ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Ο μηχανοδηγός ρώτησε τρεις φορές τον σταθμάρχη αν πηγαίνει στον σωστό δρόμο

Τέμπη: Ο μηχανοδηγός ρώτησε τρεις φορές τον σταθμάρχη αν πηγαίνει στον σωστό δρόμο
Φωτογραφία αρχείου / INTIME

Νέα συνομιλία ήρθε στο φως της δημοσιότητας, από το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη. Ο μηχανοδηγός ρωτούσε επίμονα αν είναι στη σωστή γραμμή και ο σταθμάρχης απάντησε την τρίτη φορά και με εκνευρισμό.

Μια νέα συνομιλία ανάμεσα στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62 και του σταθμάρχη της Λάρισας, πριν από τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη, έφερε στο φως της δημοσιότητας το Open. Μάρτυρας που έχει ήδη καταθέσει στην υπηρεσία του, λέει πως ο μηχανοδηγός ρωτούσε διαρκώς τον μοιραίο σταθμάρχη αν πήγαινε σωστά. Φαίνεται πως ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας Intercity 62 είχε αντιληφθεί πως κάτι δεν πήγαινε καλά, κι αυτό αποτυπώθηκε στη συνομιλία που είχε με τον 59χρονο σταθμάρχη.

Ο μηχανοδηγός ρωτάει «Λάρισα ακούει;», με τον σταθμάρχη να μην απαντά. Ο μηχανοδηγός επιμένει, ρωτάει ξανά δεύτερη φορά και ο σταθμάρχης δεν απαντά. Στην τρίτη φορά που ο μηχανοδηγός ρώτησε «Λάρισα ακούει; Πάω καλά;», ο σταθμάρχης απάντησε και μάλιστα ήταν εκνευρισμένος. «Αφού σου είπα. Νέους Πόρους», ήταν τα λόγια του μοιραίου σταθμάρχη χωρίς, όμως, να διευκρινίσει αν θα κινηθεί η αμαξοστοιχία από την κάθοδο ή τη άνοδο.

Σε κάθε περίπτωση, όλες οι συνομιλίες από το καταγραφικό έχουν ζητηθεί από την ανακρίτρια που χειρίζεται την υπόθεση, καθώς αναμένεται να ρίξουν φως στην υπόθεση και να διαλευκάνουν πολλές, μέχρι τώρα, άγνωστες πτυχές του δυστυχήματος που συγκλόνισε όλη την Ελλάδα.

Πώς αποφεύχθηκε μια μεγαλύτερη τραγωδία - Η σωτήρια παρέμβαση από τη σταθμάρχη Νέων Πόρων

Δέκα ημέρες μετά την τραγωδία, με τα ερωτήματα να παραμένουν και την έρευνα των Αρχών να επεκτείνεται σε όλο και περισσότερα άτομα, ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ αποκαλύπτει πώς αποφεύχθηκε μια μεγαλύτερη τραγωδία με πολύ περισσότερους νεκρούς.

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων, έστειλε πρώτα στην κάθοδο το μοιραίο εμπορευματικό τρένο, παρά το γεγονός ότι πλησίαζε στον σταθμό των Νέων Πόρων ο προαστιακός, ο οποίος είχε προτεραιότητα. Μέσα στα βαγόνια του προαστιακού επέβαιναν 62 άτομα. Αν η σταθμάρχης αποφάσιζε να περιμένει τον προαστιακό και να του δώσει -όπως συνηθίζεται- προτεραιότητα έναντι του εμπορικού, η σύγκρουση θα είχε γίνει ανάμεσα στα δύο επιβατικά τρένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στο «μικροσκόπιο» οι βάρδιες των σταθμαρχών

Προβληματισμό έχει προκαλέσει το γεγονός ότι οι δύο σταθμάρχες εκτός του 59χρονου που ήταν στη βάρδια έφυγαν νωρίτερα, αφήνοντάς τον μόνο του να διαχειριστεί την κυκλοφορία της μοιραίας αμαξοστοιχίας και του εμπορικού τρένου.

Η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» δημοσίευσε μια φωτογραφία ντοκουμέντο από το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο, ώστε οι σταθμάρχες που αποχωρούν να γράφουν την ακριβή ώρα αποχώρησής τους και να αναφέρουν στο διάδοχο ή στους διαδόχους τους μπροστά στον πίνακα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας τι ακριβώς παραλαμβάνουν.

Οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. παραδίδουν το σταθμό στον άπειρο συνάδελφό τους Β.Σ. Ως ώρα άφιξής τους στο σταθμό, αναφέρεται η 14.00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης όμως αναφέρεται η 22.30 και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί με μπλάνκο, αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22.30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή.

Το ντοκουμέντο που δημοσιεύει ο «Ελεύθερος Τύπος», στο οποίο φαίνεται ότι στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής έχει διορθωθεί η ώρα αναχώρησης:

Σημειώνεται, δε, ότι ο επιθεωρητής Λάρισας στην κατάθεσή του φέρεται να είπε ότι, σύμφωνα με τα λεγόμενα του πρώτου κατηγορούμενου, οι άλλοι δύο είχαν φύγει πριν τις 10.

«Στις 23.44 στις 28-02-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σ., που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Π. που ήξερα ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23.00. Ο Π μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Π. είχε πρωινή βάρδια αλλά άλλαξε τη βάρδιά του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14.00-23.00. Οταν στις 01.15 συνάντησα τον Σ. τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50».

Σημειώνεται, επίσης, ότι ο 59χρονος σταθμάρχης τον Φεβρουάριο δεν είχε δουλέψει καθόλου στη Λάρισα παρά μόνο τις ημέρες του τριημέρου.

Το πρόγραμμα του σταθμάρχη Λάρισας για τον Μάρτιο ήταν το εξής:

  • 1 Μαρτίου
    Ρεπό
  • 2 – 3 Μαρτίου
    Μαθητεία Παλαιοφάρσαλα
  • 4 – 8 Μαρτίου
    Ρεπό
  • 9 – 16 Μαρτίου
    14:00 - 23:00 Παλαιοφάρσαλα
  • 17 – 19 Μαρτίου
    Ρεπό
  • 20 – 24 Μαρτίου
    22:00-07:00 Παλαιοφάρσαλα
  • 25 Μαρτίου
    Ρεπό
  • 26 – 31 Μαρτίου
    06:00 - 15:00 Παλαιοφάρσαλα

Σχετικές ειδήσεις