Ώρα «μηδέν» στα Σκόπια: Σήμερα η ψηφοφορία για τις συνταγματικές αλλαγές

Στην τελική ευθεία μπαίνει η κοινοβουλευτική διαδικασία…

Ερχονται οι πρώτες σοβαρές χιονοπτώσεις και έντονες βροχές! Η ανάλυση του Σάκη Αρναούτογλου (video)

Αλλάζει άρδην το σκηνικό του καιρού απο…

Δεν μπορούσε να κρατήσει τα μάτια του ανοιχτά! Ο... υπνάκος του Ερντογάν σε συνέντευξη Τύπου (vid)

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, δεν…

Πόσο κινδυνεύουμε από έναν νέο μεσογειακό κυκλώνα;

Πλημμύρες, καύσωνες και προσφάτως ένας μεσογειακός κυκλώνας…

Die Welt: «Πώς ο Ερντογάν θέλει να κερδίσει τα Βαλκάνια αλλά αποτυγχάνει»

«Η Τουρκία αναζητά περισσότερη επιρροή στη Nότιο-ανατολική…

Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα: Πλεόνασμα – «μαμούθ», ισχυρή ανάπτυξη και μείωση της ανεργίας

Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα: Πλεόνασμα – «μαμούθ», ισχυρή ανάπτυξη και μείωση της ανεργίας

Τι προβλέπει το νέο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής – Συνθήκες για «ανάσα» στους Έλληνες αλλά, έπειτα από υπερφορολόγηση

Περιθώριο για μειώσεις φόρων ή για άλλες παροχές που θα αγγίξουν τα866 εκατ. ευρώ το 2019, 1,28 δισ. το 2020, 2,1 δισ. το 2021 και 3,58 δισ. ευρώ το 2022, προβλέπει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα το οποίο έφερε στη δημοσιότητα το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα πρωτογενή πλεονάσματα θα ξεπεράσουν κατά πολύ τον μνημονιακό στόχο του 3,5% του ΑΕΠ, φτάνοντας έως το 5,19% του ΑΕΠ το 2022.

Συγκεκριμένα, στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019 – 2022 διατυπώνεται η εκτίμηση πως το πρωτογενές πλεόνασμα εφέτος θα διαμορφωθεί στο 3,56% του ΑΕΠ , το 2019 στο 3,96%, το 2020 θα ανέβει στο 4,15% , το 2021 στο 4,53% και θα σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ το 2022 κλείνοντας στο 5,19% του ΑΕΠ.

Αυτό σημαίνει πως τα ποσά αυτά θα μπορεί η κυβέρνηση να τα διαθέτει σε δράσεις δική της επιλογής που θα εγκρίνονται όμως από τους θεσμούς.Δηλαδή, δημιουργούνται συνθήκες για στοχευμένες μειώσεις φόρων που θα ανακατανείμουν το βάρος και παράλληλα, δράσεις για τη μείωση της ανεργίας.

Στο Μεσοπρόθεσμο προβλέπεται για εφέτος συγκράτηση των δαπανών στα 86 δισ. ευρώ ενώ το 2022 οι δαπάνες θα βρεθούν στα 87,5 δισ. ευρώ. Τα έσοδα από τα 86,86 δισ. ευρώ εφέτος θα ανέλθουν στα 91,63 δισ. ευρώ το 2022.

Στις μακροοικονομικές εκτιμήσεις του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου προβλέπεται αύξηση του ΑΕΠ κατά 2% το 2018, 2,4% το 2019, 2,3% το 2020 , 2,1% το 2021 και 1,8% το 2022, ενώ για την ανεργία αναφέρεται ότι από 19,9% εφέτος θα υποχωρήσει στο 14,3% το 2022.

Για τα έσοδα εκτιμά ότι οι καλές επιδόσεις των τελευταίων ετών θα μπορούσαν να διατηρηθούν υπό προϋποθέσεις τα επόμενα έτη. Για αυτό και επισημαίνει ότι «σ’ αυτό το πλαίσιο παρέχεται η δυνατότητα στις δημοσιονομικές αρχές, να προβούν μετά τη λήξη του προγράμματος χρηματοοικονομικής διευκόλυνσης, στις διορθωτικές εκείνες κινήσεις που θα μπορούσαν να ανακατανείμουν στοχευμένα το φορολογικό βάρος, με τρόπο που θα ανακουφίζει μερικώς από την φορολογική κόπωση, ενώ συνάμα θα συντηρεί το συνολικό ύψος των φορολογικών εσόδων…».

Σχετικά με τους ρυθμούς ανάπτυξης, στην έκθεση τονίζεται ότι η ελληνική οικονομία μπορεί να επανέλθει σε τροχιά διατηρήσιμης μεγέθυνσης με μεσο-μακροχρόνια περίοδο, εφόσον ολοκληρωθεί το ισχύον πρόγραμμα, αποφασισθούν τα μέτρα για το χρέος και εφαρμοσθεί το αναπτυξιακό σχέδιο. Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο τονίζει επίσης, ότι η εφαρμογή των αντισταθμιστικών μέτρων μπορεί να αμβλύνει την περιοριστική επίπτωση από τη μείωση των συντάξεων το 2019, και ιδίως του αφορολόγητου το 2020, και να συνδράμει στην τόνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Στη έκθεση αναφέρεται ότι το μείγμα πολιτικής που εφαρμόσθηκε, ακολουθήθηκε με επιτυχία ως προς την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων τα τελευταία χρόνια - αλλά όχι χωρίς σημαντικό κόστος για την αύξηση του ΑΕΠ. Με αυτήν την έννοια, όπως τονίζεται, οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα κρίνονται καταρχήν εφικτοί.