Γιατί οι επιστήμονες θέλουν να εκτοξεύσουν πυρηνικά στο διάστημα για να σώσουν την ανθρωπότητα

Πυρηνικά θέλουν να εκτοξεύσουν οι επιστήμονες στο διάστημα
ΑΡ

Οι επιστήμονες εξερευνούν την πιθανότητα εκτόξευσης πυρηνικών... στο διάστημα για να σταματήσουν την πιθανώς καταστροφική πορεία ενός αστεροειδούς

Οι επιστήμονες διερευνούν αν θα μπορούσαν να σώσουν τη Γη με ένα σενάριο που θυμίζει καταστροφολογική ταινία επιστημονικής φαντασίας. Μια μελέτη που κυκλοφόρησε αυτόν τον μήνα μελετά εάν ένα πυρηνικό όπλο θα μπορούσε να εκτοξευθεί «εκατομμύρια μίλια» στο διάστημα για να αποτρέψει έναν αστεροειδή να καταστρέψει τον πλανήτη.

Ερευνητές από το Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Livermore (LLNL) ανέπτυξαν ένα εργαλείο μοντελοποίησης που θα μπορούσε να αξιολογήσει αυτή την πιθανότητα μετά από μια αποστολή του 2022 από τη NASA η οποία ανακατηύθυνε με επιτυχία έναν γιγάντιο διαστημικό βράχο.

Το νέο εργαλείο, που περιγράφεται λεπτομερώς στην επιθεώρηση Planetary Science Journal, βοηθά τους επιστήμονες να καταλάβουν εάν έχουν πράγματι μία ακόμη επιλογή στη διάθεσή τους αφού η NASA ανέπτυξε ένα κινητικό κρουστικό εκκρεμές, στην περίπτωση αυτή ένα διαστημόπλοιο, για να χτυπήσει τον αστεροειδή του 2022 εκτός πορείας κατά τη διάρκεια της αποστολής ανακατεύθυνσης διπλού αστεροειδούς (DART)

«Εάν έχουμε αρκετό χρόνο προειδοποίησης, θα μπορούσαμε ενδεχομένως να εκτοξεύσουμε μια πυρηνική συσκευή, στέλνοντάς την εκατομμύρια μίλια μακριά σε έναν αστεροειδή που κατευθύνεται προς τη Γη», δήλωσε η φυσικός του LLNL Μέρι Μπέρκι, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας σε δήλωση.

Οι πυρηνικές συσκευές έχουν υψηλότερο ποσοστό ενεργειακής πυκνότητας ανά μονάδα από το κινητικό κρουστικό εκκρεμές που χρησιμοποιείται από τη διαστημική υπηρεσία, γεγονός που θα την καθιστούσε πιο αποτελεσματική μέθοδο κατά των αστεροειδών, σημείωσε. Όταν η συσκευή έρθει σε επαφή με τον αστεροειδή, υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια. «Στη συνέχεια θα πυροδοτούσαμε τη συσκευή και είτε εκτρέπαμε τον αστεροειδή, διατηρώντας τον άθικτο αλλά παρέχοντας μια ελεγχόμενη ώθηση μακριά από τη Γη, είτε θα μπορούσαμε να διακόψουμε τον αστεροειδή, σπάζοντας τον σε μικρά, γρήγορα κινούμενα θραύσματα που δεν θα κατέληγαν στον πλανήτη» σημείωσε η Μπέρκι.

Οι εξελιγμένες πολυφυσικές προσομοιώσεις που λειτουργούν από το LLNL καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα παραγόντων που θα βοηθούσαν να καταλάβουμε εάν μια αποστολή πυρηνικής εκτροπής θα ήταν επιτυχημένη, είπε. Εάν πραγματοποιηθεί μια πραγματική απειλή κατά της Γης, η μοντελοποίηση θα βοηθήσει τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να καθορίσουν πώς να προχωρήσουν ενάντια σε έναν αστεροειδή, δήλωσε η επικεφαλής του προγράμματος πλανητικής άμυνας του LLNL, Μέγκαν Μπρουκ Σιάλ.

«Ενώ η πιθανότητα μιας μεγάλης πρόσκρουσης αστεροειδούς κατά τη διάρκεια της ζωής μας είναι χαμηλή, οι πιθανές συνέπειες θα μπορούσαν να είναι καταστροφικές», δήλωσε. Αλλά υπάρχουν κίνδυνοι που συνδέονται με την εκτόξευση ενός πυρηνικού όπλου σε μια πορεία σύγκρουσης με έναν αστεροειδή. Κομμάτια από τον ανατιναχθέντα αστεροειδή θα μπορούσαν να είναι αρκετά μεγάλα και να βλάψουν τη Γη, είπε προηγουμένως ένας ειδικός σε αστεροειδείς στους New York Times. «Αν υπολογίσουν οι ειδικοί λάθος την ενέργεια που χρειάζεται για να τον καταστρέψουν, μπορεί να δημιουργήσουν πολλά θραύσματα», είπε ο Δρ Πάτρικ Μισέλ.