ΚΟΣΜΟΣ

Κάρολος: Αλλάζει τις παραδόσεις - Δεν θα χρησιμοποιήσει την άμαξα Gold State Coach στη στέψη του

Κάρολος: Αλλάζει τις παραδόσεις - Δεν θα χρησιμοποιήσει την άμαξα Gold State Coach στη στέψη του
Η Gold State Coach
(Photo by Peter Dazeley/Getty Images)

Βασιλιάς Κάρολος: Την τελευταία φορά που η άμαξα κυκλοφόρησε στους δρόμους του Λονδίνου ήταν στο Πλατινένιο Ιωβηλαίο της βασίλισσας Ελισάβετ 

Η άμαξα Gold State Coach δεν θα χρησιμοποιηθεί από τον Βασιλιά και τη Βασίλισσα για να ταξιδέψουν στο Αβαείο του Westminster για τη στέψη τους στις 6 Μαΐου.

Αλλάζοντας για ακόμα μια φορά τις παραδόσεις - σύμφωνα με την Daily Mail - ο Κάρολος θα μεταβεί στην τελετή με άλλο όχημα.

Σύμφωνα με πηγές το βασιλικό ζεύγος θα μπορούσαν να επιλέξουν την άμαξα Irish State Coach, το οποίο χρησιμοποιείται συχνά για να ταξιδέψουν στα εγκαίνια του Κοινοβουλίου ή να επιλέξουν ένα πιο άνετο αυτοκίνητο.

Η βασίλισσα Ελισάβετ χρησιμοποίησε την άμαξα για να ταξιδέψει στη στέψη της το 1953.

Την τελευταία φορά που η άμαξα κυκλοφόρησε στους δρόμους του Λονδίνου ήταν στο Πλατινένιο Ιωβηλαίο της βασίλισσας Ελισάβετ όταν οι οι Βρετανοί... χαιρέτησαν το ολόγραμμα της Βασίλισσας μέσα από από την χρυσή βασιλική άμαξα «Gold State Coach» η οποία παρέλασε στους δρόμους του Λονδίνου.

Δείτε την gallery:

Η «Gold State Coach» που θυμίζει τις παραμυθένιες άμαξες του Disney κατασκευάστηκε το το 1762 και είναι το τρίτο παλαιότερο όχημα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η άμαξα θα βγει ξανά εκτός Μπάκιγχαμ για πρώτη φορά μετά το Χρυσό Ιωβηλαίο της Βασίλισσα Ελισάβετ πριν από ακριβώς 20 χρόνια.

Η άμαξα είναι κατασκευασμένη από ξύλο με ένα λεπτό στρώμα φύλλου χρυσού πάνω του.

Δείτε την gallery:

Λόγω του μεγάλου μεγέθους της - βάρους τεσσάρων τόνων, μήκους επτά μέτρων και ύψους 3,6 μέτρων - μπορεί να οδηγηθεί μόνο με ρυθμό βαδίσματος.

Η ιστορία της Golden State Coach

Η Gold State Coach είναι μια κλειστή άμαξα με οκτώ άλογα που χρησιμοποιείται από τη Βρετανική Βασιλική Οικογένεια, εδώ και πολλά χρόνια.

Ο Γεώργιος ανέθεσε στον Francis Hastings, 10ο κόμη του Huntington, την κατασκευή της το 1760 - για να χρησιμοποιηθεί στη στέψη και το γάμο του βασιλιά με την πριγκίπισσα Charlotte του Mecklenburg-Strelitz - αλλά ήταν ένα τόσο τεράστιο εγχείρημα που τελικά δεν ήταν έτοιμη για χρήση μέχρι το 1762.

Η κατασκευή της έγινε στα εργαστήρια του Σάμιουελ Μπάτλερ στο Λονδίνο και φέρεται να κόστισε 7.562 £ (1,5 εκατομμύρια £ = 1,98 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2018).

Πέντε βασιλιάδες και δύο βασίλισσες την έχουν χρησιμοποιήσει μέχρι στιγμής για την στέψη τους: Ο Βασιλιάς Γεώργιος Δ', ο Βασιλιάς Γουλιέλμος Δ', η Βασίλισσα Βικτώρια, ο Βασιλιάς Εδουάρδος Ζ', ο Βασιλιάς Γεώργιος Ε', ο Βασιλιάς Γεώργιος ΣΤ' και η Βασίλισσα Ελισάβετ Β.

Παρά το γεγονός ότι η Gold State Coach βρίσκεται σε συνεχή χρήση για αιώνες, έχει ανακαινιστεί μόνο τέσσερις φορές, σύμφωνα με το royalcentral.co.uk: το 1820 με την άνοδο του Βασιλιά Γεωργίου Δ΄, το 1902 για τη στέψη του βασιλιά Εδουάρδου Ζ΄, το 1952 για τη στέψη της Βασίλισσας και το 1977 ενόψει του Αργυρού Ιωβηλαίου.

Εκτός από τις στέψεις, η άμαξα έχει χρησιμοποιηθεί επίσης για τα Κρατικά Εγκαίνια του Κοινοβουλίου, αν και η βασίλισσα Βικτώρια σταμάτησε να την χρησιμοποιεί μετά τον θάνατο του πρίγκιπα Αλβέρτου και χρησιμοποιούσε με άλλα μέσα, όταν άνοιξε το Κοινοβούλιο μετά το 1861. Η Gold State Coach εκτίθεται πλέον δημόσια στο Royal Mews όταν δεν χρησιμοποιείται.