Υπάρχει όριο στις οθόνες των αυτοκινήτων;

Όσο και αν κάποιος δεν συμπαθεί τις οθόνες, δίχως αυτές ένα σύγχρονο αυτοκίνητο δείχνει τουλάχιστον ξεπερασμένο και ντεμοντέ.

Υπάρχει όριο στις οθόνες των αυτοκινήτων;

Του Γιάννη Σκουφή

Για πολλούς οι κλασικοί διακόπτες ενός αυτοκινήτου αλλά και οι απτικοί είναι ιδιαίτερα πρακτικοί, ειδικά για τις βασικές λειτουργίες, ενώ από εκεί και πέρα οι οθόνες που υπάρχουν είναι αυτές που προσδιορίζουν σε μεγάλο βαθμό το τεχνολογικό βάθος.

Βλέπετε, ένα σύγχρονο αυτοκίνητο έχει τουλάχιστον δύο οθόνες. Μια που έχει αντικαταστήσει τα αναλογικά όργανα που με τον καιρό θα καταργηθούν -άλλωστε, ποιος μπορεί να φανταστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς ψηφιακό πίνακα οργάνων- και μια άλλη αφής στην κεντρική κονσόλα. Είτε ενσωματωμένη στο ταμπλό είτε ελεύθερη.

Αρχικά οι δεύτερες δεν ξεπερνούσαν τις 7,0 με 8,0 ίντσες για να φτάσουμε σήμερα να μας κακοφαίνεται όταν μπαίνουμε σε ένα νέο μοντέλο που έχει οθόνη για το σύστημα inftainment των 10,0 ιντσών.

Την τάση προς τις μεγάλες οθόνες αφής την ξεκίνησε η Tesla ενώ ακολοήθησαν αρκετοί άλλοι κατασκευαστές. Όπως η Ford με την κάθετα τοποθετημένη οθόνη της Mustang Mach-E ή η Mercedes με το ιδιαίτερα εντυπωσιακό MBUX στην EQS, όπου ουσιαστικά τρεις οθόνες σε ένα ενιαίο πάνελ καταλαμβάνουν σχεδόν όλο το ταμπλό. Από άκρη σε άκρη, από την πόρτα του οδηγού μέχρι αυτή του συνοδηγού!

Θα έλεγε κανείς πως υπάρχει μια άτυπη κόντρα για το ποια εταιρεία θα δημιουργήσει το απόλυτο high-tech ταμπλό. Και σε μία επίδειξη διαφορετικότητας η BMW παρουσίασε πρόσφατα στη νέα Σειρά 7 και στην ηλεκτρική i7 μία τεράστια 8K πανοραμική οθόνη 31 ιντσών για τους πίσω επιβάτες.

Τελικά, που βρίσκεται το όριο για τις οθόνες στο αυτοκίνητο; Τόσο στο αριθμητικό τους σύνολο, όσο και στο μέγεθος τους. «Είμαι πεπεισμένος ότι οι τεράστιες οθόνες θα γίνουν αργά ή γρήγορα ιστορία», δήλωσε σε μία πρόσφατη συνέντευξή του ο Matthias Junghanns, επικεφαλής εσωτερικής σχεδίασης στα BMW i.

Πως και έτσι; Η απάντηση είναι σχετικά απλή. Με τον καιρό θα εξελιχθούν νέες τεχνολογίες και τα αυτοκίνητα θα γίνονται πολύ πιο έξυπνα με προηγμένη διασύνδεση και διεπαφές που θα είναι στην διάθεση των επιβατών όποτε τις χρειάζονται καθιστώντας τις μεγάλες οθόνες περιττές.

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή