Όταν κάναμε στην άκρη το Fifa και το Pro για να παίξουμε Manager
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Όταν κάναμε στην άκρη το Fifa και το Pro για να παίξουμε Manager

Γιατί η έκδοση του 2000 σαγήνεψε τους Έλληνες gamers.

Έπαιζες ποδόσφαιρο, χωρίς να παίζεις ποδόσφαιρο... Το Manager ήταν μια επανάσταση στο χώρο του gaming αφού συνδύαζε την λατρεία όλων για την στρογγυλή θεά με την στρατηγική. Με την συνολική στρατηγική. Δεν άγγιζες την μπάλα όμως την ώρα της δράσης, φρόντιζες όμως την ομάδα να είναι έτοιμη. Έχοντας την απόλυτη διαχείριση πριν και μετά τους αγώνες

Δεν μπορούσες να χειριστείς τον παίχτη μπορούσες να τον καθοδηγήσεις με εντολές. Φρόντιζες την ομάδα να είναι έτοιμη πνευματικά αλλά και σε φυσική κατάσταση πριν τον αγώνα .

Έχοντας την απόλυτη διαχείριση πριν και μετά τους αγώνες. Το μόνο που μπορούσες να κάνεις κατά την διάρκεια του παιχνιδιού ήταν αλλαγές, αλλαγή συστήματος, τακτικής, εντολές σε παίχτες, να πρεσάρεις. Ότι κάνει δηλαδή ένας προπονητής από τον πάγκο του

Από την στιγμή που έπαιρνες τον έλεγχο της ομάδας, σου δινόταν ένα budget το οποίο ήταν πάντα ανάλογο με την δυναμική της ομάδας. Για παράδειγμα άλλο budget είχε η Manchester United, άλλο η Swansea.

Μπορούσες να διώξεις παίχτες, να κυνηγήσεις στο μεταγραφικό παζάρι άλλους, να προπονήσεις την ομάδα, να φτιάξεις συστήματα, στρατηγικές. Ένας ολιστικός τρόπος διαχείρισης της ομάδας.

Γιατί στην Ελλάδα έγινε μόδα από το 2000 και μετά;

Το Manager ήταν ένα αγγλοφερμένο project το οποίο μπορεί να γεννήθηκε πολύ πριν το 2000 αλλά για τους Έλληνες gamers η αρχή έγινε το 2000 και αυτό επειδή για πρώτη φορά υπήρχε η ελληνική league. Όλες οι μεγάλες ομάδες της Α και της Β Εθνικής (αυτό ήταν το όνομα τους τότε) μαζί με κάποιες από άλλες κατηγορίες. Μέχρι και Άρη Πετρούπολης είχε!

Διάλεγες την ομάδα σου και ξεκινούσες με φιλικά και με μεταγραφές.

Δεν υπήρχε φοιτητής που να μην ξενυχτούσε τότε με το Manager

Ξενύχτια μπροστά από τα ογκώδη λάπτοπς ή τις οθόνες των υπολογιστών από φοιτητές κυρίως που έβγαζαν σε βράδια ολόκληρες σεζόν.

Το ίντερνετ δεν είχε τότε την δυναμική που έχει σήμερα. Και πολλοί φοιτητές ή αν προτιμάτε gamers έψαχναν στα βάθη του παιχνιδιού σε άκυρες λίγκες και ομάδες να βρουν παίχτες ταλέντα που θα τους άλλαζαν την δομή και τη δυναμική της ομάδας τους.

Μάλιστα σημείωναν που έψαξαν, ποιους βρήκαν και πόσο τους αγόρασαν. Και αυτές οι σημειώσεις μετατρέπονταν σε φωτοτυπίες.

Νικιφορένκο, Τσιγκάλκο και ξερό ψωμί και φυσικά Μάικλ Τζακ από την 3η Αγγλίας

Το να έστηνες την ομάδα από το μηδέν ήταν σαγηνευτικό αρχικά αλλά και πολύ δύσκολο. Ιδίως αν είχες να διαχειριστείς μια ομάδα με όχι υψηλό budget.

Έπρεπε να βρεις παίχτες ταλέντα για να πάρουν την ομάδα στις πλάτες τους. Μπορούσες να δώσεις εντολή στους scouters σου (που κάποιους θα μπορούσες να τους βρεις κι εσύ) αλλά δεν ήταν πάντα τα αποτελέσματα αυτά που θα έδεναν με την ομάδα σου.

Οι τίμιες λύσεις ήταν από το πρωτάθλημα της Λευκορωσίας με δύο παιχτάκια στην επίθεση που ήταν γκολτζήδες και έδιναν πολλές ασίστ. Ο λόγος για τον Νικιφορένκο και τον Τσιγκάλκο. Αν έπαιρνες και τον Μάικλ Τζακ από την 3η Αγγλίας μεσοεπιθετικά ανταγωνιζόσουν τους μεγάλους του πρωταθλήματος και διεκδικούσες τίτλους.


Ο Γκουαρντιόλα και ο Κίκο στην Καλαμάτα

Και όμως ο μεσότιτλος είναι αλήθεια. Όταν αρχίζει το παιχνίδι και ο Γκουαρντιόλα και ο Κίκο είναι ελεύθεροι και μπορείς να τους χτυπήσεις. Το κόλπο ήταν το μηνιαίο συμβόλαιο.

Τσιμπάγανε και ερχόντουσαν στην ομάδα και μετά τους το έκλεινες. Στην ίδια δεξαμενή ήταν και ο Ταρίμπο Γεστ αριστερός μπακ Νιγηριανός. Δυνατός. Με τέσσερις κινήσεις που σου είπαμε στήνεις ομάδα δυνατή... και προχωρούσες το παιχνίδι.

Τακτική που ήθελε προσαρμογή

Οι οδηγίες σετ της τακτικής που ξεκινούσε η κάθε ομάδα ήταν

• Νοοτροπία: Κανονική
• Πάσα: Σύντομη
• Τάκλιν: Δύσκολο
• Παγίδα οφσάιντ: Όχι
• Αντεπίθεση: Όχι
• Παίχτες πίσω από τη μπάλα: Όχι

Λόγω του μεγάλου αριθμού κόκκινων καρτών που έπαιρνες με αυτές τις τυπικές ρυθμίσεις, πολλοί παίκτες επέλεξαν να μειώσουν το τάκλιν στο «κανονικό» και συχνά αύξαναν τη νοοτροπία σε «επιθετική». Υπήρχαν πολλοί άλλοι σχηματισμοί στο παιχνίδι που θα μπορούσαν να σου φέρουν επιτυχία, καθώς και από αυτούς που μπορούσες να δημιουργήσεις μόνος σου, αλλά κανένας δεν συγκρίνεται πραγματικά με το 4-1-3-2.

Πρωταθλήματα με δυνατότητα αναπαραγωγής στην επόμενη έκδοση

Αυτή η έκδοση του Championship Manager περιλάμβανε περίπου εκατό πρωταθλήματα με δυνατότητα αναπαραγωγής σε είκοσι έξι χώρες και το patch 3.9.67 πρόσθεσε την K-League της Νότιας Κορέας, την πρώτη της εμφάνιση στη σειρά CM. Η πλήρης λίστα των πρωταθλημάτων με δυνατότητα αναπαραγωγής στο CM01/02 είναι η εξής:

Ευρώπη
• Βέλγιο
• Κροατία
• Δανία
• Αγγλία
• Φινλανδία
• Γαλλία
• Γερμανία
• Ελλάδα
• Ιταλία
• Ολλανδία
• Βόρεια Ιρλανδία
• Νορβηγία
• Πολωνία
• Πορτογαλία
• Δημοκρατία της Ιρλανδίας
• Ρωσία
• Σκωτία
• Ισπανία
• Σουηδία
• Τουρκία
• Ουαλία

Ο υπόλοιπος κόσμος
• Αργεντίνη
• Αυστραλία
• Βραζιλία
• Ιαπωνία
• Νότια Κορέα
• Ηνωμένες Πολιτείες

Φανταστικοί παίκτες

Η πρώτη κυκλοφορία του παιχνιδιού περιελάμβανε έναν παίκτη με το όνομα "Tó Madeira", έναν σπουδαίο επιθετικό όπου κι αν έπαιζε. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι ο Tó Madeira δεν ήταν πραγματικός ποδοσφαιριστής, αλλά στην πραγματικότητα ένας φανταστικός παίκτης που δημιουργήθηκε από έναν σκάουτερ που εργαζόταν για τους παραγωγούς των παιχνιδιών.

Η ιστορία

Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα υπέροχο παιχνίδι στρατηγικής που συνδυάζει τις γνώσεις όλων μας στην μπάλα. Λίγο πολύ όλοι έχουμε κλωτσήσει το τόπι και όταν παρακολουθούμε αγώνες έχουμε άποψη από το να πως στηθεί μια ομάδα, μέχρι πως να αντιδράσει στο παιχνίδι, ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν... Το Manager είναι το πεδίο δράσης για να δεις πόσο μετράς στην τακτική και στην σκέψη όχι μόνο στη θεωρία αλλά και στην πράξη.

Ποιος όμως είχε την ιδέα να το κάνει game… ;

Το Championship Manager είναι μια σειρά βιντεοπαιχνιδιών προσομοίωσης διαχείρισης ποδοσφαίρου, το πρώτο από τα οποία κυκλοφόρησε το 1992.

Η επωνυμία και το παιχνίδι Championship Manager σχεδιάστηκε από τους αδελφούς Paul και Oliver Collyer. Μάλιστα , το αρχικό παιχνίδι Championship Manager «γεννήθηκε» στην κρεβατοκάμαρά τους στο Shropshire της Αγγλίας. Στη συνέχεια, τα αδέρφια ίδρυσαν μια εταιρεία ανάπτυξης για να προχωρήσουν το παιχνίδι περαιτέρω, την Sports Interactive, και μετακόμισαν στο Islington, στο Βόρειο Λονδίνο. Το Championship Manager έγινε η πιο δημοφιλής sim διαχείρισης ποδοσφαίρου της τελευταίας δεκαετίας του 1990 και των αρχών της δεκαετίας του 2000.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: