ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτή ήταν η πρώτη τετρακίνητη Porsche

Αυτή ήταν η πρώτη τετρακίνητη Porsche

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, η Porsche ανταποκρίθηκε σε μια ανάγκη του γερμανικού στρατού, με αποτέλεσμα τη δημιουργία της 597.

Του Γιάννη Σκουφή

Αυτό το στρατιωτικό όχημα είχε το παρατσούκλι «Jagdwagen» που σήμαινε «κυνηγετικό αυτοκίνητο». Σε αντίθεση με τα φημισμένα σπορ αυτοκίνητα της Porsche, αυτό το στρατιωτικό όχημα εκτός δρόμου σχεδιάστηκε για να μπορεί να πάει πολύ μακριά εκτός δρόμου χάρη σε ένα καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης.

Η χαρακτηριστική σχεδίαση του 597, που συχνά παραλληλίζεται με το μεταγενέστερο Volkswagen Type 181, φιλοξενούσε έναν τροποποιημένο τετρακύλινδρο μπόξερ που προερχόταν από την εμβληματική 356.

Με τον κινητήρα του των 1.600 κυβικών να αποδίδει 50 ίππους το 597 διέπρεπε στην κατάκτηση δύσκολων εδαφών, χάρη στο σχετικά χαμηλό του βάρος και ένα χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων με «κοντό» για εκτός δρόμου.

Αυτό το στρατιωτικό θαύμα μπορούσε να σκαρφαλώσει αβίαστα σε απότομες κλίσεις έως και 65%, ενώ χάρη στο στεγανό μονοκόκ αμάξωμά του το 597 μπορούσε ακόμη και να επιπλέει στο νερό, εξαλείφοντας την ανάγκη για πόρτες. Οι κόμπακτ διαστάσεις του -το μήκος του είναι μόλις 3,60 μέτρα- συνέβαλαν στην αξιοσημείωτη ευελιξία του.

Κάτω από την ταπεινή εξωτερική του εμφάνιση, το 597 έκρυβε μια σειρά από πολύπλοκα χαρακτηριστικά, όπως ανεξάρτητη ανάρτηση, τηλεσκοπικά αμορτισέρ και επιλέξιμη τετρακίνηση μέσω μιας καινοτόμου σύζευξης του μπροστινού άξονα.

Η Porsche παρήγαγε συνολικά 71 μονάδες του 597, μέχρι που διακόπηκε η παραγωγή του το 1958.