ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πάει και η τελευταία Bugatti Chiron Super Sport

Πάει και η τελευταία Bugatti Chiron Super Sport

Όχι ότι μας νοιάζει, αλλά όπως και να το κάνουμε όταν μιλάμε για ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα που υπάρχουν έχει την σημασία του.

Του Γιάννη Σκουφή

Όπως θα γνωρίζετε η Chiron είναι ένα από τα πιο σπάνια, ακριβά και διάσημα υπέρ-αυτοκίνητα του αιώνα. Ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2016 και μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει αρκετές ειδικές εκδόσεις από τα 500 όλα και όλα αυτοκίνητα που είχαν αρχικά ανακοινωθεί.

Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί και παραδοθεί πάνω από τα 2/3 επί του συνόλου. Μαζί με κάποιες ειδικές σειρές όπως είναι η Super Sport 300+, η οποία ολοκληρώθηκε με την παράδοση και της τελευταίας. Από την πρώτη SS 300+ για να φτάσουμε στην τελευταία -πάντα χειροποίητη- που βγήκε από τις εγκαταστάσεις της εταιρίας στην Γαλλία, πέρασαν τρία χρόνια.

Όλες οι SS 300+ είναι βαμμένες σε μαύρο χρώμα με τις χαρακτηριστικές πορτοκαλί λωρίδες που σηματοδοτούν την Chiron που σπάει το φράγμα των 300 μιλίων ανά ώρα ή των 480 χλμ./ώρα. Πηγή ισχύος είναι και εδώ ο W16 των 8.000 κυβικών με τα τετραπλά turbo που για την περίσταση αποδίδει 1.600 ίππους.

Εδώ να πούμε πως σε σχέση με τις κανονικές Chiron η SS 300+ είναι κατά 25 εκατοστά πιο μακριά ώστε να δημιουργείται μία longtail αεροδυναμική για μικρότερη αντίσταση και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

Επιπρόσθετα υπάρχουν αρκετές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις και βελτιώσεις, oι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο, ενώ φυσικά πολλά άλλα στοιχεία είναι κατασκευασμένα από πανάκριβα και πανάλαφρα υλικά.

Τέλος, να πούμε πως πέρα από την αξία της ως αυτοκίνητο (κάθε μία SS 300+ είχε αρχική τιμή 3,5 εκατομμύρια ευρώ), το 2019 ο Andy Wallace στην πίστα δοκιμών Ehra-Lessien τρέλανε τα κοντέρ φτάνοντας τα 490,48 χλμ./ώρα. Ωστόσο, αυτό το ρεκόρ δεν μπήκε στο βιβλίο Guinness επειδή έγινε προς μία κατεύθυνση (όχι και αντίθετα που απαιτείται για την πιστοποίηση).