δύο εξειδικεύσεις μέτρων, τα οποία αφορούν την υποχρέωση των σούπερ μάρκετ να ανακοινώσουν στο αρμόδιο υπουργείο τις ανατιμήσεις που δέχονται από τους προμηθευτές τους, καθώς και την υποχρέωση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να ανακοινώνουν τις τιμές των οπωροκηπευτικών στα ράφια τους κάθε ημέρα.

Δείτε το βίντεο του Mega:

Διαβάστε επίσης:

Πετρέλαιο θέρμανσης: Πόσο θα επηρεάσει την τιμή ο πόλεμος στο Ισραήλ

Εξοικονομώ 2023: Τελευταία ευκαιρία έως 15 Νοεμβρίου - Λήγει η προθεσμία για επιδότηση έως 75%

Φόρος 15% σε εφάπαξ παροχές - Τι αλλάζει για εργαζόμενους συνταξιούχους - Αναλυτικά παραδείγματα