ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μια ματιά στα «έξυπνα» δωμάτια των ξενοδοχείων του μέλλοντος

Μια ματιά στα «έξυπνα» δωμάτια των ξενοδοχείων του μέλλοντος

Αναβαθμίζουν την εμπειρία της φιλοξενίας και μετατρέπουν τα συμβατικά δωμάτια σε «smartrooms».

Δίνουν τον έλεγχο της εξυπηρέτησης στα χέρια των επισκεπτών και βελτιώνουν τις ψηφιακές υπηρεσίες των ξενοδοχείων, ικανοποιώντας ακόμα και τις πιο τρελές απαιτήσεις των φιλοξενούμενων: Από προσωποποιημένο μενού υψηλής γαστριμαργίας, μέχρι εξατομικευμένο… υδρομασάζ!

Μπορεί η διαμονή σε ένα τέτοιο ξενοδοχείο να μοιάζει περισσότερο με σενάριο βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας, ωστόσο αυτές είναι ορισμένες μόνο από τις τεχνολογίες που θα φέρουν επανάσταση στη βιομηχανία της Φιλοξενίας και του Τουρισμού, όχι στο μακρινό… 2050, αλλά στο άμεσο μέλλον.

Τα smartrooms και οι «app-αιτήσεις» του αύριο… σήμερα

Η επανάσταση, λοιπόν, ξεκινάει από το smartphone του χρήστη, ο οποίος θα μπορεί από την οθόνη της φορητής του συσκευής να διαχειρίζεται εύκολα και γρήγορα το high tech δωμάτιό του ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε. Έτσι το κλειδί της πόρτας, ο διακόπτης για τα φώτα, το κουμπί για τα ηλεκτρικά παράθυρα, αλλά και το τηλεχειριστήριο για τον κλιματισμό, ψηφιοποιούνται και ενσωματώνονται σε λειτουργίες εφαρμογών που διευκολύνουν τη διαμονή του φιλοξενούμενου.



Οι «αpp-αραίτητες» υπηρεσίες των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που αγκαλιάζουν την τεχνολογική εξέλιξη, όμως, δεν σταματούν εδώ. Τα μπάνια των δωματίων θα είναι πλέον εξοπλισμένα με «έξυπνες» τουαλέτες αυτόματης απολύμανσης και touchless καζανάκια, που θα καταπολεμούν τα μικρόβια και θα εξασφαλίζουν την υγιεινή του φιλοξενούμενου, ενώ η ντουζιέρα μετατρέπεται στο… προσωπικό spa κάθε χρήστη, κάνοντάς του χαλαρωτικό μασάζ!

Παράλληλα, οι υπηρεσίες γαστρονομίας των ξενοδοχείων, από εξτραβαγκάντσα της κουζίνας και των σεφ, εξελίσσονται σε… ηλεκτρονικές επιλογές εξατομικευμένων πιάτων γαστριμαργικής απόλαυσης, οι κατάλογοι των εστιατορίων μετατρέπονται σε ψηφιακά μενού για online παραγγελίες.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ξενοδοχείων, όμως, δεν ωφελεί μόνο τους φιλοξενούμενους πελάτες, αλλά και τους ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων και καταλυμάτων, αφού οι νέες τεχνολογίες μπορούν να μετατρέψουν το μηχανοστάσιο σε «έξυπνο» μετρητή, που ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο για τις ενεργειακές απαιτήσεις και το κόστος λειτουργίας των εγκαταστάσεων.



Ταυτόχρονα, η εφαρμογή συστημάτων κτηριακών αυτοματισμών στα ξενοδοχεία, συμβάλλει, όχι μόνο στην αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητάς τους, αλλά και στην παράλληλη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και της εκπομπής αέριων ρύπων. Εκτός, όμως, από την καλύτερη διαχείριση ενέργειας, οι τεχνολογίες αυτές προσφέρουν εξοικονόμηση εργατοωρών και αύξηση του χρόνου ζωής των μηχανημάτων, ελαχιστοποιώντας το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των ξενοδοχειακών μονάδων.

3ο Hotel Tech: Παράθυρο στο μέλλον των ξενοδοχειακών υπηρεσιών

Τα δωμάτια των ξενοδοχείων, λοιπόν, «αλλάζουν» και αυτές είναι πέντε μόνο από τις τεχνολογικές λύσεις που περιλαμβάνονται στο νέο κατάλογο της εταιρείας Κωτσόβολος και στον Ετήσιο Οδηγό Προμηθειών Ξενοδοχειακών Καταλυμάτων, που παρουσιάστηκε στο 3ο Hotel Tech Conference που πραγματοποιήθηκε την 7η Φεβρουαρίου, στο Wyndham Grand Hotel.

Η εταιρεία Κωτσόβολος ήταν Gold Sponsor στο συνέδριο, στο οποίο για 3η συνεχή χρονιά ελήφθησαν σημαντικές αποφάσεις για την επιλογή και διαχείριση των τεχνολογικών υποδομών των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων.



Με κεντρικούς άξονες τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες στο τομέα του Business IT, την πρόσβαση στο Ίντερνετ, τις υπηρεσίες ψυχαγωγίας, το digital marketing και τις οnline κρατήσεις, τη διαχείριση των ενεργειακών πόρων, αλλά και την ασφάλεια των φιλοξενούμενων πελατών, σημαντικά στελέχη και επαγγελματίες από επιχειρήσεις του τουριστικού και ξενοδοχειακού κλάδου ανέδειξαν την αξία του ψηφιακού μετασχηματισμού των μονάδων φιλοξενίας, ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς τους στη σύγχρονη εποχή.

Ακόμη περισσότερα για τις τεχνολογικές λύσεις που προσφέρουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της εταιρείας Κωτσόβολος για ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και χώρους εστίασης, είχαν την ευκαιρία να μάθουν όλοι όσοι επισκέφτηκαν το περίπτερό της, στη φετινή διοργάνωση της HORECA, η οποία διήρκεσε έως τις 11 Φεβρουαρίου.