Τέμπη: Στο μικροσκόπιο των Αρχών και των ειδικών το ενδεχόμενο μεταφοράς παράνομου φορτίου

Τα ερωτήματα για την έκρηξη από τη σύγκρουση των μοιραίων τρένων της τραγωδίας των Τεμπών είναι πού βρισκόταν το παράνομο φορτίο, εάν υπήρξε, σε τι μορφή και πώς μπορούσε αυτό να μεταφερθεί.

Τέμπη: Στο μικροσκόπιο των Αρχών και των ειδικών το ενδεχόμενο μεταφοράς παράνομου φορτίου

Το μεγάλο ερώτημα για την τραγωδία των Τεμπών, συνεχίζει και αποτελεί το ενδεχόμενο της ύπαρξης εύφλεκτου, και μη δηλωθέντος, φορτίου, στη μία μοιραία αμαξοστοιχία. Αυτό συνάγεται από τις εκρήξεις που παρατηρήθηκαν σε βίντεο κατά τη σύγκρουση των τρένων, αλλά και αναφέρεται σε σχετικά πορίσματα ειδικών.

Οι ειδικοί στρέφουν την προσοχή τους στο πίσω μέρος της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας και στη πρώτη πλατφόρμα ψάχνουν προκειμένου να διαπιστώσουν εάν ήταν τοποθετημένο εκεί το άγνωστο εύφλεκτο υλικό που προκάλεσε την πυρόσφαιρα και στοίχισε τη ζωή επιβατών αμέσως μετά τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη, την 28η Φεβρουαρίου 2023.

Τις επόμενες ημέρες, ειδικός πραγματογνώμονας θα κάνει αυτοψία στην επίμαχη μηχανή.Τα ερωτήματα λοιπόν είναι πού βρισκόταν το παράνομο φορτίο, εάν υπήρξε, σε τι μορφή και πώς μπορούσε αυτό να μεταφερθεί.

Ο μηχανοδηγός Γιάννης Ορνεράκης ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που είδε τη μοιραία αμαξοστοιχία πριν τη σύγκρουση και η κατάθεση που έδωσε στις Αρχές θεωρείται «κλειδί» για το θέμα αυτό.

Ο ίδιος, μιλώντας στον ΑΝΤ1 δίνει το στίγμα αυτής της κατάθεσης, τονίζοντας ότι στον συγκεκριμένο θάλαμο, δεν θα μπορούσε να έχει τοποθετηθεί το οτιδήποτε.

«Σε έναν θάλαμο μηχανοδήγησης χωράνε δύο μηχανοδηγοί κι ίσως ακόμα ένας όρθιος. 2,5 τόνοι υλικού θα χώραγαν μόνο σε μια μεγάλη δεξαμενή πετρελαίου σαν αυτές που έχουμε στις πολυκατοικίες και όχι εκεί», ξεκαθαρίζει.Επίσης, σημειώνει ότι δεν θα μπορούσε το υλικό αυτό να έχει φορτωθεί σε δεξαμενή, η οποία όπως λέει δεν θα μπορούσε να έχει στερεωθεί εκεί, ενώ στο ταξίδι θα είχε φύγει στον δρόμο.

Ο εφέτης-ανακριτής θα εξετάσει σύντομα τα συγκεκριμένα βαγόνια, στον τόπο που φυλάσσονται.

Μέχρι στιγμής, τα διαφορετικά πορίσματα καταλήγουν στα ακόλουθα συμπεράσματα:

Το πόρισμα Άγγλου ειδικού κάνει λόγο για έλαια σιλικόνης, και ταυτίζεται με αυτό της Ελληνικής Δικαιοσύνης. Βέλγος ειδικός στην αναφορά του κάνει λόγο για αυξημένο φορτίο μετά τη σύγκρουση, ενώ οι τρεις εκθέσεις των τεχνικών των συγγενών θυμάτων αναφέρονται σε παράνομο φορτίο.

Σημειώνεται ότι οι συγγενείς έχουν αποστείλει εξώδικα στην επιτροπή ατυχημάτων διότι «λειτουργεί παράνομα», όπως αναφέρουν.

Καθοριστικής σημασίας θα είναι η έκθεση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που αναμένεται.

«Ούτε μια στο εκατομμύριο» λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων

Ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Κιουτσούκης, έκανε επίσης ανάρτηση στο Facebook όπου δείχνει πώς είναι ο θάλαμος για να εξηγήσει γιατί δεν θα μπορούσαν να χωράνε μέσα οι 2,5 τόνοι. «Αυτός είναι ένας θάλαμος μηχανοδήγησης Η/Α!!! Σε αυτόν τον χώρο οι... επιστήμονες υποστηρίζουν ότι υπήρχε δεξαμενή με 2,5 τόνους άγνωστο εύφλεκτο υλικό!!! Η… επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!!!», έγραψε χαρακτηριστικά.

