ΑΠΟΨΕΙΣ

Ας μάθουμε επιτέλους να ξεχωρίζουμε τους influencers με τους… πωλητές προϊόντων

Ας μάθουμε επιτέλους να ξεχωρίζουμε τους influencers με τους… πωλητές προϊόντων
Ας ξεχωρίσουμε επιτέλους τους πραγματικούς influencers.
Unsplash

Στον «μαγικό» κόσμο των social media βλέπουμε χρήστες με χιλιάδες followers και τους χαρακτηρίζουμε αμέσως influencers. ΌΧΙ, αυτοί δεν είναι influencers, είναι χρήστες που θέλουν να σου πουλήσουν προϊόντα και να κερδίσουν likes.

Το τελευταίο διάστημα επικρατεί σάλος στα social media, με hashtags όπως τα #cancel_kopsialis, #cancel_touni και cancel_superkiki να βρίσκονται στα πρώτα trends στο Twitter. Μιλάμε για τρία πρόσωπα που το κάθε ένα βρέθηκε στην επικαιρότητα για διαφορετικούς λόγους που δεν χρειάζεται να αναφέρουμε -ξανά- ενώ σε καμία περίπτωση αυτό το κείμενο δεν γράφεται γι΄αυτά.

Ο Κοψιάλης και ο κάθε Κοψιάλης, η Τούνη και η κάθε Ιωάννα Τούνη και γενικά οι χρήστες με χιλιάδες και ακόμα και πάνω από εκατομμύριο (όπως ο πρώτος) followers, κάνουν τη δουλειά τους και τη ζωή τους. Και καλά κάνουν, καθώς ούτε τα χρήματά μας κλέβουν, ούτε επηρεάζουν την προσωπική μας ζωή. Μπάστα όμως!

Τα παραπάνω πρόσωπα και γενικά όποιον δούμε να έχει «blue tick» στο Instagram ή χιλιάδες χρήστες να τους ακολοθούν, οι περισσότεροι νομίζουν πως είναι influencers. ΟΧΙ δεν είναι και όσοι πιστεύουν πως είναι μάλλον, δεν γνωρίζουν καλά τη σημασία της λέξης.

Influence σημαίνει επηρεάζω και από εκεί και ο όρος influencer που στον «κόσμο» των social media έχει γίνει… μόδα για εκείνους που κάνουν giveaway, παρουσιάζουν προϊόντα και δείχνουν πως περνάνε τις διακοπές τους χειμώνα - καλοκαίρι. Με συγχωρείτε, αλλά αυτοί δεν είναι influencers, είναι πωλητές προϊόντων που κερδίζουν χρήματα (και καλά κάνουν) από εταιρίες για να τα διαφημίσουν και να πάρουν likes. Και αν σου αρέσουν; Τότε κάνεις ξανά «κλικ» και το αγοράζεις και μόνος σου. Ένα διαδικτυακό «τηλεμάρκετινγκ» δηλαδή.

Ποιοι κερδίζουν με αυτό; Μα φυσικά και οι εταιρίες αλλά και τα πρόσωπα αυτά. Ποιοι χάνουν; Τα κανάλια, τα ραδιόφωνα, οι εφημερίδες και το διαδίκτυο. Γιατί; Πριν βγει το Instagram και το Tik Tok, οι εταιρίες που πήγαιναν για να διαφημιστούν; Απλά τώρα το κάνουν έτσι, αφενός γιατί το internet έχει μπει στη ζωή μας και αφετέρου γιατί το κόστος τους είναι χαμηλότερο.

Οπότε ας κόψουμε τη λέξη influencer για τα πρόσωπα αυτά, εκτός και αν θες να τη χρησιμοποιείς με την έννοια πως σε επηρεάζει να αγοράσεις κάτι. Αν θες να το δεχθείς αυτό, με γεια σου, με χαρά σου.

Για μένα και πιστεύω και για πολλούς εκεί έξω, influencer είναι αυτός που με επηρεάζει θετικά να αλλάξω τον κόσμο που ζω, με οποιονδήποτε τρόπο μπορώ.

Influencer για μένα είναι η Σοφία Μπεκατώρου που με τις αποκαλύψεις της, ξεκίνησαν οι γυναίκες να μιλάνε για βία και κακοποίηση που έχουν δεχθεί δημιουργώντας το κίνημα #MeToo.

Influencer είναι ο Ηλίας Γκιώνης, που με τις αποκαλύψεις του, έβγαλε στη φόρα την υπόθεση του Στάθη Παναγιωτόπουλου και αποκάλυψε και αυτή του βιασμού της Γεωργίας Μπίκα.

Influencers είναι οι Unboxholics που πήραν την πρωτοβουλία και με τη βοήθεια του κόσμου συγκέντρωσαν περισσότερα από 300.000 ευρώ για τους πυρόπληκτους το καλοκαίρι, 42.000 ευρώ για το ταξίδι του μικρού Παναγιώτη - Ραφαήλ στην Αμερική και περισσότερα από 29.000 ευρώ για τους πυρόπληκτους στο μάτι.

Influencers είναι η Αννίτα Ναθαναήλ και η Ιωάννα Παλιοσπύρου, που μαζί ξεκίνησαν έναν μακρύ αγώνα, με την πρώτη να δημιουργεί λογαριασμό για να βοηθηθεί η Ιωάννα από την πρώτη στιγμή και το θύμα της επίθεσης με βιτριόλι να δείχνει το μεγαλείο της ψυχής της δίνοντας δύναμη σε άλλες γυναίκες.

Influencer είσαι εσύ, που δίνεις ένα ευρώ σε κάποιον άστεγο ή κάποιον που θα δεις στο φανάρι, δίνοντας το παράδειγμα στον διπλανό σου. Εκεί έξω υπάρχουν πόσοι άνθρωποι που έχουν βοηθήσει κόσμο και δεν τους ξέρουμε και ίσως να μην τους μάθουμε ποτέ! Όλοι αυτοί είναι influencer…

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.