Air India: Ποιος ήταν ο κυβερνήτης της μοιραίας πτήσης

Ο πιλότος Sumeet Sabharwal είχε περισσότερες από 8.000 ώρες πτήσης και εκπαιδευτική ευθύνη εντός της εταιρείας

Air India: Ποιος ήταν ο κυβερνήτης της μοιραίας πτήσης

Ένα αεροσκάφος εξπρές της Air India φαίνεται σε πρώτο πλάνο, καθώς ελικόπτερα Sarang της ινδικής πολεμικής αεροπορίας εκτελούν επίδειξη ακροβατικών επιδείξεων κατά τη διάρκεια του "Wings India 2024", μιας διετούς αεροπορικής εκδήλωσης στο αεροδρόμιο Begumpet στο Hyderabad της Ινδίας, Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024.

AP

Ο Sumeet Sabharwal, κυβερνήτης της μοιραίας πτήσης AI‑171 της Air India που συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή της από το αεροδρόμιο Ahmedabad με προορισμό το Λονδίνο, ήταν ένας πιλότος με πολυετή εμπειρία και άριστο ιστορικό.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες από την εταιρεία και τις ρυθμιστικές αρχές, ο Sabharwal είχε καταγράψει πάνω από 8.200 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, κυρίως σε Boeing 787 Dreamliner — το ίδιο αεροσκάφος που κατέπεσε. Κατείχε θέση Line Training Captain, δηλαδή είχε και την ευθύνη εκπαίδευσης νέων πιλότων της εταιρείας, ενώ θεωρούνταν αυστηρός στην τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας.

Η τελευταία πτήση

Το αεροσκάφος απογειώθηκε στις 13:39 τοπική ώρα με 242 επιβάτες και μέλη πληρώματος. Μόλις λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, ο Capt. Sabharwal εξέπεμψε το διεθνές σήμα κινδύνου “MAYDAY”, γεγονός που δείχνει ότι υπήρξε κάποια αιφνίδια και κρίσιμη δυσλειτουργία.

Ήταν η τελευταία επικοινωνία από το πιλοτήριο πριν η πτήση εξαφανιστεί από τα ραντάρ, καταλήγοντας λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη σε κατοικημένη περιοχή.

Οι πρώτες αντιδράσεις

Συνάδελφοί του στην Air India μιλούν για έναν άνθρωπο μεθοδικό, ψύχραιμο και απόλυτα συγκεντρωμένο στην ασφάλεια. «Αν υπήρχε κάποιος που ήξερε πώς να αντιδράσει σε μια τέτοια κατάσταση, ήταν ο Sumeet», δήλωσε χαρακτηριστικά ανώτερο στέλεχος της εταιρείας.

Ο συγκυβερνήτης της πτήσης, Clive Kundar, είχε μόλις 1.100 ώρες πτήσης, αλλά εκπαιδευόταν υπό την καθοδήγηση του Capt. Sabharwal.

Διερεύνηση των αιτίων

Οι ινδικές αρχές πολιτικής αεροπορίας (DGCA), μαζί με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Δυστυχημάτων (AAIB), διεξάγουν ήδη ενδελεχή έρευνα. Η ανάλυση των μαύρων κουτιών αναμένεται να ρίξει φως στις τελευταίες στιγμές της πτήσης, αλλά και στη συμπεριφορά του αεροσκάφους από τη στιγμή της απογείωσης έως τη συντριβή.

Παρά την τραγική έκβαση, ο Capt. Sabharwal φαίνεται ότι ενήργησε άμεσα και σύμφωνα με το πρωτόκολλο, εκπέμποντας σήμα κινδύνου και προσπαθώντας να επαναφέρει τον έλεγχο.

Ανθρώπινη τραγωδία πίσω από την τεχνολογία

Η απώλεια ενός τόσο έμπειρου πιλότου εντείνει τα ερωτήματα γύρω από την τεχνική κατάσταση του αεροσκάφους. Το Boeing 787 είχε καταγραφεί ως αξιόπιστο μοντέλο, ενώ η συγκεκριμένη πτήση φαινόταν να εξελίσσεται ομαλά μέχρι τη στιγμή της κρίσης.

Διαβάστε επίσης

Σχόλια (2)
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή