ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Η πτώση των διεθνών τιμών δεν φθάνει στην αντλία

Καύσιμα: Η πτώση των διεθνών τιμών δεν φθάνει στην αντλία
INTIME

Με καθαρά χρηματιστηριακούς ρυθμούς κινούνται οι αγορές των προϊόντων πετρελαίου της Μεσογείου, με αποτέλεσμα να μην ακολουθούν τη μεγάλη πτώση της τιμής του αργού πετρελαίου και να μη φτάνουν ποτέ στην ελληνική αγορά καυσίμων οι μειώσεις.

Τις τελευταίες 14 με 15 μέρες η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης παραμένει αμετάβλητη παρά το γεγονός ότι το Μπρεντ έχει κάνει βουτιά της τάξεως του 16,5%. Στις 6 Μαρτίου η τιμή του ήταν στα 86,18 δολάρια ανά βαρέλι και χθες στις 20 του μήνα κατρακύλησε στα 71,98 δολάρια ανά βαρέλι.

Ωστόσο, τα ελληνικά διυλιστήρια δεν ακολουθούν για την τιμολόγηση των προϊόντων τους (βενζίνη, ντίζελ κίνησης, πετρέλαιο θέρμανσης) τις τιμές του αργού πετρελαίου. Οπως και οι αντίστοιχες μονάδες διύλισης της Μεσογείου ακολουθούν τις τιμές με βάση τη φόρμουλα Platts της περιοχής. Με αυτήν τιμολογούνται τα παράγωγα προϊόντα του αργού πετρελαίου.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης τα δύο διυλιστήρια της χώρας, Ελληνικά Πετρέλαια και Motor Oil, δεν παρακολουθούν καν τις διακυμάνσεις του Μπρεντ. Για τον λόγο αυτόν διαπιστώνουμε πως στις 6 Μαρτίου η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης των ΕΛΠΕ ήταν στα 1.418,53 ευρώ ανά κυβικά μέτρο και της Motor Oil στα 1.417,63 ευρώ ανά κυβικό μέτρο.

Χθες οι αντίστοιχες τιμές τους ήταν στα 1.397,63 ευρώ/κυβικό μέτρο και 1.397,42 ευρώ/κυβικό μέτρο, μειωμένες μόλις κατά 20 ευρώ ανά κυβικό μέτρο, έναντι της 6ης Μαρτίου. Ή για να γίνει κατανοητό σε σχέση με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα πρατήρια η μείωση ήταν μόλις 0,02 ευρώ ανά λίτρο.

Στα βενζινάδικα, λοιπόν, δεν έχουν καν περάσει ούτε αυτές οι μειώσεις. Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν στις 6 Μαρτίου στα 1,901 ευρώ ανά λίτρο και χθες στα 1,899 ευρώ ανά λίτρο.