ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιδότηση καυσίμων: Έρχεται δίμηνη παράταση με αλλαγές για το Fuel Pass

Επιδότηση καυσίμων: Έρχεται δίμηνη παράταση με αλλαγές για το Fuel Pass
Η παράταση της επιδότησης καυσίμων είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθεί
INTIME/Φωτογραφία αρχείου

Η παράταση της επιδότησης καυσίμων είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθεί

Με οδηγό τον δημοσιονομικό χώρο που φαίνεται ότι χτίζεται χάρη στη νέα υπέρβαση που κατέγραψαν τα φορολογικά έσοδα τον Μάιο, τις αυξημένες τουριστικές εισπράξεις, τις πληρωμές του ΕΝΦΙΑ αλλά και τις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας το πρώτο τρίμηνο του 2022 προχωρά στην τελική του ευθεία το σχέδιο για νέα επιδότηση καυσίμων προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ράλι των αυξήσεων στην τιμή της βενζίνης.

Όπως είπε, άλλωστε, χθες Τετάρτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου η παρέμβαση στα καύσιμα είναι «αναγκαία» προσθέτοντας ότι οι ανακοινώσεις θα γίνουν μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται η παράταση του μέτρου της επιδότησης καυσίμων με διεύρυνση του ποσού και του κύκλου των δικαιούχων του fuel pass αλλά και συνέχιση της επιδότησης στην αντλία στο πετρέλαιο κίνησης και τον Ιούλιο, μέτρο που έχει ήδη παραταθεί μια φορά τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με τα ΝΕΑ η επιδότηση καυσίμων σχεδιάζεται να παραταθεί για τουλάχιστον ακόμα ένα δίμηνο ενώ θα ανοίξει ακόμα περισσότερο η βεντάλια των δικαιούχων. Σχεδιάζεται, δηλαδή, αύξηση της επιδότησης των 30-50 ευρώ με έμφαση στα νησιά και του εισοδηματικού κριτηρίου από τα 30.000 ευρώ στην περιοχή των 45.000 ευρώ.

Στο τραπέζι εξακολουθεί να παραμένει και το ενδεχόμενο παρέμβασης με επιδότηση καυσίμων απευθείας στην αντλία αλλά φαίνεται ότι έχει μεγάλο δημοσιονομικό κόστος.

Όσον αφορά την επιδότηση καυσίμων για το πετρέλαιο κίνησης αυτή αναμένεται να διατηρηθεί και μετά τον Ιούνιο ενώ σχεδιάζεται και αύξησή της στην αντλία, ποσό που αυτή τη στιγμή ανέρχεται στα 12 λεπτά το λίτρο χωρίς τον ΦΠΑ ενώ με τον ΦΠΑ η επιδότηση φτάνει περίπου τα 15 λεπτά το λίτρο.

Αυτό που, πάντως, έχει αποκλειστεί προς το παρόν από την κυβέρνηση είναι η παρέμβαση στους φόρους των καυσίμων καθώς το δημοσιονομικό κόστος είναι πολύ μεγάλο και όπως είπε ο Γιάννης Οικονόμου σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει είτε να μπουν νέοι φόροι είτε να δανειστεί η κυβέρνηση με πολύ υψηλά επιτόκια.

Σχετικές ειδήσεις