ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το μήκος των καλωδίων στο Seat Ateca φτάνει τα 2,2 χιλιόμετρα

Το μήκος των καλωδίων στο Seat Ateca φτάνει τα 2,2 χιλιόμετρα

Οι καλωδίωσεις ενός αυτοκινήτου είναι σαν το νευρικό σύστημα του ανθρώπου μαζί με το κυκλοφοριακό.

Του Γιάννη Σκουφή

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα πολλές από τις λειτουργίες που παλαιότερα γίνονταν με μυική δύναμη οδηγού ή επιβατών, π.χ. το πιο απλά είναι το άνοιγμα και το κλείσιμο των παραθύρων, σήμερα γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ταυτόχρονα υπάρχουν πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας καθώς και συστήματα υποβοήθησης, ενώ σε ένα αυτοκίνητα σαν το Seat Ateca μπορεί να υπάρχουν έως και 100 διαφορετικοί αισθητήρες. Για να λειτουργήσουν όλα τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα αλλά και να για να επικοινωνούν τα επιμέρους στοιχεία τους τόσο μεταξύ τους όσο και με τις κεντρικές μονάδες ελέγχου χρειάζονται καλώδια.

Πολλά καλώδια, 1.350 συγκεκριμένα στο Ateca, με πάχος που κυμαίνεται από 1 χιλιοστό έως και ένα εκατοστό και τα οποία δημιουργούν 30 διαφορετικά κυκλώματα. Το μήκος τους φτάνει τα 2.200 μέτρα, ενώ το συνολικό τους βάρος τα 42 κιλά. Τα πιο πολλά από αυτά βρίσκονται στην περιοχή του ταμπλό, όπου περισσότερα από 200 καλώδια δημιουργούν πλεξούδες το πάχος των οποίων ξεπερνά τα 4 εκατοστά.

Για την κατασκευή των καλωδίων των αυτοκινήτων το κυρίαρχο υλικό είναι ο χαλκός, που έχει πολύ καλή ηλεκτρική αγωγιμότητα και μεγαλύτερη πυκνότητα σε σχέση με το σίδηρο.

Αν στο σημείο αυτό αναρωτιέστε πόσος χρόνος απαιτείται για τη σχεδίαση των ηλεκτρικών κυκλωμάτων ενός νέου μοντέλου η απάντηση είναι 3 χρόνια. Η συγκεκριμένη εργασία ξεκινά σχεδόν ταυτόχρονα με την όλη εξέλιξη, ενώ κατά κανόνα απασχολούνται 20 μηχανικοί.