Οι «κρυφές» κάμερες «Ράμπο» των λεωφορειολωρίδων είναι και... «τυφλές» - Δείτε εικόνες

Η κατάσταση στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας αποκαλύπτει για άλλη μια φορά την προχειρότητα και την αδιαφορία με την οποία αντιμετωπίζεται ένα σημαντικό εργαλείο για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας. 

Οι «κρυφές» κάμερες «Ράμπο» των λεωφορειολωρίδων είναι και... «τυφλές» - Δείτε εικόνες

Μέσα από μια αυτοψία στις λεωφορειολωρίδες, αναδείχθηκαν οι προβληματικές πρακτικές και τα τεχνικά μέσα που όχι μόνο δεν λειτουργούν, αλλά υπογραμμίζουν τη γενικότερη απαξίωση του συστήματος. Οι κάμερες «Ράμπο», που προορίζονται για την καταγραφή παραβάσεων, αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα της αποτυχίας του συστήματος.

Η εγκαταλελειμμένη κάμερα της Μεσογείων

Κατά την αυτοψία στη λεωφόρο Μεσογείων, εντοπίστηκε μια από τις περιβόητες κάμερες «Ράμπο» των λεωφορειολωρίδων. Ο ρόλος της είναι να καταγράφει και να αποτρέπει την άσκοπη χρήση της λεωφορειολωρίδας από Ι.Χ. και άλλα οχήματα. Ωστόσο, η συγκεκριμένη κάμερα παρουσιάζει εικόνα πλήρους εγκατάλειψης και, ακόμη χειρότερα, είναι τοποθετημένη σε σημείο που την καθιστά πρακτικά άχρηστη.

Είναι πασιφανές πως η κάμερα είναι κρυμμένη πίσω από ένα δέντρο, με τον φακό της να μην έχει καμία ορατότητα στη λεωφορειολωρίδα. Αντί να καταγράφει παραβάσεις, παραμένει αδρανής, υπογραμμίζοντας την έλλειψη σχεδιασμού και συντήρησης από τους αρμόδιους φορείς. Ταυτόχρονα, η λεωφορειολωρίδα έχει καταληφθεί από παράνομα σταθμευμένα οχήματα, επιδεινώνοντας το κυκλοφοριακό χάος στον δρόμο.

thumbnail_IMG_7046.jpg
thumbnail_IMG_7052.jpg

Η «κρυμμένη» κάμερα της Ιπποκράτους

Η αυτοψία του Κίμωνα Λογοθέτη αποκάλυψε ακόμα μία κάμερα «Ράμπο» στην οδό Ιπποκράτους. Εδώ η κατάσταση αγγίζει τα όρια της φαρσοκωμωδίας, καθώς η κάμερα είναι τοποθετημένη μέσα σε μια… νεραντζιά! Αν και ο ρόλος της είναι να επιτηρεί την ορθή χρήση της λεωφορειολωρίδας, στην πραγματικότητα, το μόνο που καταγράφει – εάν υποθέσουμε ότι λειτουργεί – είναι τα κλαδιά του δέντρου και ένα νεράντζι. Ταυτόχρονα, η λεωφορειολωρίδα στο συγκεκριμένο σημείο έχει καταληφθεί από σταθμευμένα αυτοκίνητα, ακυρώνοντας την ύπαρξή της ως ζώνης αποκλειστικής χρήσης για λεωφορεία.

thumbnail_IMG_7075.jpg
thumbnail_IMG_7076.jpg

Λεωφορειολωρίδες: Από χώρος διέλευσης σε πάρκινγκ

Η εικόνα είναι παρόμοια σε πολλά σημεία της Αθήνας. Για παράδειγμα, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, μπροστά από τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, η λεωφορειολωρίδα έχει μετατραπεί σε ανεπίσημο πάρκινγκ. Αντίστοιχα, οι 12 νέες κάμερες που τοποθετήθηκαν πρόσφατα στις λεωφορειολωρίδες έχουν επίσης αμφίβολη αποτελεσματικότητα, καθώς δεν διαθέτουν ασύρματη μετάδοση δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι ένας αστυνομικός πρέπει να χρησιμοποιεί… σκάλα για να συλλέξει τις καταγραφές.

thumbnail_IMG_7066.jpg

Η αναγκαιότητα άμεσης παρέμβασης

Η αυτοψία του Κίμωνα Λογοθέτη έδειξε ότι οι λεωφορειολωρίδες της Αθήνας έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Τα τεχνικά μέσα είναι απαρχαιωμένα, η συντήρησή τους ανύπαρκτη, και οι αρμόδιοι φορείς δεν λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα για την αποκατάσταση της λειτουργικότητάς τους.

Για να λειτουργήσουν οι λεωφορειολωρίδες όπως πρέπει, απαιτούνται:

• Αναβάθμιση τεχνικών μέσων: Σύγχρονες και λειτουργικές κάμερες τοποθετημένες σε κατάλληλα σημεία.

• Αποτελεσματική αστυνόμευση: Τροχαία και Δημοτική Αστυνομία πρέπει να εντείνουν τους ελέγχους.

• Ενσωμάτωση των ταξί: Οι λεωφορειολωρίδες πρέπει να γίνουν προσβάσιμες και στα ταξί, με όρους που θα διευκολύνουν τη χρήση τους.

Χωρίς άμεσες παρεμβάσεις, οι λεωφορειολωρίδες κινδυνεύουν να παραμείνουν περισσότερο συμβολικές παρά πρακτικές, ενώ οι οδηγοί και οι επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται από το κυκλοφοριακό χάος.

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή