ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πότε θα σκάσει η φούσκα της κινεζικής αγοράς;

Πότε θα σκάσει η φούσκα της κινεζικής αγοράς;

Η αγορά αυτοκινήτου της Κίνας έχει αρχίσει να διογκώνεται σε τέτοιο βαθμό που και μόνο στην ιδέα πως μπορεί κάποια στιγμή να σκάσει η παγκόσμια αγορά τρομάζει. 

Του Γιάννη Σκουφή

Εδώ και αρκετά χρόνια η πραγματικά μεγάλη αγορά των ΗΠΑ έχει περάσει στη δεύτερη θέση, μιας και οι πωλήσεις στην Κίνα αυξάνονται συνεχώς και πολύ. Ωστόσο, αυτή η «έκρηξη» των πωλήσεων, όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg και όπως εκτιμούν οικονομικοί αναλυτές, σύντομα θα καταλαγιάσει. Και αυτό γιατί, πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι σχεδόν αδύνατο να συνεχιστεί αυτή η «έκρηξη» και το φρενάρισμά της ίσως πυροδοτήσει και άλλες πολλές «εστίες φωτιάς».

Αυτή τη στιγμή στην Κίνα υπάρχουν καταγεγραμμένες πάνω από 486 εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα απολαμβάνοντας κρατικές επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές. Ως γνωστόν η χώρα έχει τεράστιο περιβαλλοντικό θέμα. Στην έκθεση της Σαγκάης παρουσιάστηκαν εκατοντάδες νέα μοντέλα και από το 2011 το σύνολο των επενδύσεων έχει αυξηθεί στα 18 δισεκατομμύρια δολάρια, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής έως και 3,9 εκατομμυρίων αυτοκινήτων το χρόνο.

Μιλάμε για ασύλληπτα μεγάλου νούμερα και ενδεικτικό για αυτό είναι πως το 1.000.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητο που πουλήθηκαν πέρυσι στην Κίνα αντιστοιχεί στο μόλις 4% των επιβατικών που κυκλοφορούν στη χώρα. Εκτιμήσεις αναφέρουν πως το 2025 οι ετήσιες συνολικές πωλήσεις «καθαρών» αυτοκινήτων (υβριδικά και ηλεκτρικά) θα φτάσουν τα 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Το πρόβλημα της Κίνας είναι οι υπερβολικά πολλές start up εταιρείες που στα επόμενα χρόνια θα εξαφανιστούν υπό την πίεση των μεγαλύτερων κατασκευαστών. Όμως όπως και να έχει η κατάσταση η απάντηση στο ερώτημα του τίτλου είναι πως η φούσκα της κινεζικής αγοράς μάλλον θα αργήσει πολύ για να σκάσει. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη πως στην Κίνα αναλογούν περίπου τα 2/3 της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών λιθίου.

Σχετικές ειδήσεις