«Είναι αδύνατον να αποθηκεύτηκαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού στο πίσω μέρος του δεύτερου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέμπη», δήλωσε στην τηλεόραση του OPEN το πρωί της Κυριακής. Όταν η δημοσιογράφος τον ρώτησε αν στο πίσω κομμάτι της δεύτερης μηχανής υπάρχει περίπτωση να χωράνε 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού απάντησε:

«Ούτε μια στο εκατομμύριο», απαντά αρχικά συνεχίζοντας: «Έχω στείλει τη φωτογραφία του θαλάμου οδήγησης. Ακόμα και σε μπιτόνια των 20 λίτρων να βάζανε εδώ αυτό το περιβόητο πτητικό υγρό όπως αναφέρουν οι εμπειρογνώμονες έπρεπε να τοποθετηθούν 125 μπιτόνια. Αν εσείς πιστεύετε ότι μέσα σε αυτό τον χώρο μπορούν να τοποθετηθούν 125 μπιτόνια και να μην βρεθεί ούτε ίχνος από αυτά τα μπιτόνια… Από την άλλη κάποιος πρέπει να μας εξηγήσει τι έγινε αυτό το πτητικό υγρό, πέταξε και βρέθηκε κάτω, δεν βρέθηκε πάνω στη γραμμή στην οποία έπεσε η εμπορική αμαξοστοιχία, δεν βρέθηκε στην πλαγιά του βουνού όπου οι συγγενείς των παιδιών έχουν βάλει τις φωτογραφίες τους; Γιατί δεν λαμβάνουμε υπόψιν αυτά που λέει το Γενικό Χημείο του Κράτους ότι δηλαδή και οι επιβατάμαξες και οι μηχανές τα υλικά για τα οποία χρησιμοποιούνται για τη βαφή τους και για τη συντήρησή τους έχουν μέσα και υγρά».

Στην ερώτηση τι δημιούργησε την πυρόσφαιρα ο κ. Κιουτσούκης είπε: «Αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω, αυτό όμως που απαντά το Γενικό Χημείο του Κράτους το οποίο λέει ότι με τόσο υcψηλή τάση 25.000 volt που είχαν αυτά τα δύο φωτοβολταϊκά τόξα της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας είναι αυτονόητο ότι υπάρχει έκρηξη, αυτό δημιουργεί προβλήματα και στους ηλεκτροκινητήρες και στα συστήματα που έχει μια ηλεκτράμαξα όπως ο μετασχηματιστής. Από την άλλη ούτε σταγόνα ελαίου σιλικόνης δεν βρέθηκε στο έδαφος όπου έπεσε η επιβατική αμαξοστοιχία».

Όπως τόνισε ο κ. Κιουτσούκης αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα η Hellenic Train έσπευσε στον τόπο του δυστυχήματος. «Οι συνάδελφοί μου ήταν από την πρώτη στιγμή εκεί γιατί έπρεπε να αποσυμφορήσουν τις γραμμές».

Η θεωρία για τους 2,5 τόνους όπως προκύπτει από φωτογραφίες

Το OPEN παρουσίασε δύο φωτογραφίες από το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, που σχετίζονται με το μυστήριο με την πυρόσφαιρα.

Όπως αποτυπώνεται στην πρώτη εικόνα, αριστερά, το πίσω μέρος της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει λιώσει από τη φωτιά, γεγονός που ενισχύει την εκδοχή ότι εκεί ήταν αποθηκευμένοι οι 2,5 τόνοι της καύσιμης ύλης.

tempi-1.jpg

Μάλιστα, ο πραγματογνώμονας οικογενειών θυμάτων στο δυστύχημα τον Τεμπών, Κώστας Λακαφώσης, εκτίμησε ότι εκεί υπήρχε χώρος να τοποθετηθεί το υλικό.

Στην εκδοχή ότι το παράνομο φορτίο βρισκόταν στο πίσω μέρος της δεύτερης μηχανής, συνηγορεί το εύρημα από τη δεύτερη φωτογραφία του πορίσματος. Κάτω δεξιά, φαίνεται ό,τι έχει απομείνει από την πρώτη εκ των τριών ανοικτών πλατφορμών της εμπορικής αμαξοστοιχίας που εφάπτονταν με το πίσω μέρος της μηχανής που κάηκε. Το μισό κομμάτι που έχει καεί, λείπει. Όμως, η επίσημη αιτία στο πόρισμα, είναι ότι το έκοψαν ώστε να το μεταφέρουν. Η άλλη πλατφόρμα είναι ολόκληρη.

tempi-2.jpg

Ακόμη ένα στοιχείο που ενισχύει το σενάριο πως η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε παράνομο εύφλεκτο υλικό, είναι ότι η επίμαχη δεύτερη μηχανή αντικατέστησε τη μία μηχανή του εμπορικού τρένου στη Θεσσαλονίκη επισήμως λόγω τεχνικής βλάβης, με αποτέλεσμα μάλιστα να καθυστερήσει η αναχώρηση της αμαξοστοιχίας για μισή ώρα.

Με τα νέα δεδομένα, δικηγόροι των συγγενών θα υποβάλλουν την προσεχή Τρίτη (04/03) αίτημα αξιολόγησης του αποτελέσματος του πορίσματος στον εφέτη – ανακριτή. Παράλληλα, ζητούν νέες διώξεις για αναβάθμιση του κατηγορητηρίου.

Διαβάστε επίσης

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή