ΚΟΣΜΟΣ

Έλον Μασκ: Στην Κίνα το αφεντικό της Τesla - Θα επισκεφθεί το εργοστάσιο παραγωγής στη Σαγκάη

O Έλον Μασκ στην Κίνα
O Έλον Μασκ στην Κίνα
ΑΡ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, βρίσκεται στην Κίνα, στο πρώτο του ταξίδι στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου εδώ και τρία χρόνια.

Ο Έλον Μασκ έφτασε στο Πεκίνο την Τρίτη και αναμένεται επίσης να επισκεφθεί το τεράστιο εργοστάσιο παραγωγής της Tesla στη Σαγκάη. Ο δισεκατομμυριούχος συνάντησε τον υπουργό Εξωτερικών της Κίνας Qin Gang, λίγες ώρες μετά την άφιξή του στη χώρα.

Ο Μασκ δεν έχει ακόμη σχολιάσει δημόσια το ταξίδι, το οποίο πραγματοποιείται εν μέσω εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Αρνήθηκε επίσης να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με τα σχέδιά του για το ταξίδι όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους καθώς έφευγε από ένα ξενοδοχείο στο Πεκίνο την Τετάρτη.

Συναντήθηκε επίσης με τον υπουργό βιομηχανίας της Κίνας Jin Zhuanglong και συζήτησαν την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Το Εξωτερικών της Κίνας ανακοίνωσε ότι ο Μασκ ήταν πρόθυμος να επεκτείνει τις δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά της Tesla μετά τις ΗΠΑ.

Το υπουργείο πρόσθεσε ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Μασκ είχε περιγράψει τις οικονομίες των ΗΠΑ και της Κίνας ως «ενωμένα δίδυμα». Ο κ. Μασκ ήταν επίσης ασυνήθιστα ήσυχος στο Twitter, το οποίο κατέχει και όπου έχει περισσότερους από 141 εκατομμύρια ακόλουθους.

Είναι γνωστός για τα «τιτιβίσματά» του πολλές φορές την ημέρα, αλλά δεν είχε δημοσιεύσει τίποτα από τότε που έφτασε στη χώρα το απόγευμα της Τρίτης. Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαγορευμένη στην Κίνα, αλλά μπορεί να προσπελαστεί μέσω VPN ή εικονικών ιδιωτικών δικτύων.

Ο Μασκ είναι το τελευταίο υψηλόβαθμο στέλεχος των ΗΠΑ που επισκέπτεται την Κίνα. Το αφεντικό της Apple, Tιμ Κουκ επισκέφτηκε τον Μάρτιο, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan, Jamie Dimon, βρισκόταν στη χώρα αυτή την εβδομάδα.

Τον Ιανουάριο του 2019, η Tesla άρχισε να χτίζει το λεγόμενο γιγα-εργοστάσιό της στη Σαγκάη, το οποίο ήταν το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της εταιρείας εκτός των ΗΠΑ. Αργότερα το ίδιο έτος, παρέδωσε τα πρώτα αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής , σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο για την αμερικανική εταιρεία.

Ωστόσο, τα lockdown του κορονοϊού σε ολόκληρη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένου του οικονομικού, μεταποιητικού και ναυτιλιακού κόμβου της Σαγκάης, έκαναν ολοένα και πιο δύσκολη τη λειτουργία των κατασκευαστών. Πέρυσι, ο Μασκ είπε ότι το lockdown στη Σαγκάη ήταν «πολύ, πολύ δύσκολο» για την Tesla, η οποία φέρεται να σταμάτησε το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της στο εργοστάσιό της για αρκετές εβδομάδες.

Έκτοτε ξεκίνησαν οι εργασίες στο εργοστάσιο, το οποίο παρήγαγε το εκατομμυριοστό αυτοκίνητό του τον Αύγουστο, σύμφωνα με τον Μασκ. Αυτό αντιστοιχούσε στο ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής της Tesla. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία είπε ότι σχεδίαζε να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο στην Κίνα για να κατασκευάσει τις μπαταρίες "Megapack" μεγάλης κλίμακας.

Η Κίνα έχει επίσης γίνει η μεγαλύτερη αγορά για το ηλεκτρικό όχημα μαζικής αγοράς Model Y της Tesla, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς JATO. Περισσότερα από 94.000 οχήματα Model Y πωλήθηκαν στην Κίνα τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, τοποθετώντας την μπροστά από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Τα τελευταία χρόνια, το προβάδισμα της Tesla στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αμφισβητήθηκε από τον αυξημένο ανταγωνισμό από τους γίγαντες αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των Ford και General Motors, καθώς και νεότερων εισερχόμενων στην αγορά, όπως η κινεζική BYD και η Nio.

Ο Μασκ, ο οποίος αγόρασε το Twitter πέρυσι για 44 δισεκατομμύρια δολάρια πιέζεται να βρει κάποιον άλλον να ηγηθεί της εταιρείας και να εστιάσει ξανά την προσοχή του στις άλλες επιχειρήσεις του, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και της εταιρείας πυραύλων SpaceX. Νωρίτερα αυτό το μήνα, όρισε τη Linda Yaccarino, πρώην επικεφαλής του τμήματος διαφήμισης της NBCUniversal ως νέα διευθύνουσα σύμβουλο της πλατφόρμας.

Θα αντιμετωπίσει την πρόκληση να διευθύνει μια επιχείρηση που αγωνίζεται να είναι κερδοφόρα, ενώ θα αντιμετωπίζει έντονο έλεγχο για το πώς χειρίζεται την παραπληροφόρηση και τη ρητορική μίσους. Το Twitter αξίζει τώρα περίπου το ένα τρίτο της αξίας που κατέβαλε ο Μασκ για αυτό, σύμφωνα με την επενδυτική εταιρεία Fidelity, η οποία βοήθησε στη χρηματοδότηση της εξαγοράς της εταιρείας.