ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ένα ηλεκτρικό σπορ σκάφος με σύστημα πρόωσης Porsche

Ένα ηλεκτρικό σπορ σκάφος με σύστημα πρόωσης Porsche

Το Frauscher x Porsche 850 Fantom Air, όπως ονομάζεται, χρησιμοποιεί τα ίδια ηλεκτρικά εξαρτήματα με την επερχόμενη ηλεκτρική Macan.

Του Γιάννη Σκουφή

Η Porsche ετοιμάζεται για το λανσάρισμα της ηλεκτρικής Macan που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE, ενώ ήδη η γερμανική εταιρεία έχει συνεργαστεί με το αυστριακό ναυπηγείο σκαφών πολυτελείας Frauscher.

Και αυτό για να μεταφέρει το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης της Macan EV σε ένα σπορ σκάφος με την ονομασία 850 Fantom Air.

Το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του έτους και ήδη το πρώτο σκάφος παραγωγής έκανε το παρθενικό του ταξίδι στην ιταλική λίμνη Γκάρντα, κινούμενο από έναν σύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα με ισχύ περιορισμένη στους 544 ίππους. Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που θα χρησιμοποιηθεί και στην καινούργια Macan EV, αλλά εκεί η απόδοση ενδέχεται να είναι μεγαλύτερη.

Μια μπαταρία λιθίου-ιόντων των 100 kWh, ίδια με εκείνη της Porsche, παρέχει ενέργεια στο μονοκινητήριο σκάφος. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει από μια πηγή DC μέγιστης ισχύος 250 kW, φορτίζοντας από το 10% στο 80% σε λιγότερα από 30 λεπτά, σύμφωνα με την Porsche. Φυσικά, υπάρχει και ένας AC φορτιστής 11 kW.

Όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα της Porsche, το eFantom διαθέτει διάφορα προγράμματα οδήγησης, όπως είναι τα Docking, Range, Sport και Sport Plus. Διαθέτει επίσης ένα τιμόνι σχεδιασμένο από την Porsche καλυμμένο με υλικά ανθεκτικά στην αλμύρα.

Η αυτονομία του σκάφους διαφέρει ανάλογα με την ταχύτητα, με την Porsche να αναφέρει ότι το eFantom μπορεί να πλεύσει για περίπου μία ώρα ή 45 χιλιόμετρα με ταχύτητα 46 κόμβων, ενώ ένα τυπικό ταξίδι με πιο χαλαρές ταχύτητες μπορεί να διαρκέσει από δύο έως τρεις ώρες.

Με μήκος 8,67 μέτρων και πλάτος 2,49 μέτρων, το Frauscher x Porsche 850 Fantom Air μπορεί να μεταφέρει έως εννιά επιβάτες. Στο πίσω μέρος διαθέτει μια πλατφόρμα κολύμβησης, ένα υψηλής ποιότητας ηχοσύστημα με Bluetooth και WiFi, LED φωτισμό, υποβρύχια LED φώτα, ένα ψυγείο και μία οθόνη πληροφοριών 30,48 εκατοστών για τον χειριστή.

Τα πρώτα σκάφη έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το καλοκαίρι του 2023, με τις προ φόρων τιμές να ξεκινούν από τις 890.000 ευρώ.