ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πότε αξίζει πραγματικά το κόπο να πάρει κανείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Πότε αξίζει πραγματικά το κόπο να πάρει κανείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Οι επιδοτήσεις είναι σημαντικές αλλά το θέμα είναι υπό ποιες προϋποθέσεις και με τις υπάρχουσες συνθήκες η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει ουσιαστικά οφέλη και δεν θα επηρεάσει τις συνήθειες μας.

Του Γιάννη Σκουφή

Η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων -και σκούτερ και ποδηλάτων- έχει δρομολογηθεί και ξεκινά πρακτικά από τις 24 Αυγούστου, οι επιδοτήσεις είναι σημαντικές με πλαφόν τις 6.000 ευρώ στα οποία προστίθενται 1.000 ευρώ αν υπάρχει παλαιό όχημα για απόσυρση, ενώ δίνεται και επιδότηση για την εγκατάσταση οικιακού wallbox προκειμένου η φόρτιση να ολοκληρώνεται πιο γρήγορα.

Το ερώτημα που προκύπτει από τα παραπάνω και με δεδομένο πως και μετά την επιδότηση τα ηλεκτρικά μοντέλα παραμένουν αισθητά πιο ακριβά από τα αντίστοιχα συμβατικά είναι πότε πραγματικά αξίζει τον κόπο και συμφέρει να αποκτήσει κανείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Με δεδομένες τις υπάρχουσες περιορισμένες υποδομές δημόσιας φόρτισης -η κυβέρνηση πάντως έχει δεσμευτεί πως πολύ γρήγορα θα αυξηθούν- την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων που θέτει περιορισμούς στα ταξίδια και το κόστος της ταχυφόρτισης που είναι υψηλό και συγκρίσιμο με αυτό των ορυκτών καυσίμων, τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης θα φανούν άμεσα αν κανείς καλύπτει τα περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στην πόλη.

Με μια αυτονομία της τάξης των 250 με 300 χιλιομέτρων τοι ηλεκτρικό όχημα θα χρειάζεται να φορτίζεται κατά μέσο όρο κάθε τρεις με τέσσερις μέρες ή ακόμα και μια φορά την εβδομάδα, οπότε δεν τίθενται επί της ουσίας περιορισμοί. Μάλιστα αν ο ιδιοκτήτης του δεν αφήνει την μπαταρία να αδειάζει σχεδόν πλήρως και τη φορτίζει ενδιάμεσα, π.χ. καθημερινά ή κάθε δύο μέρες, τότε ο χρόνος της πλήρους φόρτισης θα είναι μικρότερος.

Το σημαντικό είναι πως σε κάθε περίπτωση η φόρτιση μπορεί να γίνει είτε με είτε χωρίς wallbox με οικιακό ρεύμα, γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα κόστος μετακίνησης μικρότερο των 2,0 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα με βάση την τρέχουσα μέση τιμή της kWh. Αν στα παραπάνω προστεθούν και το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος συντήρησης -για το Nissan Leaf για παράδειγμα ανέρχεται σε μόλις 112,8 ευρώ το έτος ή σε 564 ευρώ την πενταετία- τότε τα λειτουργικά έξοδα θα είναι κλασματικά σε σχέση με ένα αντίστοιχο μοντέλο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.