ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γραμμή 4 του Μετρό: Οι καθυστερήσεις, η αφωνία από την εταιρεία και το πριμ των 57,7 εκατ.

Γραμμή 4 του Μετρό: Οι καθυστερήσεις, η αφωνία από την εταιρεία και το πριμ των 57,7 εκατ.

Η ανάδοχος εταιρεία, η Άβαξ εξακολουθεί να τηρεί σιγήν ιχθύος, την ώρα μάλιστα, που έχει λάβει πριμ έγκαιρης υλοποίησης του έργου ύψους 57,7 εκατ. αρχές της χρονιάς.

Συνεχείς είναι οι καθυστερήσεις στο έργο για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό στην Αθήνας. Η ανάδοχος εταιρεία, η Άβαξ εξακολουθεί να τηρεί σιγήν ιχθύος, την ώρα μάλιστα, που έχει λάβει πριμ έγκαιρης υλοποίησης του έργου ύψους 57,7 εκατ. αρχές της χρονιάς.

Με το έργο να έχει καθυστερήσει ήδη ένα χρόνο, η απόφαση του ΣτΕ, το οποίο έκανε μερικώς δεκτή αίτηση που ζητούσε να μετακινηθεί το εργοτάξιο για την κατασκευή του σταθμού «Ευαγγελισμός» της Γραμμής 4 του μετρό (Άλσος Βείκου -Γουδή, δημιουργεί νέα δεδομένα, με παράγοντες της αγοράς να θεωρούν πιθανή μια νέα κωλυσιεργία.

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Ghella - Alstom, που έχει αναλάβει το έργο, δεν έχει τοποθετηθεί σχετικά μέχρι σήμερα και αυτό που παραμένει ανοικτό είναι η επιστροφή του πριμ έγκαιρης υλοποίησης του έργου ύψους 57,7 εκατ. ευρώ, το οποίο είχε λάβει η εταιρεία.

Στα μέσα Νοεμβρίου ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, στη διάρκεια ομιλίας του σε πάνελ, ξεκαθάρισε ότι ο εργολάβος (ΑΒΑΞ-Hitachi-Alstom) οφείλει να έχει ολοκληρώσει το έργο εντός του καλοκαιριού του 2029, όπως ορίζει η υπογεγραμμένη σύμβαση. Μάλιστα ανέφερε ότι έχει ήδη καταβληθεί πριμ για την έγκαιρη υλοποίηση του έργου, το οποίο ανέρχεται στα 57,7 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι πως το Μάιο του 2022 ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης διαβεβαίωνε τον υφυπουργό Νίκο Καραγιάννη, ότι οι μετροπόντικες θα έχουν καταφτάσει στη Ελλάδα το φθινόπωρο του 2022.

Σε δηλώσεις του τότε, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε: «Σε λίγους μήνες δύο υπερσύγχρονοι μετροπόντικες θα ξεκινήσουν τη διάνοιξη των σηράγγων για τη Γραμμή 4 του Μετρό από τις δύο άκρες, στην Κατεχάκη και τη Βεΐκου. Το εργοτάξιο στην Κατεχάκη, κατά τη φάση κατασκευής της σήραγγας θα εργάζεται όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο».

Ενάμιση χρόνο μετά το έργο προχωρά με ρυθμούς χελώνας και μέχρι σήμερα υπάρχει μία καθυστέρηση ενός έτους, επομένως το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030, εφόσον δεν υπάρξουν άλλες κωλυσιεργίες.

Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας σε συνέδριο έκανε λόγο για τεχνικής και νομικής φύσεως δυσκολίες που αντιμετωπίζει το έργο, παραδεχόμενος ουσιαστικά τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί.

Να σημειωθεί ότι η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, αποτελεί το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο όχι μόνο στην πρωτεύουσα αλλά και στην Ελλάδα.