ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε τρεις νέες αγορές στο εξωτερικό επεκτείνεται η Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Σε τρεις νέες αγορές στο εξωτερικό επεκτείνεται η Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Την είσοδό της σε τρεις νέες αγορές και συγκεκριμένα τον Καναδά, τη Βραζιλία και τη Ρωσία, έχει δρομολογήσει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, αναμένοντας ότι οι πρώτες εξαγωγές μπύρας θα πραγματοποιηθούν στις αρχές του 2014.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Χήτος, στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους, η FIX Hellas θα αποτελέσει την πρώτη ελληνική μπύρα που θα έχει παρουσία στη ρωσική αγορά, δίνοντας έμφαση αρχικά στην περιοχή της Μόσχας. Παράλληλα, η είσοδος στην αγορά της Βραζιλίας θα πραγματοποιηθεί μέσω τοπικής αλυσίδας καφέ.

Σημειώνεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει αποκτήσει παρουσία σε 20 αγορές του εξωτερικού, στις οποίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι Αγγλία, Αυστραλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα, Κύπρος, Νότιος Αφρική, Σουηδία, Χονγκ Κονγκ και Χιλή.

Επίσης, η εταιρεία εξασφάλισε συμφωνίες με μεγάλα εμπορικά δίκτυα, όπως η συνεργασία της με την αλυσίδα liquor stores «OddBins», που αφορά στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, η συνεργασία με τις αλυσίδες Σ/Μ Carrefour, Karseras, So Easy και ΑΛΦΑ-ΜΕΓΑ, στην αγορά της Κύπρου, η συνεργασία με την αλυσίδα liquor stores «Dan Murphy's», στην αγορά της Νοτίου Αφρικής.

Το 2013, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε σε συμφωνία για τη διάθεση των προϊόντων της και με τα καταστήματα αφορολογήτων ειδών (Duty Free Shops), σε όλα τα αεροδρόμια στην Ελλάδα, και σε όλους τους παραμεθόριους σταθμούς.

fix

Επένδυση 10 εκατ. ευρώ σε Εύβοια - Βοιωτία

Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα και στο πλαίσιο αυτό δρομολογεί την ίδρυση ιδιόκτητου βυνοποιείου, δυναμικότητας 15.000 τόνων, στο πλαίσιο του επενδυτικού της πλάνου για την περίοδο 2014-2015. Η συγκεκριμένη επένδυση ανέρχεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ και θα πραγματοποιηθεί στην ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας και της Βοιωτίας.

Βασικός στόχος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας είναι, να καλύπτει τόσο τις δικές της ανάγκες βυνοποίησης, όσο και άλλων ζυθοποιίων στην Ελλάδα -εκτός αυτών που διαθέτουν ήδη δικό τους βυνοποιείο- καθώς και να εξάγει ανώτερης ποιότητας βύνη από ελληνικό κριθάρι.

Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για το 2014 περιλαμβάνει, επίσης, επενδύσεις της τάξεως περίπου 2,5 εκατ. ευρώ, που θα αφορούν κατά κύριο λόγο σε υλικά ανάπτυξης των πωλήσεων της εταιρείας.

Όσον αφορά στο σύνολο της αγοράς μπύρας, ο κ. Χήτος εκτίμησε ότι και το 2013 θα κλείσει ελαφρώς πτωτικά (2-3%).

Συγκεκριμένα, παρόλο που κατά τη διάρκεια του 1ου εξαμήνου επικράτησε ανοδική τάση, από τον Ιούλιο και μετά παρατηρήθηκε σημαντική μείωση, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί το σύνολο της αγοράς.

H Ολυμπιακή Ζυθοποιία, για την τρέχουσα χρονιά, εκτιμάται ότι θα σημειώσει άνοδο του μεριδίου της, σε σχέση με πέρυσι, αγγίζοντας περίπου το 13,5%-14%.

fix2

Αύξηση του μεριδίου αγοράς

Για το 2014, η διοίκηση στοχεύει στην κατάκτηση του 16% της συνολικής αγοράς.

Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία έχει ήδη επιτύχει να αναδειχθεί η FIX Hellas ως το 1ο ελληνικό σήμα μπύρας και ως το 3ο brand σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά. Με χρονικό ορίζοντα έως το 2016, η επιχείρηση στοχεύει επίσης στην ανάδειξή της στη 2η θέση στον κλάδο της.

Παράλληλα, η εταιρεία πρόκειται να λανσάρει καινούρια προϊόντα, στις αρχές του 2014, διευρύνοντας τη γκάμα των προϊόντων της, τόσο σε προϊόντα «value for money» όσο και σε «premium» και εξειδικευμένες γεύσεις.

Ο αναμενόμενος τζίρος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για το 2013 εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 53 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 17%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Η εταιρεία αναμένει σημαντική αύξηση των EBITDA, ενώ και τα κέρδη προ φόρων για το 2013 αναμένονται θετικά, βελτιωμένα σε σχέση με τα περυσινά.

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία απασχολεί πλέον περισσότερους από 230 εργαζόμενους. Σημειώνεται ότι, φέτος η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία περίπου 30 νέων θέσεων εργασίας.